Kontroversiškai vertinama idėja
Apie tokio pastato statybą diskutuojama jau senokai. Ši idėja sulaukdavo ir palaikymo, ir kategoriško pasisakymo prieš.
Kol Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija buvo valstybės įmonė, tarsi ir buvo laikomasi nuostatos, kad jai nederėtų švaistyti pinigų, nes yra įsikūrusi prestižiniame buvusios Lietuvos jūrų laivininkystės pastate Janonio gatvėje.
Bent jau taip apie šį pastatą buvo atsiliepiama, kai jis buvo perkamas iš buvusios Lietuvos jūrų laivininkystės turto perėmėjų. Verta prisiminti, kad pastatas buvo perkamas tuo metu, kai Lietuvos valdžios olimpe buvo dešinieji.
Praėjus keleriems metams, kai į jo rekonstrukciją buvo investuota nemaža dalis pinigų, prabilta apie tai, koks tas pastatas esantis nepatogus darbuotojams, uosto svečiams priimti.
Palyginus su kitais dideliais Europos uostamiesčiais, ypač tais, kurie įsikūrę prie pat uosto laivybos kanalų, priminta ir tai, kad geroje vietoje turėti naujoviškos ir patrauklios architektūros administracinį pastatą esą simbolizuoja apie tokio uosto patrauklumą ir prestižą.
„Kontora“ prie krantinės
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastatas greičiausiai bus statomas. Jis yra 21, 22 ir 23 krantinių rekonstravimo ir 21A, 22A ir 23A krantinių statybos projekto dalis.
Prie šių krantinių rekonstrukcijos bei statybos minimas ir administracinis pastatas Naujojo Sodo gatvėje. Peršokusi Naujosios Uosto gatvę, Naujojo Sodo gatvė kaip tik tęsis iki pat jau minimų numatytų statyti krantinių.
Šiomis dienomis, o tiksliau gegužės 22 d., kaip tik paskelbtas krantinių ir naujojo uosto administracinio pastato statybos darbų konkursas.
Pagal planą, kuris jau išdėstytas objekto statybos techniniame projekte, administracinis pastatas būtų šalia 134 metrų ilgio 23 krantinės prie vidinės akvatorijos. Gali būti, kad vidinėje akvatorijoje ateityje būtų pramoginių laivų, o gal ir pačios Uosto direkcijos laivų stovėjimo vieta. Numatyta, kad prie šios krantinės būtų 6 metrų gylis.
Šiame komplekse funkcionaliausios būtų 21 krantinė iš vidinės Žiemos uosto dalies ir 22 krantinė nuo Klaipėdos uosto laivybos kanalo.
Ypač 22-oji krantinė, nes prie jos numatytas net 11 metrų gylis. Prie jos galėtų švartuotis net iki 333 metrų ilgio laivas su 80 tūkst. tonų vandens talpykla. Ši krantinė būtų beveik iki 365 metrų ilgio.
Tikimasi, kad Uosto direkcijai priklausančios teritorijos dalyje pradėtos statybos išjudins ir visos „Memelio miesto“ teritorijos tolesnį vystymą.
Ši krantinė ilgą laiką buvo numatoma kaip ta, prie kurios galėtų švartuotis kruiziniai ir kiti prestižiniai laivai. Šiuo metu, kai kruizai Baltijos jūroje, įskaitant ir Klaipėdą, kiek prislopo, kruizinių laivų švartavimas prie 22 krantinės nebėra toks aktualus. Tam užtenka ir Kruizinio terminalo krantinių.
Trejų metų statybos
Tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai rekonstruojant krantines leista statyti ir administracinį pastatą, yra tiek Susisiekimo ministerijos, tiek ir pačios šios akcinės bendrovės valdymo institucijų pritarimas.
Kokie nors opozicionieriai jau pasakė, o gal dar ir pasakys, jog tai yra valstybės pinigų švaistymas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra šimtu procentų valstybės valdoma akcinė bendrovė.
Buvusi „Laivitės“, vėliau dalis jos perimta ir „Memelio miesto“, ilgą laiką merdėjo. Tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jai priklausančios teritorijos dalyje pradės statybas, kurios, tikėtina, tikrai taps prestižinėmis, greičiausiai išjudins ir visos teritorijos tolesnį vystymą.
Numatyta, kad Uosto direkcijos administracinis pastatas bus 6 aukštų. Beveik 5,5 tūkst. kv. metrų pastate dirbs 150–160 darbuotojų. Prie pastato numatyta 185 vietų automobilių parkavimo aikštelė. Bus įrengta ir dalis žaliųjų plotų.
Pagal preliminarią sutartį, visus darbus prie 21, 22 ir 23 ir prie 21A, 22A ir 23A krantinių, įskaitant ir Uosto direkcijos „kontoros“ statybą, planuojama atlikti per 1 120 dienų arba maždaug per trejus metus.
Naujausi komentarai