Naujos landos partijoms lobti

Naujos landos partijoms lobti

2004-08-13 09:00

Dienos komentaras

Naujos landos partijoms lobti

Rugpjūtį ketinama priimti Seimo Pirmininko Artūro Paulausko pateiktą Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymą. Partijų finansavimo ekspertus šis įstatymo projektas pašiurpino. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas prieš porą savaičių išbraukė iš projekto siūlymą riboti fizinių ir juridinių asmenų aukų dydį. Būtent išlaidų politinėms kampanijoms ribojimas ekspertų laikomas pagrindiniu būdu sumažinti politinę korupciją. Ekspertai ragina išlaidas politinėms kampanijoms riboti nustatant maksimalios aukos dydį, skiriamą partijai ar partijoms kartu per finansinius metus, arba maksimalias politinės kampanijos išlaidas kiekvienam politinės kampanijos dalyviui. Ekspertų nuostabą sukėlė ketinimas leisti juridiniams asmenims remti politinių kampanijų dalyvius iki 375 tūkst. litų per finansinius metus. Pagal Europarlamento reglamentą partijoms draudžiama iš bet kokio aukotojo priimti didesnes kaip 12 tūkst. eurų - apie 42 tūkst. litų sumas per metus. Tačiau mūsų seimūnams tai nei galvoj, nei uodegoj. Pamėgink tu per rinkimus už grašius nugirdyti kaimą, pavaišinti pusę miesto ledais ar apdalinti bendrabučių „bomžus“ penklitėmis, kad atvingiuotų prie urnų, arba rytą, vakarą, žiemą, vasarą neišlipti iš žydrųjų politinės reklamos ekranų. Valstybės institucijos perka vietą spaudoje ir televizijos bei radijo eterį savo pareigūnų politinei reklamai, teigdamos esą tokiu būdu visuomenė informuojama apie institucijų veiklą. Taip esantys arčiau valstybės piniginės susikuria sau įvaizdį ir jokia valstybės kontrolė ar STT nesuloja. Ekspertai siūlo uždrausti mokamą politinę reklamą per televiziją, transliuotojus įpareigojant skirti nemokamo laiko agitacijai. Be to, parlamentarai raginami patikslinti „politinės reklamos“ sąvoką, apibrėžti „paslėptą politinę reklamą“ ir nustatyti politinės reklamos atpažįstamumo reikalavimą. Lietuvos politikai, manydami apie kitus pagal savo sugedimo laipsnį, išsigando komercinių televizijų keršto, nes joms reikės tenkintis pačių skelbiamais mažiausiais reklamos įkainiais, apmokamais iš biudžeto su visais PVM ir kitais mokesčiais. A.Paulauskas anksčiau palaikė siūlymą uždrausti mokamą reklamą, tačiau šią savaitę tokios pozicijos atsisakė. Didžiojoje Britanijoje, kur mokama politinė reklama draudžiama, politikų išlaidos vienam rinkėjui siekia 0,60 euro - apie 2 litus, o Lietuvoje - 8 eurus - per 27 litus.

Tačiau ir ekspertai nieko geresnio neišranda, kaip mokesčių mokėtojų kišenę. Jie rekomenduoja finansuoti 25 proc. partijų pajamų. Dosnūs ir Valentino Junoko gvardiečiai: ragina partijų finansavimą iš biudžeto padidinti iki 30 proc.

Aha, skubame ir brazdame. Galima pagalvoti, kad partijos mums svarbiau už vaikus ir sergančius tėvus, o mes visi uždirbame kaip Seimo pirmininkai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų