Atsiras naujovių
Šiomis dienomis Seime svarstytos Vidaus vandens transporto kodekso 13 straipsnių pataisos. Jos iš esmės susijusios su ES Parlamento ir Tarybos priimtomis direktyvomis.
Skatinant vidaus vandens laivybos plėtojimą, lengvinamos sąlygos pramoginei laivybai. Įvedama privati laivų techninių apžiūrų sistema. Ją vykdys akredituotos įstaigos, panašiai kaip yra automobilių transporte.
Taip pat nustatyta, kad vidaus vandenyse ne komercijai naudojamiems pramoginiams ir asmeniniams laivams iki tam tikro dydžio techninė apžiūra nebus privaloma. Taip pat nebus privaloma registruoti iki 25 arklio galių pakabinamus variklius.
Šias ir kitas laivybos nuostatas, kurios susijusios su keleivių pervežimu laivais, vidaus vandens avarijų tyrimu, kvalifikacijos tvirtinimu, akreditacija, siekiama įtvirtinti iki 2022 m. sausio 17 d. To reikalauja ES teisė.
Problemos dėl elektrinių laivų
Seime svarstant Vidaus vandens transporto kodekso pataisas paaiškėjo, kad yra nemažai kitų su vidaus laivyba susijusių problemų, kurios keliamos, bet nesvarstomos, nes ES teisė to nereikalauja.
Viena iš rimtų problemų tampa vandens transporto priemonių su elektros varikliais naudojimas vidaus vandenyse. Elektros varikliais varomoms transporto priemonėms iki šiol yra labai mažai ribojimų, įskaitant ir greičio. Taip yra todėl, kad laivų su elektros varikliais Lietuvoje yra itin mažai, todėl tarsi ir nebuvo jokios problemos.
Pastebima, kad tokių laivų daugėja.
"Vidaus vandens transporto kodeksas turės būti aktualizuotas. Planuojame sistemiškai peržiūrėti visą Vidaus transporto kodeksą, nes yra labai daug nutarimų ir įsakymų, ministro tvirtinamų teisės aktų, kuriuos reikėtų aktualizuoti", – dėstė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Misija: dalis žmonių vidaus vandenyse pasigenda laivybos kontrolierių.
Apeina įstatymus
Susisiekimo ministerija priekaištų sulaukia ir dėl vidaus vandens kelių ženklinimo, laivybos kontrolės. Bet kokie konkretūs nepaženklinti ruožai turėtų būti analizuojami kartu su už tai atsakinga Vidaus vandens kelių direkcija. Už laivų eismo kontrolę Vidaus vandenyse atsakinga Lietuvos transporto saugos administracija.
Biurokratija Lietuvoje yra labiau suvešėjusi nei kaimyninėse šalyse.
Dar didesnė problema Lietuvoje – laivų įregistravimas. Biurokratija mūsų šalyje yra labiau suvešėjusi nei kaimyninėse šalyse. Nemaža dalis Lietuvos verslų pramoginius laivus registruoja ne Lietuvoje, o Latvijoje.
Dažniausiai tai būna iš trečiųjų šalių atsivežti senesni laivai su ne visai tvarkingais dokumentais ar netgi be jų. Tie laivai restauruojami ir Lietuvoje neregistruojami. Registruoti juos Latvijoje nekyla problemų. Kodėl toje pačioje ES erdvėje skirtingose šalyse yra tokia skirtinga tvarka?
Susisiekimo viceministrė L.Maskaliovienė pasakojo, kad diskusijos dėl senų laivų vyksta seniai. Ji tikino, kad nebeturėtų kilti problemų įregistruoti laivus, kad ir senus, jei jie prieš tai buvo registruoti ar eksploatuoti kokioje nors kitoje ES šalyje.
Sudėtingesnis klausimas esąs dėl laivų, atvežtų iš trečiųjų šalių. Ir ateityje Lietuvoje juos įregistruoti bus keblu. Bet jei tokį laivą pavyksta įregistruoti Latvijoje, po kurio laiko jis jau gali būti lengvai registruojamas ir Lietuvoje. Todėl lietuviai greitai prisitaikė ir naudojasi skirtinga Lietuvos ir Latvijos tvarka.
Naujausi komentarai