- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vidaus vandenyse pasigendama tvarkos, liberalesnio požiūrio, skatinimo įsigyti naujus laivus.
Atsiras naujovių
Šiomis dienomis Seime svarstytos Vidaus vandens transporto kodekso 13 straipsnių pataisos. Jos iš esmės susijusios su ES Parlamento ir Tarybos priimtomis direktyvomis.
Skatinant vidaus vandens laivybos plėtojimą, lengvinamos sąlygos pramoginei laivybai. Įvedama privati laivų techninių apžiūrų sistema. Ją vykdys akredituotos įstaigos, panašiai kaip yra automobilių transporte.
Taip pat nustatyta, kad vidaus vandenyse ne komercijai naudojamiems pramoginiams ir asmeniniams laivams iki tam tikro dydžio techninė apžiūra nebus privaloma. Taip pat nebus privaloma registruoti iki 25 arklio galių pakabinamus variklius.
Šias ir kitas laivybos nuostatas, kurios susijusios su keleivių pervežimu laivais, vidaus vandens avarijų tyrimu, kvalifikacijos tvirtinimu, akreditacija, siekiama įtvirtinti iki 2022 m. sausio 17 d. To reikalauja ES teisė.
Problemos dėl elektrinių laivų
Seime svarstant Vidaus vandens transporto kodekso pataisas paaiškėjo, kad yra nemažai kitų su vidaus laivyba susijusių problemų, kurios keliamos, bet nesvarstomos, nes ES teisė to nereikalauja.
Viena iš rimtų problemų tampa vandens transporto priemonių su elektros varikliais naudojimas vidaus vandenyse. Elektros varikliais varomoms transporto priemonėms iki šiol yra labai mažai ribojimų, įskaitant ir greičio. Taip yra todėl, kad laivų su elektros varikliais Lietuvoje yra itin mažai, todėl tarsi ir nebuvo jokios problemos.
Pastebima, kad tokių laivų daugėja.
"Vidaus vandens transporto kodeksas turės būti aktualizuotas. Planuojame sistemiškai peržiūrėti visą Vidaus transporto kodeksą, nes yra labai daug nutarimų ir įsakymų, ministro tvirtinamų teisės aktų, kuriuos reikėtų aktualizuoti", – dėstė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Misija: dalis žmonių vidaus vandenyse pasigenda laivybos kontrolierių.
Apeina įstatymus
Susisiekimo ministerija priekaištų sulaukia ir dėl vidaus vandens kelių ženklinimo, laivybos kontrolės. Bet kokie konkretūs nepaženklinti ruožai turėtų būti analizuojami kartu su už tai atsakinga Vidaus vandens kelių direkcija. Už laivų eismo kontrolę Vidaus vandenyse atsakinga Lietuvos transporto saugos administracija.
Biurokratija Lietuvoje yra labiau suvešėjusi nei kaimyninėse šalyse.
Dar didesnė problema Lietuvoje – laivų įregistravimas. Biurokratija mūsų šalyje yra labiau suvešėjusi nei kaimyninėse šalyse. Nemaža dalis Lietuvos verslų pramoginius laivus registruoja ne Lietuvoje, o Latvijoje.
Dažniausiai tai būna iš trečiųjų šalių atsivežti senesni laivai su ne visai tvarkingais dokumentais ar netgi be jų. Tie laivai restauruojami ir Lietuvoje neregistruojami. Registruoti juos Latvijoje nekyla problemų. Kodėl toje pačioje ES erdvėje skirtingose šalyse yra tokia skirtinga tvarka?
Susisiekimo viceministrė L.Maskaliovienė pasakojo, kad diskusijos dėl senų laivų vyksta seniai. Ji tikino, kad nebeturėtų kilti problemų įregistruoti laivus, kad ir senus, jei jie prieš tai buvo registruoti ar eksploatuoti kokioje nors kitoje ES šalyje.
Sudėtingesnis klausimas esąs dėl laivų, atvežtų iš trečiųjų šalių. Ir ateityje Lietuvoje juos įregistruoti bus keblu. Bet jei tokį laivą pavyksta įregistruoti Latvijoje, po kurio laiko jis jau gali būti lengvai registruojamas ir Lietuvoje. Todėl lietuviai greitai prisitaikė ir naudojasi skirtinga Lietuvos ir Latvijos tvarka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą3
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?13
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai15
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas4
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką4
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...
-
Paskelbtas konkursas Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo pareigoms
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija dar kartą skelbia konkursą Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo (-ės) pareigoms. ...