Lietuvos pakrantėse šį žiemos sezoną išvengta uraganų. Klaipėdos uosto veiklai įtakos šiek tiek turėjo Europą nusiautusios Sintijos išsikvėpimas.
„Nuolat pūtė pietryčių ir rytų vėjai. Jie buvo palankūs – laivų neužlaikydavome. Tik vandens lygis buvo žemas – nuolat 25–30 centimetrų žemiau vadinamojo Kronštato nulio. Sausio 28 dieną jis buvo nukritęs net 66 centimetrais“, – tvirtino uosto kapitono pirmasis pavaduotojas Adomas Alekna.
Šios savaitės pirmosiomis dienomis pasisuko šiaurės vakarų ir vakarų vėjai. Vandens lygis pakilo. Vakar pirmą kartą šiais metais jis buvo aukščiau nulio – plius 3 centimetrai.
Dėl stiprių vėjų uoste šiek tiek sutriko laivyba. Antradienį uosto išoriniame reide, laukdamas palankių sąlygų, visą dieną prastovėjo 207 metrų ilgio konteinerinis laivas „MSC Scotland“.
Anot A.Aleknos, priimti į uostą trukdė 3,5 metro aukščio bangos uosto išorėje. Sutikti laivų negalėjo išplaukti locmanų kateris.
Šiomis dienomis uosto tarnybos turėjo problemų dėl locmanų katerio. Netikėtai sugedo „Smiltė“, locmanus plukdė vienintelė „Dangė“. Iš Saugios laivybos administracijos planuojama perimti dar vieną katerį „Vėlungis“.
Vakar galimybės įplaukti į uostą lūkuriavo du laivai. Jau pradėjus vesti į uostą tanklaivį „Bro Albert“ pranešta, kad jame yra gedimas.
Susisiekęs su laivo savininku kapitonas gavo nurodymą reikalingos detalės laukti išoriniame reide. Iki kovo 5 dienos išoriniame reide, kol atsilaisvins krantinė, turės laukti trąšovežis „Hendy Wind“.
Per vasarį Klaipėdos uoste buvo priimti ar išleisti 604 laivai.
Nuo metų pradžios laivyba vyko esant dideliems šalčiams. Nors uostas deklaruoja, kad yra neužšąlantis, teko laužyti ledus. Tai darė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos vilkikas „Barta“.
Ypač storas iki 70 centimetrų ledas susidarydavo Malkų įlankoje ties 140 ir 141 krantinėmis.
„Ledų laužymas per pirmuosius mėnesius Uosto direkcijai kainavo 170 tūkst. litų. Pernai per visą žiemą tam buvo skirta tik 40 tūkst. litų“, – komentavo A.Alekna.
Po žiemos šylant orams, dažnai pradeda skęsti be priežiūros palikti laivai – per šalčius ledai sudrasko jų vamzdžius.
Šiuo metu Smiltynės uostelyje yra tarp ledų įstrigęs pusiau nuskendęs laivelis. Uosto tarnybos ėmėsi priemonių, kad iš jo į vandenį nepakliūtų tepalai.
Uoste yra ir trys dideli be šeimininkų likę laivai – „Mount Kent“, „Mares“ ir „Vilvet“.
„Šiuos laivus stebime, ieškome šeimininkų, kad atsiųstų įgulas ir užtikrintų budėjimą“, – tikino A.Alekna.
Naujausi komentarai