Prie vairo – ir po 30 metų pertraukos Pereiti į pagrindinį turinį

Prie vairo – ir po 30 metų pertraukos

2025-01-30 11:16

Uostamiesčio vairavimo mokyklos sulaukia ne tik vairuoti norinčių išmokti jaunuolių. Papildomų vairavimo pamokų prireikia ir tiems, kurie vairavimo pažymėjimus į stalčius padėjo prieš penkerius, dešimt ar dar daugiau metų. Tokių klientų vairavimo mokyklos per metus sulaukia dešimtimis.

Statistika: dažniau po ilgo laiko prie vairo ryžtasi sėstis moterys. Statistika: dažniau po ilgo laiko prie vairo ryžtasi sėstis moterys.

Grįžta dėl trijų priežasčių

Vairuotojo pažymėjimus turintys, tačiau teise vairuoti ilgai nesinaudoję klaipėdiečiai dažnai sugrįžta į vairavimo mokyklas tam, kad atnaujintų prarastus įgūdžius.

Pažymėjimą miestiečiai į stalčių padeda dėl įvairiausių priežasčių. Vieni neįsigyja automobilio, kiti baiminasi intensyvaus eismo mieste. Trečius vežioja sutuoktiniai ar kiti artimi žmonės.

Kaip teigė vairavimo mokyklos „Eiza“ vairavimo instruktorius Dovydas Eiza, prie vairo sugrįžtama net ir po 30 metų pertraukos. Tai dažniausiai būna moterys, o jų sprendimą sėsti prie vairo lemia tam tikros priežastys.

„Moterys išties dažniau iš naujo mokosi vairuoti nei vyrai. Yra trys pagrindinės priežastys, dėl kurių joms tenka vėl išmokti vairuoti. Pirmoji – tai namas ar kitas būstas užmiestyje, o darbo vieta mieste. Antroji – kai vyras nebegali vairuoti dėl ligos. Ir trečioji priežastis – praradus artimą žmogų, kuris anksčiau nuolat vairuodavo“, – pasakojo D. Eiza.

Iš naujo mokytis vairuoti dažniausiai pasiryžta maždaug 60 metų moterys.

Dovydas Eiza / Asmeninio archyvo nuotr.

Trukdo psichologinis barjeras

Išsitraukti stalčiuje gulėjusį vairuotojo pažymėjimą kiekvienais metais pasiryžta ne vienas ir ne du.

„Tokių mokinių turime tikrai daug, jiems reikia papildomų pamokų ne tik tam, kad prisimintų, kaip vairuoti, bet ir tam, kad nugalėtų savyje baimes“, – pabrėžė D. Eiza.

Kiek pamokų reikia žmogui, kad savarankiškai grįžtų į kelią? Kiekvienam skirtingai. Kartais žmonės vairuoja gerai, tačiau nori daugiau pamokų, kadangi turi vidinių baimių ir nedrįsta vairuoti be instruktoriaus.

Vairavimas – kaip sportas, kuo ilgiau nevairuosime, tuo labiau mūsų įgūdžiai silpnės.

D. Eizos teigimu, vairavimo instruktoriams dažnai tenka būti ir psichologais. Instruktorius pasakojo, kad yra tokių žmonių, kurie atvykę iš užmiesčio į miestą automobilį palieka pirmoje pasitaikiusioje stovėjimo aikštelėje ir toliau keliauja viešuoju transportu, kadangi bijo didmiesčio eismo.

Instruktorius prisiminė atvejį, kai vėl išmokti vairuoti atėjo 85-erių sulaukusi moteris.

„Ji turėjo galiojantį vairuotojo pažymėjimą ir norėjo vėl vairuoti. Tai buvo iššūkis mums, manome, kad veikiausiai jai tai buvo savotiška pramoga“, – pasakojo D. Eiza.

Vyrai kreipiasi rečiau

Visų mokinių įgūdžiai, pradedant iš naujo mokytis vairuoti, – skirtingi, bet, kaip teigė instruktorius, nevairavusiems 5 ar 10 metų visgi sekasi geriau nei tiems, kurie ryžtasi prie vairo sėstis po kelių dešimčių metų.

„Vairavimas – kaip sportas, kuo ilgiau nevairuosime, tuo labiau mūsų įgūdžiai silpnės“, – pabrėžė D. Eiza.

Anot instruktoriaus, vyrai iš naujo mokytis vairuoti ateina kur kas rečiau. Ji ilgai nevairuoja paprastai dėl kitų priežasčių – neretai būna dėl pažeidimų praradę teisę tai daryti.

„Vyrai nėra tokie drąsūs kaip moterys. Dažniausiai jeigu vyras nevairavo ilgą laiką, jis ir nenorės vairuoti, sakys, esą jam to nereikia. Moterys kaip tik linkusios drąsiau priimti naujus iššūkius“, – neslėpė instruktorius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra