Neįgaliajam – pašto kirtis

Kojų nevaldantis ir neįgaliojo vežimėlyje sėdintis klaipėdietis liko be pinigų ir įskaudinta širdimi. Negavęs neįgalumo išmokos, vyras savo pinigų ėmė ieškoti pašte. Tačiau klaipėdietis iš pašto darbuotojos išgirdo kaltinimus, jog jis esą tuo metu, kai paštininkai beldėsi į jo duris, laigė po miestą, kai pats žmogus tvirtina 14 metų nevaikštantis.

Bute – penkeri metai

65 metų Edmundas Zėringis namus galėtų palikti tik tuomet, jei du stiprūs vyriškiai jį ištemptų vežimėliu laiptais į daugiabučio kiemą.

"Gyvenime nebuvau taip įžeistas. O juk tik paklausiau, kur mano slaugos išmoka. Pašto darbuotoja pirmiausia rėžė, kad ji man nepriklauso. Nustėrau. Paaiškinau, jog neįgalus esu, gaunu pensiją ir slaugos išmoką. Tuomet pašto darbuotoja drėbė, jog aš pats kaltas, nes nebuvau namie, kai pensijas nešiojo. Kalbėjo taip, lyg ji tebedirbtų sovietinių laikų sistemoje – ji teisi, o žmogus esi kvailys ir ieškai nežinia ko", – pasakojo pensininkas.

Sunkią dalią po patirtos traumos vyras tempia oriai. Kas rytą, padedamas žmonos, jis įsiropščia į neįgaliojo vežimėlį ir dieną praleidžia jame.

Kas rytą, padedamas žmonos, jis įsiropščia į neįgaliojo vežimėlį ir dieną praleidžia jame.

"Penkerius metus nesu buvęs lauke. Reikėtų kelių vyrų pagalbos, norint ištrūkti iš keturių sienų. Gyvename pirmajame aukšte, tačiau laiptų vežimėliu neįveiktume net ir kartu su žmona. Namus esu palikęs tik kartą, kai teko prašyti medikų pagalbos ir vykti į ligoninę", – pasakojo vyriškis.

Nesulaukė pensijos

Pensininkas tikino, kad anksčiau slaugos išmoką ir pensiją gaudavo laiku.

"Pinigus nešiodavo privati įmonė. Viskas buvo puiku, pensiją atnešdavo laiku. Kai tik pasikeitė paslaugos teikėjas, prasidėjo klausimai. Pensiją tebenešioja privati įmonė, o slaugos išmoką atneša pašto darbuotojai. Pasikeitus tvarkai, gavome laiškus, kuriuose reikėjo užpildyti, kokiomis dienomis pageidaujame gauti išmoką. Aš pranešiau, kad visuomet būnu namuose, tad paštui patogiu metu visuomet bus žmogus, kuris atvers duris", – pasakojo klaipėdietis.

Vyras prisiminė, kad išmokos buvo mokamos mėnesio antroje pusėje.

"Dažniausiai mėnesio 17, 18 ar 19 dieną. Rugpjūčio 18-oji buvo sekmadienis. Suprantama, jog tokią dieną pensijų niekas nenešioja. Tačiau nei pirmadienį, nei antradienį laiškininko nesulaukėme. Vėliau pašto dėžutėje žmona aptiko pranešimą. Pašto antspaudas rodė, jog jis išsiųstas 20 d. Jame buvo parašyta, kad išmokos turiu ieškoti pašte. Tačiau jokio telefono nebuvo nurodyta", – pasakojo vyras.

Išmoką sugrąžino

Neįgalumo išmokų negavęs vyras susisiekė su "Sodros" darbuotojais.

"Nustebau išgirdęs, kad mano išmoka sugrąžinta atgal į "Sodrą". Ten gavau ir pašto skyriaus, kuris aptarnauja mano rajoną, viršininkės telefono numerį. Paskambinęs išgirdau, kad man esą išmoka net nepriklauso. Mėginau aiškinti, jog esu neįgalus. Kaip tai gali nepriklausyti, keturiolika metų sėdžiu vežimėlyje? Tada jau rėžta, kad išmokos ieškočiau "Sodroje", esą pats turiu ieškoti savo pinigų. Nei aš turiu jų ieškoti, nei mane turėtų kas nors siuntinėti kažkur. Jei paštas neatliko paslaugos, už kurią, beje, moka valstybė, pirma atsiprašyti turėtų, o ne auklėti žmogų pakeltu tonu", – piktinosi vyras.

Jei paštas neatliko paslaugos, už kurią, beje, moka valstybė, pirma atsiprašyti turėtų, o ne auklėti žmogų pakeltu tonu, – piktinosi vyras.

Dienraščiui susisiekus su pašto skyriaus vadove, prisistačiusia Anos vardu, paaiškinimų dėl pokalbio su klientu nepavyko gauti.

"Nieko nekomentuosiu, kreipkitės į vadovybę ar atstovą spaudai. Nieko aš nekalbėsiu", – pokalbį baigė pašto skyriaus vedėja.

Klaipėdos pašto filialo vadovė Vida Pikčiūnienė, išklausiusi situaciją, nusprendė aiškintis, kodėl pensininkas negavo teisėtai jam skirtų pinigų.

"Visada, gavę nepasitenkinimo signalą iš savo klientų, aiškinamės priežastis ir skubame eliminuoti problemą, nes tik įsiklausydami į savo klientų poreikius galėsime pateisinti rinkos lyderio reputaciją. Manyčiau, tai galėjo būti žmogiška klaida, nors mes ir mokome savo darbuotojus, aiškiname, kaip bendrauti su klientais", – tikino filialo vadovė.

Pasak V.Pikčiūnienės, kiekvienas laiškininkas turi analitikų suformuotą savo aptarnaujamą apylinkę, kurios maršrutas keičiasi pagal tą dieną turimos išnešioti korespondencijos ar siuntinių kiekį.

"Tad pas klientą kaskart atvykstama kitu laiku. Rugpjūčio 18 d., kai klientas laukė socialinės išmokos, buvo sekmadienis – pašto nedarbo diena. Laiškininkė pas jį apsilankė kitą dieną, tačiau, nesulaukusi atidarant durų, išskubėjo pas kitus siuntų ir išmokų laukiančius klientus. Kadangi tokių atvejų, kai iškart įteikti išmokos nepavyksta, kartais pasitaiko, laiškininkė tuo pačiu adresu atvyko kitą dieną, tačiau dėl kažkokių priežasčių išmokos įteikti nepavyko, tad ji buvo grąžinta "Sodrai". Atsiprašome kliento dėl šios susidariusios situacijos, savo ruožtu perspėjome darbuotojus, kad kitą kartą prie šio kliento durų palauktų ilgiau, jog socialinę išmoką jam pavyktų įteikti sėkmingai", – už pavaldinius atsiprašė filialo vadovė.

Pats E.Zėringis tikina, kad laiškininkė veikiausiai nebuvo atvira su vadovybe.

"Tiek metų duris atidarau, vos tik pasigirsta skambutis. Nesibeldė į jas niekas. Tačiau, jei jau buvo palypėta iki pirmojo aukšto, kur aš, beje, ir gyvenu, tam, kad įmestų laišką į pašto dėžutę, galėjo ir į duris pasibelsti. Tačiau tai nenutiko", – tikino vyras.

Komentaras

Saulius Jarmalis

"Sodros" Komunikacijos skyriaus vedėjas:

Klaipėdos mieste ir rajone "Sodrai" Lietuvos paštas paslaugų neteikia – visas "Sodros" mokamas išmokas pristato privačių įmonių darbuotojai, todėl šiuo atveju tikriausiai kalbama ne apie "Sodros", o apie kitų institucijų mokamas išmokas. Savo ruožtu Klaipėdos teritorinis padalinys gyventojų skundų dėl jų laiku nepasiekiančių tam tikrų išmokų, kurias moka "Sodra" ir kurias pristato privati bendrovė, nesulaukia. Įprastai apie 1 procentas išmokų kiekvieną mėnesį dėl vienokių ar kitokių aplinkybių gavėjui yra nepristatomos. Tokiu atveju išmoka pristatoma pagal galimybes artimiausiu metu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ats KLAUSIMUI

Ats KLAUSIMUI portretas
Eile panduso irengimui - metai ar pan. Reikia ir paciam nemiegot, o kreiptis su prasymu. Ir galiausiai 2/3 daugiabucio kaimynu parasu surinkt, tad ne taip jau paprasta

Zita

Zita portretas
Cia ne pastas kaltas,o privati imone kuri nesioja ismokas,jie cia viska makaluoja,pasto darbuotojai dirba atsakingai

Lazda turi du galus

Lazda turi du galus portretas
Niekada neatsisakyk lazdos, ubago terbos ir tiurmos!
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių