Reklamoje įžvelgė gašlumą: kelia pyktį ir žadina fantaziją

Klaipėdiečiams užkliuvo viešose vietose esančių reklamų turinys. Klausimų kilo dėl Taikos prospekte esančio prekybos centro reklaminio stendo, kuriame reklamuojami paspirtukai. Pro sėdinčios merginos rūbus gyventojas įžvelgė net modelio lyties organų formas.

Provokuoja ir menkina

Pasipiktinta ir kitoje Taikos prospekto vietoje esančia reklama – suaugusiesiems skirto tinklalapio „fantazijos.lt“ reklama.

Joje vaizduojama merginos, dėvinčios šortus, apatinė dalis ir ranka, ant kurios kabo antrankiai.

Abi reklamos miestiečiams pasirodė provokuojančio pobūdžio ir esą menkinančios moteris.

Paspirtukų reklaminis skydas, kuris yra ant prekybos centro „Technorama“ pastato, net nukentėjo nuo nepatenkintų praeivių.

Kažkas į reklamą tėškė buteliu ar kita skysčio pilna tara.

„Ar ilgai dar kabos ši išniekintos merginos nuotrauka?“ – klausė vienas pasipiktinęs klaipėdietis.

Suaugusiesiems: klaipėdiečiams kilo klausimų dėl suaugusiesiems skirtų prekių reklamuojančio stendo. „Klaipėdos“ skaitytojo nuotr.

Moterų sudaiktinimas

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Diskriminacijos prevencijos ir komunikacijos grupės visuomenės informavimo specialistė Aušrinė Smilgytė, peržvelgusi nuotraukas, turėjo pastebėjimų.

„Ar reklamos autoriai galėjo pasirinkti kitą kadro kampą ar kitą pozuojančios moters aprangą? Greičiausiai, kad taip. Tačiau šiuo atveju lygių galimybių pažeidimo požymių neįžvelgtume“, – patikino A. Smilgytė.

Vis dėlto reklamos kūrėjams specialistė pastabų turėjo.

„Visiems prekių ir paslaugų teikėjams bei jų užsakymus įgyvendinančioms reklamos agentūroms siūlome atsisakyti moterų sudaiktinimo ir seksualizavimo siekiant atkreipti galimų pirkėjų ar klientų dėmesį“, – akcentavo A. Smilgytė.

Pažeidimo neįžvelgė

Tinklalapio „fantazijos.lt“ reklamos iliustracijose yra vaizduojamas parduodamų prekių asortimentas ir galimas tų daiktų naudojimas.

„Galima būtų kelti klausimą, ar tokia reklama nedaro neigiamo poveikio nepilnamečiams, bet tai – Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos kompetencija“, – pažymėjo A. Smilgytė.

Žurnalistų etikos inspektorė Gražina Ramanauskaitė, kuri, pasirodo, gali vertinti ir reklaminį turinį žalos nepilnamečiams požiūriu, taip pat apžiūrėjo klaipėdiečiams pasipiktinimą sukėlusių reklaminių stendų nuotraukas, tačiau nieko nedoro neįžvelgė.

„Nuotraukose Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo pažeidimų neįžvelgiu. Reklamų turinys neatitinka nei draudžiamos, nei ribojamos viešosios informacijos kriterijų“, – patikino G. Ramanauskaitė.

Reklamų turinys neatitinka nei draudžiamos, nei ribojamos viešosios informacijos kriterijų.

Skatina žmones sportuoti

Prekybos centro „Technorama“ atstovai situacijos išsamiai iš karto nekomentavo.

„Ačiū už laišką, jūsų užklausa perduota atsakingam asmeniui. Gražios dienos“, – į dienraščio siųstą užklausą pradžioje teatsakė įmonės atstovai.

Tačiau netrukus „Klaipėda“ gavo išsamesnį paaiškinimą.

„Ačiū, kad kreipėtės ir perdavėte informaciją. Mums labai svarbu gauti tokio pobūdžio informaciją. Reklaminis plotas priklauso uždarajai akcinei bendrovei „Verslo vartai“, reklaminę medžiagą bei kampaniją inicijavo taip pat „Verslo vartų“ marketingo komanda. Reklaminės kampanijos tikslas: esame inovatyvi įmonė, parduodanti savo klientams daug buitinės technikos, laisvalaikio prekių, sporto prekių ir kitokio pobūdžio prekių. Pavasarį kiekvienais metais vyksta paspirtukų, riedžių ir kt. laisvalaikio prekių reklaminės kampanijos, šių kampanijų metu skatiname žmones sportuoti, aktyviai leisti laiką lauke, rinktis aplinką neteršiančias transporto priemones, automobilius keisti į paspirtukus, kampanijos mastas yra platus ir mūsų vizualai apima daug skirtingų sričių, šiuo atveju be jokių gilesnių detalių yra rodoma pora su paspirtukais, kurie leidžia laisvalaikį drauge. Norėčiau paminėti, kad nė vienas asmuo, dirbęs su šia kampanija, neįžvelgė ir neįžvelgia jokio seksistinio turinio, jei kažkam tai asocijuojasi su seksizmu, labai atsiprašome, nieko įžeisti nenorėjome. Ši reklaminė kampanija atsinaujins pavasarį, tad reklama taip pat bus atnaujinama“, – į dienraščio užklausą raštu atsakė įmonės rinkodaros projektų vadovė Kristina Urbonaitė.

Savivaldybė nekontroliuoja išorinės reklamos turinio.

Turinio nevertina

Klaipėdos miesto savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus specialistas Mindaugas Petrulis paaiškino, kad savivaldybės valdininkai į reklamos turinį nesikiša.

Mindaugas Petrulis. Vytauto Liaudanskio nuotr.

„Savivaldybė nekontroliuoja išorinės reklamos turinio. Vyriausiajai kalbos tvarkytojai deleguota funkcija tikrinti valstybinės kalbos pažeidimus“, – paaiškino M. Petrulis.

Savivaldybės Licencijų ir leidimų skyrius tikrina, ar reklamai yra gautas leidimas, ir vertina, ar tai ilgalaikė ar trumpalaikė reklama.


Šiame straipsnyje: reklamagašlumasfantazija lt

NAUJAUSI KOMENTARAI

Kauno diena

Kauno diena portretas
Geda klaipedai

Aisku

Aisku portretas
Kas uzsake tokia reklama

Baltai

Baltai portretas
Klaipeda yra Lietuvoje?
VISI KOMENTARAI 92

Galerijos

Daugiau straipsnių