Pirkinių – tarnybiniu transportu

Strateginėje valstybės įmonėje "Klaipėdos nafta" klesti tradicijos valstybiniu turtu naudotis lyg savu? Dienraštis užfiksavo, kuo darbo valandomis užsiima šios įmonės darbuotojai ir kaip naudoja tarnybinį transportą. Įmonei "Klaipėdos nafta" priklausančiu automobiliu be jokios gėdos skubama į prekybos centrą pirkinių, tačiau bendrovės vadovybė čia nemato nieko blogo.

Darbo metu – į parduotuvę

Įmonei "Klaipėdos nafta" priklausanti mašina karštą birželio 20-osios, ketvirtadienio, vakarą rymojo prie prekybos centro "Liepa".

Įmonės logotipu NKN pažymėtas "Renault Kangoo" prekybos centro aikštelėje pastebėtas dar prieš 17 val., vadinasi, juo atvykta darbo valandomis.

Nedideliems kroviniams vežti skirtas automobilis aikštelėje stovėjo daugiau nei pusvalandį.

Ką veikė jo vairuotojas prekybos centre, užfiksavo vaizdo kameros.

17 val. 32 min. iš prekybos centro ramiausiai išėjo pusamžis žilų plaukų vyriškis, nešinas pirkinių maišu.

Buvo matyti, jog prekių pirkta daug, aukštas vyras vos patempė sunkų nešulį.

Susidėjęs prekybos centre įgytą gėrį į automobilį, pilietis išdūmė savais reikalais.

Viešųjų pirkimų tarnybai turėtų kilti klausimų, kodėl įmonėje per kelerius metus iš 17 vykdytų viešųjų pirkimų absoliučią jų daugumą laimi viena ir ta pati įmonė.

Elektrikams – automobilis prie durų

Dienraštis pasiteiravo "Klaipėdos naftos" vadovų, kaip reikėtų vertinti faktą, kad įmonės transportas naudojamas tikrai ne valstybės strateginėms užduotims vykdyti.

Įmonės komunikacijos vadovės Orintos Barkauskaitės dienraščiui pateiktas atsakymas leidžia suprasti, jog šioje bendrovėje tarnybiniu transportu yra leidžiama važinėti ne tik į prekybos centrą, bet turbūt ir į cirką.

"Klaipėdos nafta" yra visą parą septynias dienas per savaitę krovos ir išdujinimo operacijas vykdanti bendrovė – tiek naftos terminalas, tiek SGD terminalas ar SGD paskirstymo stotis operacijas vykdo ir savaitgaliais, jeigu tai sutampa su atvykstančiais kroviniais ir suplanuotomis perkrovos operacijomis", – aiškino atstovė.

Esą todėl įmonė turi darbuotojų, kurie pamainomis budi visą parą.

Patogumai: tarnybiniu "Renault Kangoo" valstybės įmonės "Klaipėdos nafta" darbuotojai gali važinėti ne tik į prekybos centrą, bet turbūt ir į cirką. (Astos Aleksėjūnaitės nuotr.)

"Toks grafikas taikomas ir savaitgaliais, ir šventinėmis dienomis – tam, kad prireikus darbuotojai galėtų operatyviai reaguoti į iškvietimą. Tokiai darbuotojų kategorijai, pavyzdžiui, priklauso elektrikai, iš kurių tikimasi, kad prireikus į KN objektus jie atvyks per numatytą apibrėžtą laiką. Tam, kad galėtų atlikti šią funkciją, tokiems darbuotojams paskirtas įmonės transportas ir suteikta galimybė naudotis įmonės automobiliu visą parą, kai vykdomas budėjimas nuotoliniu būdu. Būtent toks yra ir šis jūsų užfiksuotas atvejis. Pamaininį darbą, įskaitant budėjimus naktimis, atlieka 7 žmonės (elektrikai), kurie budėdami paeiliui keičiasi viena, tam tikslui skirta, transporto priemone", – tikino bendrovės komunikacijos vadovė.

O.Barkauskaitė pateikė duomenis, kokiu įmonės autoūkiu disponuoja įmonės administracija – šeši direktoriai ir įmonės vadovas.

"Taip pat KN naudojasi 23 automobiliais, kurie skirti įmonės vadovams. Tarnybiniai automobiliai skiriami skirtingų grandžių vadovams, kurių funkcijos yra susijusios su nenutrūkstamos KN veiklos užtikrinimu arba reikalauja dažnų komandiruočių, nes KN Lietuvoje turi biurus Klaipėdoje, Subačiuje ir Vilniuje", – akcentavo O.Barkauskaitė.

Įmonės atstovės atsakymas leidžia spėti, jog tarnybiniais automobiliais, į kuriuos pilami ir valstybės įmonės pinigais pirkti degalai, kur panorėję laigo net ne vienas, o daugybė šios bendrovės atstovų.

Kur jie visi važiuoja po darbo valandų, panašu, net ir nesidomima.

Astos Aleksėjūnaitės nuotr.

Žalia šviesa – vienam tiekėjui?

Kuo važinėja šios bendrovės vadovybė, gaunanti tikrai nemenkus atlyginimus? Savų eurų direktoriai transportui neleidžia.

Tai, kad valstybinėje įmonėje mėgstama naudotis prabanga, už kurią netenka mokėti iš savos kišenės, byloja ir viešieji pirkimai.

Peržvelgus kelerių metų įmonės "Klaipėdos nafta" transporto priemonių įsigijimo sutartis, aiškėja vienas intriguojantis faktas.

Viešųjų pirkimų tarnybai turėtų kilti klausimų, kodėl įmonėje per kelerius metus iš 17 vykdytų viešųjų pirkimų absoliučią jų daugumą laimi viena ir ta pati įmonė.

Su bendrove "Hokla" sudaryta net 14 sutarčių.

Tik dvi iš 17 sutarčių sudarytos su įmone "Sostena" ir viena su įmone "Solorina".

Didžiausia suma, išleista pagal bendrovės "Hokla" pasiūlymus, siekia net 263,9 tūkst. eurų.

Šių metų balandžio 9 d. bendrovė įsigijo 11 naujų lengvųjų automobilių "Škoda Octavia". Beje, pasirinkti tikrai ne patys pigiausi modeliai, kuriuos siūlo minėta bendrovė.

Sutartyje nurodyta, jog ji galios trejus metus.

"Turtu naudosis 36 (trisdešimt šešis) mėnesius nuo turto perdavimo–priėmimo akto pasirašymo dienos. Pasibaigus šiam terminui, Pardavėjas atpirks turtą iš pirkėjo už atpirkimo kainą, nurodytą sutarties priede – 115 499,92 EUR su PVM", – rašoma sutartyje.

Salone – perforuota oda

Iš įmonės "Hokla" įsigyta ir daugiau paslaugų. 2016 m. vasarį pasirašyta sutartis dėl dviejų automobilių "Škoda Superb" nuomos trejiems metams.

Nuomai išleidžiama 40,4 tūkst. eurų. Ši sutartis baigėsi šių metų žiemą.

Tad veikiausiai įmonės "Klaipėdos nafta" vadovybei priklausantys asmenys persės vėl į naujas mašinas, kuriomis strateginės įmonės aptarnavimo skyrius jau turėjo pasirūpinti.

Tų pačių 2016 m. liepą įmonė ir vėl pirko škodų, ir vėl "Škodą Superb".

Už trejų metų nuomos sutartį atseikėjama 41,8 tūkst. eurų.

Komerciniame pasiūlyme bendrovės "Hokla" atstovai pateikia naujutėlaičio 2 litrų, pilko, dyzelinu varomo automobilio pristatymą – "juodas, perforuotos odos salonas, automatinė šešių laipsnių pavarų dėžė".

"Automobilio apmušalai, pagaminti iš pateiktos medžiagos, suteikia papildomą vėdinimą dėl sėdimųjų ortakių, oro kondicionavimo sistemų ir klimato kontrolės. Iš esmės perforuota oda naudojama brangiems automobiliams apdirbti su aukščiausios kokybės paketu" – tokius savo produkcijos privalumus pateikia perforuotos odos gamintojai.

Autoūkis: ne darbo valandomis įmonės "Klaipėdos nafta" administracijoje iš viso tarnybiniais automobiliais gali važinėti 23 asmenys. (Astos Aleksėjūnaitės nuotr.)

Minėtos "Škodos Superb" komplektacijoje iš tiesų matyti visi prabangaus komercinės įmonės vadovui tinkančio automobilio atributai.

Beje, šis automobilis akivaizdžiai tinka įmonės vadovybei, o ne techniniam personalui laigyti miškais ar bekele, tačiau kažkodėl pasirinkta keturių varomųjų ratų transmisija, kuri vėlgi pabrangina ir patį automobilį, ir jo priežiūrą.

Tojotų nemėgsta?

Naftininkai į įmonės "Hokla" teritoriją suka ir suka kas metai ir po kelis kartus.

Užpernai pro automobilių prekyba užsiimančios įmonės vartus išsigabentas dar vienas automobilis – "Škoda Octavia", pagamintas 2017 m.

Tik šį kartą pirkinys kur kas pigesnis – trejų metų mašinos nuomos sutartis tekainuoja šiek tiek daugiau nei 9 tūkst. eurų.

2018 m. įmonė vėl iš tos pačios bendrovės "Hokla" nusprendžia nuomotis du sedanus – "Škoda Octavia", pagamintus 2017 m.

Sutartyje pažymėta, jog banko lizingu iki 2021 m. už nuomą bus sumokėta 43,6 tūkst. eurų.

Dar vienas stambus pirkinys įformintas 2015 m. sutartimi su vėlgi naftininkų pamėgta įmone "Hokla".

Už 182,2 tūkst. eurų nuomojami devyni automobiliai – septyni "Škoda Superb", pagaminti 2015 m.

Taip pat nuomoti du "Škoda Superb Combi" automobiliai. Lizingo sutartis sudaroma su SEB banku.

Tarp viešųjų pirkimų yra ir vienintelė sutartis su įmone "Solorina".

Iš šios bendrovės nuomoti 4 "Toyota Avensis", pagaminti 2016 m. Šiems automobiliams išleidžiama šiek tiek daugiau nei 41 tūkst. eurų.

Nuo 2015 iki 2016 m. bendrovė "Klaipėdos nafta" sudarė dar septynias smulkias sutartis su įmone "Hokla".

Vienas stambesnių įsigijimų – 2014-aisiais metų automobiliu paskelbtas "Škoda Octavia Combi Ambition".

Šį universalą bendrovė įsigijo nuosavybės teise, paklodama 23,4 tūkst. eurų.

Direktoriui – prabangos šedevras

Pirmasis sąraše pirkinys ne iš įmonės "Hokla" yra penki komercinės paskirties automobiliai, įsigyti iš įmonės "Sostena".

Sutartis pasirašyta 2017 m. rugpjūčio pabaigoje. Šį kartą įforminta ne automobilių nuoma, o įsigijimas.

Pirkinys atsiėjo 74 tūkst. eurų. Vadinasi, vienas automobilis pirktas po 14,8 tūkst. eurų.

Tačiau vienas brangiausių automobilių, įsigytų įmonės lėšomis, galėjo būti "Volvo S90", pagamintas 2016 m.

Kaina: įmonės "Klaipėdos nafta" generaliniam direktoriui M.Jusiui naudotis dieną ir naktį buvo skirtas tarnybinis "Volvo S90", kurio trejų metų nuomos sutartis atsiėjo 38,5 tūkst. eurų. ("Youtube" nuotr.)

Šis automobilis nuomotas iš minėtos įmonės "Sostena".

"Švediškos prabangos šedevras" – taip specializuotuose automobilių mėgėjų žurnaluose pristatomas šis limuzinų klasės automobilis.

38,5 tūkst. eurų vertės švediškos prabangos šedevre sėdi, suprantama, pats įmonės direktorius Mindaugas Jusius.

Tiesa, šį automobilį iš komercinių pasiūlymų veikiausiai rinkosi ne jis pats, o jo pirmtakas Mantas Bartuška, sutarties pasirašymo metu vadovavęs strateginei bendrovei.

Šio automobilio nuomos sutartis baigsis šių metų rudenį.

Mindaugas Jusius / Vytauto Liaudanskio nuotr.

M.Jusius yra paskelbęs, jog bendrovę paliks šiemet liepą. Tad veikiausiai naujas įmonės "Klaipėdos nafta" vadovas ir vėl galės rinktis naują prabangų automobilį savo nuožiūra.

Ir puotavo, ir pirko ženkliukų

Dienraštis jau viešino, kaip šioje įmonėje mėgstama taškytis valstybiniais pinigais.

2017 m. įmonė "Klaipėdos nafta" kalėdiniams renginiams išleido 39 324 eurus. 2018 m. bendrovė šioms linksmybėms skyrė 30 tūkst. eurų.

Net 47,8 tūkst. eurų atseikėta furšetams ir svečių maitinimui. Šios sumos naftininkams užteko vos tris mėnesius.

Dar 108,9 tūkst. eurų skirta įtakingų asmenų pavalgymui ir veikiausiai gėrimams.

Praėjusių metų vasarį už 18,3 tūkst. eurų įmonė pasirašė sutartį kavos tiekimui ir dviejų kavos aparatų nuomai.

O štai iki 2020-ųjų šios įmonės darbuotojai žada išgerti kavos iš viso už 44,7 tūkst. eurų.

Pernai 8,7 tūkst. eurų valstybės bendrovė išleido reprezentacinėms dovanoms.

"Klaipėdos nafta" pernai kovą už beveik 12 tūkst. eurų prisipirko ir ženkliukų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Petras

Petras portretas
Ta prasme nustebai, kad žmonės dirba ne tik nuo 8 iki 17 val?

petrai,

petrai, portretas
tu trolis??? :)

Petras

Petras portretas
Aš esu buditis elektrikas vienoje didelėje privačioje įmonėje. Aš visuomet turiu automobilį, BET Jūs tik įsivaizduokite, kad aš visuomet turiu būti pasiekiamas telefonu ir jei planuoju kokį savaitgalį pavažiuoti toliau, tai turiu paskirti kitą budintį elektriką. Aš esu į darbą važiavęs ir trečią nakties ir savaitgaliais ir per šventes. Ir per šias jonines teko keturioms valandoms atvažiuoti. Ar Jūs norėtumėte tokio darbo? Ar įmonės automobilis toks jau didelis bonusas Jums atrodytų?
VISI KOMENTARAI 56
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių