Klaipėdos licėjuje įvyko tradicinė VI moksleivių mokslinė tiriamosios veiklos darbų konferencija "Ieškau. Tiriu. Mąstau". Tradicinis renginys ir šiais metais klausytojus nustebino darbų temų aktualumu, moksliniu turiniu, informatyviais ir nuotaikingais jaunuolių pristatymais.
Bendradarbiauja su universitetu
Pradėdama konferenciją Klaipėdos licėjaus direktorė doc. dr. Regina Kontautienė linkėjo mokiniams, kad jų atliekami moksliniai tiriamieji darbai ir ateityje stiprintų norą tyrinėti, padėtų surasti savo interesų sritį bei paskatintų siekti gilesnio tos srities pažinimo.
"Mokslinės tiriamosios veiklos metu įgytos kompetencijos neabejotinai kiekvienam padės asmeniniame gyvenime ir karjeroje", – pabrėžė licėjaus direktorė.
Licėjus glaudžiai bendradarbiauja su Klaipėdos universiteto mokslininkais. Ir šiais metais moksleivių bei pedagogų pasveikinti atvyko Gamtos ir matematikos fakulteto dekanas prof. dr. V.Denisovas. Profesorius su mokiniais dalijosi mintimis apie mokslinės veiklos naudą mokykloje ir kvietė rinktis mokslininko kelią.
Mokyklos bendruomenę sveikino ir Klaipėdos švietimo skyriaus vyr. inspektorė V.Bubliauskienė, kuri akcentavo, kad tiriamoji veikla ugdo pasitikėjimo savimi jausmą ir padeda siekti pergalių įvairiose dalykinėse olimpiadose bei konkursuose. Sveikintojų gretose buvo ir DNB banko atstovų.
Atlieka eksperimentus
Konferenciją pradėjo mokyklos svečias Jūrų muziejaus Akvariumo skyriaus vedėjas S.Karalius, kuris skaitė pranešimą "Baltijos jūros paslaptys".
Klaipėdos licėjaus direktorės teigimu, mokslinė tiriamoji veikla mokykloje organizuojama visus mokslo metus, o konferencijoje mokiniai tik apibendrina ir pristato savo metų darbą.
Tokia veikla licėjuje – tai bendras mokytojo ir mokinio nuoseklus ir sistemingas darbas, kurio metu mokinys, pasirinkęs jį dominančią mokslo sritį, problemą, tyrinėja, gilinasi į mokslinės literatūros šaltinius bei atlieka įvairius tyrimus ir eksperimentus.
Nors 9–11 klasių mokiniams tiriamasis darbas yra privalomas ir įtrauktas į licėjaus mokymo programą, su tiriamojo darbo principais moksleiviai supažindinami jau 5–8 klasėse.
Šiais metais savo tyrimams mokiniai rinkosi temas iš įvairių mokslo sričių. Kaip jau įprasta, įdomūs darbai buvo pristatyti iš prioritetinės ugdymo srities licėjuje – gamtos ir matematikos mokslų. Susirinkusiųjų dėmesį prikaustė mokinių pranešimai "Ar pieną gerti sveika?", "Muilo gamyba" (darbų vadovė – chemijos mokytoja R.Grabauskienė), "Rūkymo poveikis gyviems organizmams" (vadovė – biologijos mokytoja I.Rimkienė). Kai kurie darbai išsiskyrė itin sudėtingu moksliniu turiniu (pvz., Matematinio panašumo taikymai fraktaluose ir gnomuose", "Kalcio karbonato masės dalies nustatymas kriauklėje" ir kt.).
Patirtis padės studijuojant
Didelio susidomėjimo sulaukė darbai, kuriuose buvo sujungtos kelios mokslo sritys: matematika ir istorija, literatūra, istorija ir dailė. Tai pranešimai "Skaičiai ir skaičiavimai. Matematikos istorijos atspindžiai lietuvių kultūroje", "Istorinės datos įvairiose skaičių sistemose" (vadovė – matematikos mokytoja R.Karapetian).
Mąstyti ir gilintis į visuomenei svarbias problemas skatino istorijos mokytojų V.Pamparo, L.Elertienės, geografijos mokytojos D.Benetienės vadovaujamų mokinių darbai. Itin didelio susidomėjimo sulaukė darbas tema "Istorijos falsifikavimas V.Putino valdomoje Rusijoje".
Mokiniai, vadovaujami kalbininkių A.Norkienės, L.Vinčienės, I.Kačinskaitės, R.Lygnugarienės ir L.Šmaižienės, tyrinėjo aktualias gimtosios kalbos problemas, gilinosi į anglų kalbos frazeologizmus, naujadarus.
Šiųmetinė konferencija dar kartą įrodė, kad mokslinio tiriamojo darbo metodai įvairina ugdomąją veiklą, padeda sudominti mokinius mokomaisiais dalykais, leidžia jaunam žmogui išsiugdyti kompetencijų, kurios padės studijuojant.
Naujausi komentarai