Pereiti į pagrindinį turinį

Gyventojų prašoma paskubėti susitvarkyti parkavimo leidimus ir naujose teritorijose

Balandžio mėnesio posėdyje Klaipėdos miesto taryba išplėtė mokamo parkavimo teritoriją nuo 2022 sausio 1 dienos į šiaurę ir pietus nuo miesto centro. Nors apie tai ne kartą buvo skelbta spaudoje, paprastai tokia informacija, kuri nereikalauja iš gyventojo tuoj pat imtis sprendimų, atmintyje neužsilaiko. Bet dabar jau tikrai atėjo laikas susitvarkyti tų teritorijų gyventojams parkavimo leidimus, todėl primename esminę jiems naudingą informaciją.

freepik.com nuotr.

Naujai apmokestintos teritorijos

Šiaurinėje miesto dalyje tokia teritorija prasideda nuo Klaipėdos valstybinio Jūrų uosto teritorijos ties Naujosios Uosto ir J. Janonio gatvių sankirta, J. Janonio gatve iki sankirtos su Sportininkų g., Sportininkų gatve iki sankirtos su Dariaus ir Girėno g., Dariaus ir Girėno gatve iki Stadiono g., Stadiono gatve iki Malūnininkų g., Malūnininkų gatve iki Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytinės ribos, toliau palei Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytinę ribą iki Naujosios Uosto ir J. Janonio gatvių sankirtos.

Pietinėje miesto dalyje teritorija prasideda nuo Tilžės g. ir Šilutės plento sankirtos, Šilutės plentu iki sankirtos su Kauno gatve, Kauno gatve iki sankirtos su Agluonos gatve, Agluonos gatve iki sankirtos su įvažiuojamuoju keliu į Naująją perkėlą (Nemuno g. 8), įvažiuojamuoju keliu į Naująją perkėlą, Nemuno g. 8 (kai kur žymima Varnėnų g.) iki sankirtos su Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytine riba, palei Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytinę ribą iki Minijos g. 6, toliau Minijos gatve iki sankirtos su Sausio 15-osios g., Sausio 15-osios gatve iki sankirtos su Tilžės g. ir Tilžės gatve iki sankirtos su Šilutės pl.

Su visu Klaipėdos miesto tarybos sprendimu galima susipažinti čia.

Gyventojų ir verslo leidimai

Pasitikrinę pagal aprašą ir žemėlapį, ar jų deklaruota gyvenamoji vieta patenka į naujai apmokestintas teritorijas, ten deklaruoti gyventojai gali išsiimti parkavimo leidimus. Pirmasis toks leidimas dvylikai mėnesių kainuoja 10 eurų, antrajam automobiliui – 72 eurai. Verslui pirmasis – 30 eurų, antrasis – 80 eurų. Leidimus galima išsiimti ir 24 mėnesiams. Abonementų ir rezervacijos kainos yra nurodytos tarybos sprendime.

Dėl epidemiologinės saugos reikalavimų prašymų leidimams pildymas mūsų Klientų aptarnavimo centre yra esmingai apribotas ir ta galimybe prašytume naudotis tik išimtiniais atvejais. Patogiausias ir greičiausias būdas – prašymą pildyti internetu.

Tokios patirties neturintiems klientams esame sukūrę instrukciją, kaip tą atlikti žingsnis po žingsnio, bei mokomąjį filmuką. Prieš pildant prašymą rekomenduojame perskaityti ir pasižiūrėti čia – leidimų užsakymas.

Internetinio puslapio, skirto užsakyti leidimus https://pparking.klaipedatransport.lt/ Parkavimo skiltyje Parkavimas prie namų, – vartotojų patogumui įvedėme ir atskiras eilutes – leidimai nuo 2022 01 01.

Prašymų apdorojimo ir leidimų išdavimo greitis priklauso nuo mūsų žmogiškųjų išteklių ir, esant dideliam momentiniam prašymų antplūdžiui, gali užtrukti net keletą dienų. Todėl apmokestintose teritorijose gyvenančiųjų automobilininkų prašytume jau dabar pasirūpinti savo leidimais, kad Naujuosius jie galėtų sutikti be šio rūpesčio.

Atsiskaitymas mobiliosiomis programėlėmis

Automobilininkams, kurie nėra tų teritorijų gyventojai, pasistačius automobilį už stovėjimą nuo sausio 1 dienos privaloma mokėti Mėlynosios zonos tarifu – 30 centų už dvi stovėjimo valandas. Parkomatai šiose teritorijose bus išdėstyti kiek rečiau nei miesto centre. Patogiausia už stovėjimą atsiskaityti yra išmaniuoju telefonu mobiliosiomis parkavimo programėlėmis. Šiuo metu Klaipėdoje veikia 4 tokios aplikacijos: „ParkMan“, „UniPark“, „mParking“ arba „Flowbird“. Nesinaudojantys programėlėmis atsiskaityti gali trumpąja SMS žinute.

Neužmirštant rinkliavos prasmės

Kalbant apie mokamo parkavimo reikalus, svarbu nepamiršti ir šios sistemos prasmės. Apmokestintas automobilių statymas leidžia pristabdyti chaotišką automobilizaciją, saugo nuo degradacijos gyvenamąją aplinką, gerina oro kokybę. Naujai apmokestintose teritorijose turėtų pralaisvėti kiemai nuo automobilių, kuriuose ten statosi atvažiavusieji.

Surinktos lėšos grįžta į miesto infrastruktūrą tvarkomų stovėjimo aikštelių, šaligatvių, takų, perėjų apšvietimo ir kt. pavidalu, dalis lėšų skiriama papildomomis viešojo transporto lengvatomis, išmaniajai eismo valdymo sistemai.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų