Paslaugų įkainių stebuklai Klaipėdoje

Pilies tilto pakėlimas Klaipėdai nuo šiol kainuos keliolika kartų pigiau nei anksčiau. Paslaugos viešąjį konkursą laimėjusi bendrovė pasiryžusi tiltą kelti už centus. Konkurentai įtaria, jog tai kainų dempingavimas, nors patys paslaugos teikėjai mano, kad įkainiai – realūs. Vis dėlto, artėjant Jūros šventei, būtent tilto pakėlimas organizatoriams lieka didžiausiu galvos skausmu.

Debiutą paženklino fiasko

Šiemet kovo mėnesį Klaipėdos tiltų priežiūros viešąjį konkursą laimėjo vilniečių įmonė "Gatas", pakeitusi lig tol šias paslaugas teikusią bendrovę "Viadukas".

Pirmuoju išbandymu naujokams tapo Pilies tilto pakėlimas birželio pradžioje, per Tarptautinį pilies džiazo festivalį.

Tačiau tilto pakelti tada nesugebėta, esą nesuveikė kažkokia kompiuterinė programa.

Tad į Dangę tuokart neįplaukė jachtos su džiazuojančiais muzikantais, dalis šventės buvo sujaukta.

O prie tilto užkardų iš abiejų pusių spūstyse strigo iš darbo mašinomis grįžtantys klaipėdiečiai.

Savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus darbuotojai neslepia, kad per pastaruosius du mėnesius nesusipratimų ir nesusikalbėjimų su naujaisiais tiltus prižiūrinčiais rangovais būta nemažai.

Buvo net svarstymų nutraukti rangos sutartį.

"Labai tikiuosi, kad nebus sugadinta Jūros šventė. Tas Pilies tilto pakėlimas, įleidžiant į upę istorinių laivų flotilę ir kitus laivus, šiandien mums yra didžiausias galvos skausmas. Rangovai yra įspėti, jei ir vėl jiems nepavyktų pakelti tilto, kaip per Džiazo festivalį, manau, kad kito kelio nebus, tik nutraukti su jais sutartį. Bet norisi tikėti, kad viskas bus gerai", – kalbėjo Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.

Rangovai pasirengę nenuvilti

Šią savaitę, nuo ketvirtadienio iki sekmadienio, Jūros šventės laikotarpiu, Pilies tiltą planuojama pakelti tris kartus.

Bendrovės "Gatas" atstovai tikino, jog šiam procesui yra pasirengę, ir viskas turėtų vykti be trikdžių.

"Tiltas – pakeliamas mechanizmas. Kartais tie mechanizmai nemaloniai nustebina, bet viskas yra paruošta. Tiltas yra techniškai tvarkingas. Baimintis nėra ko", – teigė įmonės "Gatas" vadovė Ingrida Kondrotienė.

Pagal savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą, liepos 25-ąją, t. y. ketvirtadienio naktį, nuo 0.30 iki 4.30 val. bus atliekamas profilaktinis Pilies tilto pakėlimas.

Jūros šventės metu, penktadienį, liepos 26 d., Pilies tiltas bus pakeliamas 19.55 val.

Yra nurodyta jį laikyti pakeltą 10 min. arba trumpiau, kol praplauks visi norintieji. Dėl to esą automobilių eismas neturėtų būti sutrikdytas.

Pilies tiltas bus keliamas ir sekmadienio rytą, liepos 28 d., 8.55 val., be to, liepos 26 d. rytą ir liepos 28-osios vakarą tiltas, esant poreikiui, bus keliamas pagal įprastą grafiką.

O Biržos tiltas dėl kėlimo mechanizmo gedimų keliamas nebus.

Miestas ėmė taupyti

Šiemet savivaldybės administracijos įsakymu Pilies tiltas pakeliamas ir nuleidžiamas dukart per parą, bet ne kasdien, kaip pernai, o tik esant poreikiui.

Šiais metais nuo gegužės 1 d. iki liepos 21 d. Pilies tiltas buvo keliamas keturis kartus: dukart navigaciniais ir dukart profilaktiniais tikslais.

Profilaktinis Pilies tilto pakėlimas yra atliekamas kartą per mėnesį ir kainuoja brangiau.

Pagal sutartį su bendrove "Gatas", Pilies tilto vieno profilaktinio pakėlimo ir nuleidimo kaina siekia 90,75 euro, o tai per metus miestui kainuos 1 087 eurus.

O to paties tilto vienas pakėlimas ir nuleidimas laivams praplaukti navigacinio sezono metu (vykdoma pagal poreikį) įkainotas vos 61 centu.

Pernai nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. Pilies tilto kilnojimas miestui kainavo 13 tūkst. eurų. Vienas tilto pakėlimas ir nuleidimas tada buvo įkainotas 31 euru.

Konkurentams kilo abejonių

Anot ankstesnių rangovų, jų įkainiai buvo realūs, nes pakeliant tiltą dirbo mažiausiai keturi žmonės – pasiruošimo darbai bei pats pakėlimas ir nuleidimas tikrai užtrunka ne ketvirtį valandos, o kur kas ilgiau.

61 centas už tokį darbą – juokinga suma. Kai mes tą paslaugą atlikdavome, įkainis buvo 31 euras.

"61 centas už tokį darbą – juokinga suma. Kai mes tą paslaugą atlikdavome, įkainis buvo 31 euras. Ir tai reali suma. Protu nesuvokiama, kaip gali toks darbas kainuoti 61 centą", – stebėjosi viešumo nepanoręs bendrovės "Viadukas" darbuotojas.

Įmonės "Gatas" direktorės I.Kondrotienės nuomonė kita: "Taip, tas vienkartinis tilto pakėlimo įkainis gal ir mažas, bet pasiūlymas yra bendras. Mes žiūrime kaip į bendrą projektą, nes mieste yra kitų darbų, kitų tiltų."

Suskaičiavus išlaidas, pagal naują sutartį Pilies tilto kilnojimas per metus dabar daugiausia kainuos 1,1 tūkst. eurų, o pernai kainavo 13 tūkst. eurų. Skirtumas – akivaizdus.

Tačiau miesto valdžios atstovai jau ne kartą per tuos kelis mėnesius sudvejojo, ar šis taupymas pateisins lūkesčius.

Pasiūlymas nustebino komisiją

Klaipėdos savivaldybės Teisės skyriaus vedėjas ir Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas Andrius Kačalinas puikiai prisiminė šių metų kovą vykusį konkursą.

Jame įmonės "Gatas" pasiūlyta tiltų priežiūros paslaugos kaina labai nustebino komisiją ir sukėlė abejonių, ar konkursantai nesuklydo ir ar jų siūloma kaina reali, ar bus pajėgūs vykdyti įsipareigojimus.

"Mums kilo rimtų abejonių. Šitas įkainis buvo itin žemas. Kelis kartus kreipėmės į tiekėją, kad jis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Komisija prašė išskaidyti, kuri dalis iš to bus skirta darbo užmokesčiui, kuri – "Sodrai", nes šios paslaugos pagrindinės sąnaudos susijusios būtent su darbo užmokesčiu. Diskusija buvo gana sudėtinga. "Gatas" pripažino, kad įkainis mažas, bet, įvertinęs visas išlaidas, buvo pasirengęs dirbti už tą įkainį", – teigė A.Kačalinas.

Pagal viešųjų pirkimų praktiką tam tikrais atvejais, kai siūloma paslaugos kaina yra mažesnė už savikainą ir rangovas sutinka bei įsipareigoja dirbti tokiomis sąlygomis, pirkėjui esą tai yra priimtina.

Šiuo atveju "Gatas" aiškiai įrodė, kad jie pasiruošę dirbti, jeigu pasiruošę, tegul dirba.

"Yra buvę pavyzdžių ir teismuose, kai įmonės atstovai pasiūlė dempinginę kainą, mažesnę už savikainą, tačiau jie tai darė sąmoningai, suvokdami tai, bet norėdami įeiti į rinką. Šiuo atveju "Gatas" aiškiai įrodė, kad jie pasiruošę dirbti, jeigu pasiruošę, tegul dirba. Juk visada yra galimybė, jei įsipareigojimai bus nevykdomi, pasirinkti kitą tiekėją", – pabrėžė A.Kačalinas.

Sudarė solidžias sutartis

Remiantis portalo rekvizitai.lt duomenimis, bendrovė "Gatas" veikia jau beveik 18 metų.

Joje dirba per 90 žmonių. Įmonė užsiima ne tik tiltų ir šviesoforų priežiūra, bet ir kelių ženklinimu bei kitais panašaus pobūdžio darbais.

Pagal rekvizitai.lt, bendrovė skolų "Sodrai" neturi, vidutinis atlyginimas bruto siekia 1 950 eurų per mėnesį, o pastarųjų metų įmonės apyvarta – iki 10 mln. eurų.

Rekvizitai.lt duomenimis, "Gatas" sėkmingai dalyvauja viešuosiuose konkursuose, pavyzdžiui, 2017 m. jie buvo laimėję 46 viešuosius konkursus, šiemet – 22.

Didžiausi pirkėjai pagal sutarčių sumas – Lietuvos automobilių kelių direkcija (8,9 mln. eurų), Kauno miesto savivaldybė (4,7 mln. eurų), Vilniaus miesto savivaldybė (4,3 mln. eurų) ir Klaipėdos miesto savivaldybė (0,6 mln. eurų).

Klaipėdoje šiemet "Gatas" laimėjo tiltų priežiūros konkursą, pateikęs daug ginčų sukėlusius įkainius.

Sutartis su uostamiesčio savivaldybe sudaryta trejiems metams.

Preliminari sutarties suma – 198 tūkst. eurų, o didžiausia suma, už kurią galima pirkti jų paslaugas, siekia 420 tūkst. eurų.

Tai esą įkainių sutartis, kuri bus apmokama pagal faktą, tai yra tik už atliktus darbus.

Poreikis buvo nedidelis

Pernai Pilies tiltas turėjo būti keliamas kasdien po du kartus nuo gegužės pradžios iki spalio pabaigos.

Tačiau pokyčius nulėmė ne tik menkas tilto kilnojimo poreikis, bet ir tilto užkardus apgadinusi rudeninė audra.

Paskutinį kartą praėjusį sezoną Pilies tiltas buvo pakeltas spalio 10-ąją, kai iš upės reikėjo išleisti vieną laivelį.

Dukart per parą keliamas tiltas upę laivams atverdavo 20-iai minučių.

Kaskart, pakėlus tiltą, praplaukdavo po 2–3 laivus, kartais – vienas, o kartais – ir nė vieno.

Galimas dalykas, apie galimybę įplaukti į Dangę žinojo ne visi laivavedžiai.

Tilto kilnojimu buvo siekiama pritraukti burlaivių ir jachtų, kad jos, stovėdamos tarp Biržos ir Pilies tiltų, puoštų miestą, taptų atrakcija praeiviams.

Pernai nuo gegužės 1-osios iki spalio 10 d. Pilies tiltas buvo pakeltas maždaug 300 kartų.

Tačiau šiemet tvarka yra kita.

Pilies tiltas šiais metais navigacinio sezono metu keliamas tik pagal poreikį pirmadieniais–penktadieniais: nuo 6.15 val. iki 6.35 val. ir nuo 21 val. iki 21.20 val. ir šeštadieniais–sekmadieniais bei švenčių dienomis: nuo 7.30 val. iki 7.50 val. ir nuo 21 val. iki 21.20 val.

Visus laivus, norinčius įplaukti į Klaipėdos pilies uostą ar išplaukti iš jo pro Pilies tiltą, registruoja Klaipėdos pilies uosto kapitonas, kuris, gavęs informaciją apie įplaukiančius ar išplaukiančius laivus, nedelsdamas perduoda tiltus prižiūrinčios bendrovės atstovui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Na taip

Na taip portretas
Įkainius reikia kelti ir net neaiškinti kodėl. Taigi šviesų festivaliui ar tam tikriems šimtatūkstantiniams dalykėliams iš kur paimsi?

Connie Nelson

Connie Nelson portretas
Aš išeinu iš darbo ir dabar. Dirbu $ 139 / val. Dirbdamas iš namų, atlikdaMas šį paprastą darbą namuose. aš uždirbsiu $ 25 tūkstančius per mėnesį, dirbdamas internete 3 val. par. aš rekomenduoju jums jį išbandyti. jūs neteksite nieko, tiesiog išbandykite šią svetainę ir uždirbkite kasdien ... Daugiau informacijos >>>>>>>>>> w­w­w.C­a­s­hClub5.Com

Jonas Lietuvis

Jonas Lietuvis portretas
Stebuklų nebūna . Blogiausia kai paima didelius pinigus , o paslaugos vietoje auga ragas. Bet raguotais tampa klaipėdiečiai , o savivaldos tarnas- auksuotas.
VISI KOMENTARAI 8
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių