Pereiti į pagrindinį turinį

Reklama ar vizualinė miesto tarša? (foto)

2013-05-15 05:00
Reklama ar vizualinė miesto tarša? (foto)
Reklama ar vizualinė miesto tarša? (foto) / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Viešosios tvarkos specialistams, tikrinantiems verslo reklamą Klaipėdoje, pro akis nepraslysta net mažiausia smulkmena. Tačiau ant stogų sukelti dviračiai, matomoje vietoje palikti aptriušę automobiliai ar pakabinti ratai su reklaminiais užrašais į tikrintojų akiratį nepatenka.

Siūlo pasiperti pirtelėje

Ant parduotuvių vitrinų, pastatų pakabinti reklaminiai užrašai mieste gali užsitraukti valdininkų nemalonę. Baudą gali prišaukti net smulkmena.

Tad nuostabą kelia, jog uostamiesčio viešosiose vietose netrūksta įvairias paslaugas reklamuojančių užrašų ant automobilių. Kai kurie jų net labiau panašūs į metalo laužą nei į važiuojančią transporto priemonę.

Pavažinėjus po miestą ne vienoje vietoje galima pamatyti, kaip atitarnavę automobiliai ar net jų dalys išradingai panaudojami reklamai.

Klaipėdos centrinėje dalyje, toje pačioje vietoje diena iš dienos riogsantis krovininis automobilis siūlo perkraustyti ar pervežti daiktus.

Šiek tiek nuošalesnėje miesto vietoje paslaugas reklamuoja metalo laužui prilygstantys taksi, neturintys nei langų, nei kai kurių detalių.

Greitkelyje, netoli Klaipėdos, pakelėje paliktas techniškai netvarkingas bei apleistas automobilis siūlo pasiperti pirtelėje.

Tačiau daugybei klaipėdiečių toks verslininkų „išradingumas“ bado akis, ypač kai paslaugas reklamuojantys automobiliai paliekami miesto centre, netoli masinių susibūrimo ar renginių vietų.

Neigė, kad siūlo paslaugas

Apleistų taksi su užrašytu trumpuoju numeriu šeimininkas bei įmonės vadovas neįžvelgė nieko blogo dėl viešoje vietoje trūnijančių mašinų.

Jo manymu, prie apleistų, metalo laužui skirtų automobilių, laikomų nuomojamoje aikštelėje netoli didžiųjų prekybos centrų, kabinėjasi tik žurnalistai.

Prie pagrindinės uostamiesčio gatvės jau ne pirmi metai stovi krovininis automobilis, ant kurio puikuojasi pasiūlymas gabenti krovinius.

Tačiau paskambinus nurodytu telefonu vyras gynėsi, kad jis nesiūlo jokių paslaugų. Nors neslėpė, jog prieš pusmetį taip bandęs ieškoti klientų.

Bet tokia reklama ant ratų nepasitvirtinusi, tad automobilis tiesiog paliktas likimo valiai. Nebent kartais panaudojamas, kai prireikia ką nors pervežti statyboms.

Vyras įsitikinęs, kad paliktas gatvelėje, vedančioje į prekybos centrą bei daugiabučio namo kiemą, krovininis automobilis niekam netrukdo ir nepažeidžia jokių ženklų.

Tiesa, žmogus vis dėlto pasitikslino, ar tikrai nereikia nieko pervežti.

Dar laukia savo eilės

Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjos Kristinos Vintilaitės teigimu, paslaugų siūlymas ant automobilių taip pat yra reklama.

Išorinė reklama turi atitikti nustatytas taisykles, turi būti suderintas projektas, taip pat būtina atsižvelgti, ar nepažeidžiama Kelių eismo taisyklių. Tuomet paslaugų siūlytojui reikia sumokėti rinkliavą, parengti projektą ir gauti leidimą.

Tačiau K.Vintilaitė pripažino, kad kol kas visas skyriaus specialistų dėmesys sutelktas į reklamą ant nejudančių objektų. Tad išorinė reklama ant transporto priemonių dar tik laukia savo eilės.

Mat ir dabar tikrintojams sočiai užtenka darbo – patikrinus dalį miesto, surašyta per 220 protokolų už išorinės reklamos taisyklių pažeidimus.

Dar didesnei daliai nustatytų pažeidėjų kol kas nėra surašyti protokolai. Jie dar laukia savo eilės.

„Patikrinus vos kelias gatves, buvo surašyta tiek protokolų! Apleista situacija“, – pripažino vedėja.

K.Vintilaitė pastebi, kad vos paskelbus apie reklamos tikrinimą, protingesni verslininkai, kurie nenori išsisukinėti, kreipiasi į savivaldybę dėl reklamos projektų parengimo, rinkliavos sumokėjimo.

Taip esą nušaunami du zuikiai: vykdoma prevencija ir ištaisomos valstybinės kalbos klaidos, kurių užfiksuojama taip pat daug.

Ieško šeimininko

Tad kol gerinama reklamos ant pastatų situacija, ant transporto priemonių fiksuojami tik pavieniai pažeidimai. Viešosios tvarkos skyriaus specialistai paminėjo vos du tokius atvejus.

Už paslaugų reklamą ant automobilių taip pat numatytos baudos. Tačiau tik tada, jei reklaminis įrenginys pritvirtintas prie stogo.

Už tokius reklamos pažeidimus numatoma bauda nuo 500 iki 1 tūkst. litų. Įprastai pirmą kartą skiriama tik pusė minimalios baudos.

Už nelegalią reklamą ant automobilio nubaustas vienintelis pažeidėjas, ant stogo įsirengęs raktą.

Į tikrintojų akiratį buvo patekęs ir Debreceno gatvėje eksponuojamas automobilis, reklamavęs automobilių remonto paslaugas ir nurodęs kryptį į dirbtuves.

Paklaustas, kokiam pažeidimui priskirtų taksi su ant šonų nurodytais įmonės telefonais, Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos poskyrio vedėjas Vilius Valys teigė, kad baudą būtų galima skirti tik tuo atveju, jeigu ant jų būtų plafonai.

Priešingu atveju, būtų galima bausti tik kaip techniškai netvarkingą automobilį.

„Už tokį numatytos dar didesnės sankcijos“, – pridūrė vedėjas.

Ieško savininko

Kaip paaiškino V.Valys, Miesto tvarkymo ir švaros taisyklėse už nenaudojamus, techniškai netvarkingus automobilius, paliktus viešosiose vietose, taip pat numatomos nuobaudos.

Už techniškai netvarkingą automobilį jo savininkui galima skirti įspėjimą arba baudą iki 2 tūkst. litų.

Aptikus tokią transporto priemonę pagal numerius bandoma surasti savininką, nors tai ne visada būna lengva. Mat apleisti automobiliai dažnai būna be valstybinių numerių.

„Tuomet ne visai įgalūs esame nustatyti, kieno tas automobilis“, – neslėpė poskyrio vedėjas.

Teisinasi neturintys pinigų

Net suradus šeimininką ne visada pavyksta išsireikalauti, kad mašina būtų nutempta.

Jeigu automobiliui nuleistos padangos, žmogus teisinasi, jog yra išvykęs arba neturi pinigų joms pakeisti. Tokiais atvejais savininkui duodamas kelių mėnesių terminas problemai išspręsti.

Pasak V.Valio, šiose situacijose kyla nemažai keblumų, kartais net atsiduriama teisme, kur automobilio šeimininkas bando įrodinėti savo tiesą.

Jeigu automobilis yra akivaizdžiai apleistas ir nepavyksta rasti savininko, ši medžiaga perduodama policijai. Ji pasirūpina ir tokios techniškai netvarkingos mašinos nutempimu.

Apleistų automobilių Viešosios tvarkos skyriaus specialistai ieško važinėdami po miestą, arba reaguodami į gyventojų skambučius.

Komentaras

Mindaugas Petrulis

Klaipėdos miesto vyriausiasis dailininkas

Kiekvienas daiktas turi atlikti savo numatytąją funkciją. Tad jeigu yra automobilis ar dviratis, jis turi važiuoti. Kokia čia gali būti reklama ar estetika, jeigu tie objektai nėra funkcionuojantys? Priešingu atveju jie vizualiai teršia aplinką, nesvarbu, ar ji privati ar pramoninė. Gal taip klaipėdiečiai rodo išradingumą? Tai neišmanymas, o ne išradingumas. Norintiems reklamuotis yra nustatyta tvarka ir galimybės, sukurta visa sistema, kad miestas būtų patrauklus svečiams ir patiems gyventojams. Pagal Klaipėdos išorinės reklamos taisykles ant stogo užkelti objektai, kurie pateikiami kaip reklama, yra savavališki. Tokiems objektams leidimų mes neišduodame ir neišduosime. Už tokius pažeidimus baudžia Viešosios tvarkos skyrius. Buvo pas mus norinčiųjų ką nors pasikabinti ant automobilio ar juo važinėtis ką nors reklamuojant. Bet mes tokių leidimų net neišduodame, nes tai nekontroliuojama sfera. Į gatvę išneštos padangos, ratai ar automobilio detalės prilygsta vizualinei taršai. Tokie daiktai turi būti išmesti į konteinerį arba utilizuoti, o ne reklamuoti paslaugas. Nejau XXI amžiuje turime reklamuoti atliekas? Jeigu taip, vadinasi, reklamuojame praeitį. Šioje srityje pasigendu išprusimo. Blogiausia, kad žmonės užsiima veikla, kurios neišmano. Kam daryti blogai, jeigu taip užprogramuoji sau problemas ateityje? Verslininkas turėtų užsiimti tuo, ką išmano, o reklamą patikėti projektuotojui. Tam jis baigė specialius mokslus, gilinosi į šią sritį. Bet kokiu darbu turi užsiimti savo srities profesionalas. Priešingu atveju, tai būtų tas pats, jeigu veterinaras nuspręstų gydyti žmones arba gydytojas dirbtų barmenu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų