Pabrangusiai požeminei aikštelei – politikų pritarimas

Pirmadienį vykusiame Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje jo nariams pristatytos dvi Atgimimo aikštės rekonstrukcijos alternatyvos. Šįsyk politikai vieningai pasisakė už brangesnį variantą su požemine automobilių aikštele.

Viršija ankstesnius lūkesčius

Keliskart pabrangęs Atgimimo aikštės sutvarkymo projektas – finišo tiesiojoje.

Gavus miesto tarybos palaiminą kitąmet startuotų realios statybos.

Tiesa, tam tikrų abejonių kelia smarkiai išaugusi projekto kaina.

Atlikus išsamius aikštės geologinius grunto tyrimus nustatyta, kad automobilių saugyklos įrengimo išlaidos gali siekti kur kas solidesnę sumą, nei buvo numatyta anksčiau – apie 11 mln. eurų.

Atlikus išsamius aikštės geologinius grunto tyrimus nustatyta, kad automobilių saugyklos įrengimo išlaidos gali siekti kur kas solidesnę sumą. 

Sausį svarstant dėl požeminės aikštelės dydžio miesto tarybos kolegija šiuo klausimu nepriėmė jokio sprendimo ir nutarė sulaukti detalesnio projekto pagrindimo.

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariams pristatydamas dvi galimybes Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas teigė, kad nuo šių metų pradžios toliau vyko projektavimo darbai pagal techninę užduotį.

Projektas yra parengtas, suskaičiuotos tikslios sąmatos, kurios gerokai viršija ankstesnius lūkesčius.

Dabar savivaldybės administracija prašo politikų dar kartą apsvarstyti dvi požeminės aikštelės projekto dalies įgyvendinimo alternatyvas ir pritarti vienai jų.

Miesto taryba turės apsispręsti jau artėjantį ketvirtadienį.

Vietos kaina – 60–70 tūkst. eurų

"Terminas, kada turėtume pateikti paraišką Europos Sąjungos finansavimui gauti, yra spalio 11 d. Tai yra vienas rizikingiausių projektų ir atitinkamai esame atlikę daug namų darbų. Parengėme techninį projektą, kuris jau gavo teigiamą ekspertizės išvadą. Todėl siūlome tarybai apsispręsti dėl paraiškos teikimo ir dėl projekto vykdymo apimčių: be požeminės automobilių aikštelės arba su aikštele", – kalbėjo R.Zulcas.

Pasak savivaldybės atstovo, nelendant po žeme aikštės rekonstrukcija atsieitų apie 5 mln. eurų (ES lėšos – kiek daugiau nei 2,6 mln. eurų).

Pritarus šiam variantui būtų sukuriamos naujos mašinų statymo vietos Danės gatvėje nuo Laivų skersgatvio iki Herkaus Manto gatvės pagal parengtą techninį projektą: 22 automobiliams ir trys autobusams.

Taip pat Danės gatvėje nuo Herkaus Manto iki Naujosios Uosto gatvių pagal detaliojo plano sprendinius ir infrastruktūros sutartį turi būti įrengiamos 30 vietų.

Iš viso aplink Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą Liepų, Danės, J.Karoso gatvėse suskaičiuotos 248 vietos.

Projekto su vieno aukšto požemine aikštele (nuo 157 iki 184 stovėjimo vietų, priklausomai nuo jų išdėstymo) išlaidos padidėtų per 11 mln. eurų.

Požeminės aikštelės statybos vertė – daugiau nei 10,6 mln. eurų, dar pusę milijono kainuotų archeologiniai tyrimai, 138,350 tūkst. eurų – inžinerinės paslaugos.

Vienos stovėjimo vietos įrengimo kaina – nuo 60 iki 70 tūkst. eurų.

Bendra projekto vertė – daugiau nei 16 mln. eurų.

Pliusai ir minusai

"Abu variantai turi savų pliusų ir minusų", – apibendrino R.Zulcas.

Esą įgyvendinant projektą didesne apimtimi ir užsitęsus statybos darbams būtų rizikuojama netekti 2,6 mln. eurų europinės paramos, skirtos antžeminei aikštės daliai. 

Esą įgyvendinant projektą didesne apimtimi ir užsitęsus statybos darbams būtų rizikuojama netekti 2,6 mln. eurų europinės paramos, skirtos antžeminei aikštės daliai.

Tačiau optimistiniu atveju rekonstruoti aikštę planuojama per trejus metus.

Jei būtų pasirinktas pigesnė alternatyva, R.Zulco žodžiais, liktų neišspręstas mašinų stovėjimo vietų poreikis miesto centre.

Komiteto narė Elida Mantulova teiravosi, ar skaičiuojant požeminės dalies įrengimo kainą buvo įvertintos tokios aplinkybės, kaip vandeningi ir nestabilūs gruntai.

Pasak R.Zulco, būtent detalūs geologiniai tyrimai ir padidino projekto išlaidas.

Kita komiteto narė Alina Velykienė priminė, kad rekonstravus Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą savivaldybė įsipareigojo užtikrinti įstaigai reikalingų 116 automobilių stovėjimo vietų 500 m atstumu nuo jo.

Naujų vietų automobiliams atsiradimu suinteresuoti ir verslo atstovai. Todėl požeminė aikštelė išspręstų mašinų statymo problemą.

Be to, iki 2030-ųjų senamiestyje turės nelikti taršių transporto priemonių. Kur tada žmonės statys mašinas?

R.Zulcas patikslino, esą vietos bus kitur – trijų aukštų antžeminė stovėjimo aikštelė atsiras Bangų g. ir dar viena – šalia Senojo turgaus.

"Pinigai uždirbami"

Vis tik politikai buvo linkę pritarti Atgimimo aikštės rekonstrukcijai su požemine automobilių aikštele.

"Pinigai yra uždirbami. Atlaisvinkime miestą nuo automobilių grūsties ir turėkime vietą, kur būtų galima patogiai juos palikti", – ragino A.Velykienė.

E.Mantulova, kaip ir kiti jos kolegos, pasisakė už požeminę mašinų saugyklą, tačiau pabrėžė, kad įgyvendinant projektą kils ir daugiau nenumatytų grėsmių.

Esą neverta tikėtis, kad jis bus įgyvendintas labai greitai.

Ketvirtadienį Klaipėdos miesto taryba spręs, kuriai alternatyvai pritarti – su požemine aikštele ar be jos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tai ten

Tai ten portretas
Ta muzikinio teatro vadovė reikalauja požeminių garažų Atgimimo aikštėje. Lauk tokią iš pareigų ir iš miesto!

Muzikinis į Laivitę!

Muzikinis į Laivitę! portretas
Išprotėjo su tais savo pseudoprojektais. Visuomenei tokie atstovai kelia nepasitikėjimą, reikalaujame atsistatydinimo!

Miestietė

Miestietė portretas
Prie Dramos teatro nėra garažo po žemėm bet kažkaip ir darbuotojai ir žiūrovai patenka į teatrą. Nekasdien dieną rodomo spektakliai , kad reikėtų kišti milijonus į garažą , kuris , pripažinkime - stovės pustuštis , kaip ir kiti požeminiai.
VISI KOMENTARAI 53

Galerijos

Daugiau straipsnių