Nevykęs palyginimas?
Viena klaipėdietė, kuri su šeima praėjusį savaitgalį leidosi sveikatingumo taku Karklėje, buvo nemaloniai nustebinta, nes fizinį aktyvumą ir sveikatą garsinančiame informaciniame stende esą pastebėjo paslėptą reklamą.
"Buvau šokiruota – Klaipėdos rajono turizmo informacijos centras, įrengęs informacinius stendus Pajūrio regioniniame parke, kuriuose puikuojasi naudinga informacija apie fizinį aktyvumą bei jo svarbą sveikatai, nusprendė lankytojų nueitus kilometrus palyginti su sudegintomis kalorijomis, kurios gaunamos valgant su gera sveikata niekaip nesuderinamą maistą", – piktinosi moteris.
Maža to, sveikatos takų schemoje esą propaguojama ir net skatinama nesveika mityba.
Pastebėjimai: viena klaipėdietė šmaikščiame Pajūrio regioninio parko informaciniame stende įžvelgė užslėptą nesveiko maisto reklamą ir tuo labai pasipiktino savo feisbuko paskyroje. (Vytauto Liaudanskio nuotr.)
Anot moters, visa tai daroma ne atsitiktinai, o net labai apgalvotai.
"Žemai apačioje – vaikų akių lygyje matome pakabintą atskirą informacinę kortelę, kuri informuoja, kad nuėjus 8 km buvo sudegintos kalorijos, atitinkančios dvigubo mėsainio ir bulvyčių kompleksą užgeriant kola. Ir čia aš jau įžvelgiu daug problemų: sveikatingumo take, skatindami sveiką gyvenseną bei fizinį aktyvumą, jūs taip pat raginate vaikus maitintis būtent taip?" – klausė klaipėdietė.
Įžvelgė prekės ženklus
Moteris susidomėjo, kas yra atsakingas už tokį informacinio stendo dizainą ir "kada šis ir kiti Lietuvoje esantys panašaus pobūdžio stendai bus išvalyti nuo tokios reklaminės informacijos, kuri programuoja mus ir svarbiausia – mūsų vaikus rinktis vienokį ar kitokį maistą".
Į kitus stendo "meniu" esančius patiekalus moteris teigė tiek daug dėmesio nekreipusi, bet neabejojo, kad ir ten gali slypėti vienas ar keli žinomesni prekių ženklai.
Šioje nevaikštančiųjų visuomenėje žmogui nueiti 4–8 km nėra tokia jau lengva pramoga, kuri jį paskatintų valgyti nesveiką maistą.
"Visi turime laisvą valią rinktis, ką ir kada valgyti bei kaip maitinti savo vaikus. Bet ar kitą kartą po šaunaus pasivaikščiojimo miške vaikui paprašius nuvykti į greito maisto užkandinę, nes "labai norėtųsi mėsainio su bulvytėmis, na, ir kolos su ledu", vis dar jausitės, kad mūsų laisva valia rinktis yra tokia pati laisva? Reklama ir jos gudrios strategijos kuriamos tam, kad pasiektų vartotojus ir įsitvirtintų giliai bei ilgam", – savo feisbuko paskyroje rašė parko lankytoja.
Sveiko humoro dozė
Pajūrio regioninio parko vadovybė teigė labai nustebusi dėl tokios informacinių stendų turinio interpretacijos, kuris, jų teigimu, buvo viso labo šmaikštūs palyginimai tarp sveiko gyvenimo būdo laikymosi ir nesveiko maisto vartojimo.
Esą sveiku maistu besimaitinantys žmonės šį sugretinimą paprastai vertina su šypsena.
Anot parko direktoriaus Dariaus Niciaus, tai pirmas atvejis, kad kažkas tame įžvelgtų paslėptą reklamą, juolab kad ten nėra jokių prekės ženklų ar kokių paslėptų kėslų.
Erlandas Paplauskis / Redakcijos archyvo nuotr.
Pajūrio regioninio parko ekologas Erlandas Paplauskis tvirtino, kad parko sveikatingumo takai skirti tam, kad žmonės "pajustų kalorijų tirpimą", būtent todėl ir atsirado toks kai kuriuos papiktinęs palyginimas su nesveiku maistu.
"Šioje nevaikštančiųjų visuomenėje žmogui nueiti 4–8 km nėra tokia jau lengva pramoga, kuri jį paskatintų valgyti nesveiką maistą", – įsitikinęs E.Paplauskis.
Naujausi komentarai