Sekundė iki mirties
Situacija, nutikusi Naujojo Sodo gatvėje, šokiravo net ir visko mačiusius pareigūnus.
Čia kabančios vaizdo kameros įraše užfiksuota, kaip vienas klaipėdietis vos per plauką išvengė žūties.
Judrioje miesto gatvėje prieš pat vienos darbo dienos vidurdienį juodos spalvos BMW į Naujojo Sodo ir Herkaus Manto gatvių sankryžą atskriejo riaumojančiu varikliu.
"Šis vairuotojas per miestą lėkė didžiuliu greičiu. Jo mašinos variklio griausmą išgirdau iš toli. Tuo metu ėjau šaligatviu šalia čia esančios picerijos. Supratau, kad vairuotojas atskrieja Liepų gatve ir galbūt mėgins kirsti sankryžą, kol dega žalios spalvos šviesoforo signalas. Tačiau tolesni jo veiksmai mane tiesiog pribloškė", – pasakojo įvykio liudininkė.
BMW sankryžą kirto antrąja eismo juosta, automobilis judėjo Naujosios Uosto gatvės link.
"Tuo metu ties viešbučiu "Amberton" į perėją buvo įžengęs vyriškis. BMW vairuotojas nuo pat šviesoforinės sankryžos puolė signalizuoti pėsčiajam. Mašina metėsi į pirmąją eismo juostą, o vairuotojas net nebandė stabdyti, tik dar įžūliau spaudė garso signalą. Pėsčiasis net šoktelėjo, žmogus nebeturėjo kur dingti. Sekundės dalis ir jį BMW būtų sutraiškęs", – išsigandusi pasakojo įvykį mačiusi klaipėdietė.
Pradėjo tyrimą
Pėsčiasis net šoktelėjo, žmogus nebeturėjo kur dingti. Sekundės dalis ir jį BMW būtų sutraiškęs.
Panašu, jog įžūlus vairuotojas įsivaizdavo, kad jo siautėjimo pėsčiųjų perėjoje niekas nepastebės.
Tačiau policijos pareigūnai įamžino įvykį ir ieško automobilio savininko.
"Iš tiesų, vaizdo įraše matyti, kokiu greičiu juda kiti automobiliai. Visi važiuoja ramiai, artėja link sankryžos. Šis automobilis atskrieja, tikėtina, kur kas didesniu greičiu nei leistina riba. Matyti, kaip pėsčiasis šokteli į priekį. Jei jis to nebūtų padaręs, matyt, be kojų dabar būtų buvęs. Perdavėme medžiagą Kelių policijos tarnybai. Manau, kad tikrai už tokius veiksmus vairuotojas turėtų atsakyti", – vaizdo įraše užfiksuotą situaciją komentavo Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Operatyvaus valdymo skyriaus vedėjas Virginijus Zubauskas.
Pasekmės: Klaipėdos policijos Operatyvaus valdymo skyriaus vedėjas V.Zubauskas nustėro išvydęs kamerų užfiksuotą vaizdą – jei pėsčiasis nebūtų pašokęs į priekį, veikiausiai būtų likęs be kojų. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Pamatė pažeidėjų šėlsmą
Policijos pareigūnai tokiems pažeidėjams nežada jokių nuolaidų – mieste įrengtomis kameromis pareigūnai užfiksuoja įvairiausio pobūdžio nusikaltimus.
"Tegul jie negalvoja, kad jų niekas nemato ir niekas nepagaus. Taip tikrai nebus. Viską mes matome. Vien šią naktį policijos pareigūnai kameromis užfiksavo dešimt pavojingo manevravimo atvejų", – vakar kalbėjo uostamiesčio Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.
Pasirodo, naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį iškritęs pirmasis sniegas į gatves sutraukė dešimtis šonaslydžio gerbėjų.
"Miesto centrinėje dalyje, įvairiausiose vietose, jaunimėlis linksminosi, ratais piešdamas saulutes ant pirmojo sniego. Bet miesto gatvės nėra tam skirtos. O jei būtų kliudytas pėsčiasis? O jei būtų sumaitotas kitas automobilis? Jeigu jau norisi tokių pramogų, prašom tuo užsiimti specialiose aikštelėse. Negalime aplinkiniams kelti pavojaus vien dėl pramogos", – kalbėjo M.Džermeika.
Laukia solidžios baudos
Klaipėdos kelių policijos tarnybos viršininkas M.Džermeika priminė, kokios baudos laukia veikėjų, įžūliai laigančių gatvėmis.
"Kalbant apie BMW vairuotojo manevrus, panašu, kad tokį vairavimą būtų galima traktuoti kaip chuliganišką. Jei vairuotojas demonstruoja nepagarbą kitiems eismo dalyviams, visuomenei, tai yra chuliganiškas vairavimas. Signalizavimas pėsčiajam, esą jis turėtų skubiai trauktis nuo perėjos, parodo, koks šio vairuotojo požiūris į aplinkinius. Tai yra agresyvus elgesys. Labai aiškiai vairuotojas parodė savo nusiteikimą pėsčiojo atžvilgiu. Už chuliganišką vairavimą gresia nuo 450 iki 550 eurų bauda su teisės vairuoti atėmimu nuo metų iki dvejų", – akcentavo M.Džermeika.
Dešimt klaipėdiečių, užpraėjusią naktį miesto centre raižiusių praslystančiais automobilių ratais, sulauks nuobaudų dėl pavojingo manevravimo.
Jei vairuotojas demonstruoja nepagarbą kitiems eismo dalyviams, visuomenei, tai yra chuliganiškas vairavimas.
"Už tokį vairavimą gresia nuo 170 iki 230 eurų bauda ir privalomas vairavimo teisės atėmimas nuo 3 iki 6 mėnesių", – Administracinių nusižengimų kodekso 420 straipsnį priminė M.Džermeika.
Gatvėse liejasi kraujas
Situacija uostamiesčio gatvėse jau kelia nerimą policijos pareigūnams. Vos prieš savaitę perėjoje buvo mirtinai sužalota moteris.
Tragedija įvyko Liepojos gatvėje, pėsčiųjų perėjoje ties Jūrininkų ligonine.
Nelaimė užfiksuota šeštadienio vakare, 18.15 val. Perėja nuo ligoninės pusės ėjo 53 metų moteris, kai ją taranavo 25-erių vaikino vairuojamas automobilis "Seat Leon".
Pati perėja yra apšviesta kryptiniu apšvietimu, o nelaimės laikas nebuvo itin vėlyvas.
Kas lemia tokias skaudžias tragedijas?
"Labai sunku pasakyti. Šį įvykį mes dar tiriame. Bet aišku viena – tokias tragedijas lemia atidumo stoka. Atidumo trūksta tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems. Pakanka dėmesį nukreipti nekaltam veiksmui, pavyzdžiui, radijo imtuvo įjungimui, ir tik dėl to gali nutikti labai skaudi nelaimė", – sakė M.Džermeika.
Pareigą elgtis atidžiai keliuose M.Džermeika priminė ir pėstiesiems.
Mindaugas Džermeika: tegul jie negalvoja, kad jų niekas nemato ir niekas nepagaus.
Vos nekliudė vaiko
Kiek anksčiau klaipėdiečiai socialiniame tinkle dalijosi dar vienu įrašu, kuriame matyti, kaip mažas vaikas vos nepatenka po automobilio ratais.
Viena uostamiesčio perėja žingsniavęs vaikas nufilmuotas ankstyvą rytą. Mokinuką, traukiantį į mokyklą su kuprinyte ant nugaros, pėsčiųjų perėjoje praleido pirmąja juosta važiavęs vairuotojas.
Tačiau antrąja juosta judėjęs automobilis net nesustojo, nors vairuotojas matė, kad kita mašina stoja prieš perėją.
Identiškoje situacijoje po kelių dienų buvo kliudytas vaikas pietų Lietuvoje.
"Tai yra ypač skaudžios situacijos, kurioms nėra jokio pateisinimo. Pavyzdys yra vokiečiai, jie pristabdo mašinas prieš bet kokią perėją, kur ji bebūtų. Nelaimės nutinka ir apšviestose gatvėse. Aišku, visko pasitaiko, kitą kartą ir pėsčiasis gali būti sunkiai pastebimas. Aklai įeiti į važiuojamąją kelio dalį nėra protinga", – tikino M.Džermeika.
Pareigūnai primena, kad pėstieji ne tik turi pirmumo teisę perėjose, bet turi tokias pat pareigas kaip ir vairuotojai.
"Jiems taip pat yra atsakomybė. Mobiliųjų telefonų maigymas kertant gatvę – tiesus kelias iki tragedijos. Perėja – ne parko takelis, o pavojinga zona. Tai oficiali vieta, kuria pėsčiasis gali patekti į zoną, kur vyksta automobilių eismas. Kartais pasitaiko vyresnio amžiaus gyventojų, kurios į perėją įžengia net nesidairydamos. Galime spėti, kad vyresnio amžiaus gyventojos gal niekada ir neturėjo vairuotojo pažymėjimo. Kelių eismo taisyklės tokioms yra tas tas pats kaip raketų mokslas. Tačiau pėstieji – tokie pat eismo dalyviai kaip ir vairuotojai", – akcentavo M.Džermeika.
Šiemet Klaipėdoje avarijose žuvo keturi žmonės – viena pėsčioji ir trys mašinomis važiavusieji.
2020 m. per tą patį laiką žuvo 6 žmonės. Šiemet Klaipėdos apskrityje avarijose gyvybės neteko 15 žmonių. 2020 m. per tą patį laiką apskrityje – 19 žmonių.
Naujausi komentarai