Turtas – vienose rankose
Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisija bei Jūrinės kultūros koordinacinė taryba jungtiniame posėdyje dar kovą nutarė pritarti municipalinio Dangės upės vidaus vandenų uosto įsteigimui.
Įstaiga "Klaipėdos paplūdimiai" yra paskirta Dangės upės dalies, patenkančios į miesto teritoriją, vidaus vandens kelio valdytoja.
Aiškinama, kad tokiu žingsniu bus pasiekta, kad turtas ir pareigos būtų vienose rankose.
Vienas valdytojas valdytų ir naudotų savivaldybei priklausančias krantines, kurios nėra perduotos pagal atskiras sutartis privatiems valdytojams.
Įstaiga būtų ne tik vandens kelio valdytoja, bet taip pat valdytų ir dalį šiame kelyje esančių krantinių. Taip būtų galima užtikrinti kompleksinį Dangės upės ir šalia esančios infrastruktūros valdymą.
Įstaigos "Klaipėdos paplūdimiai" vadovas Olegas Mariničius aiškino, kad šiuo metu kai kurias krantines valdo privatininkai.
"Dalį krantinių valdo įmonė "Klaipėdos mediena", kitas – "Klaipėdos energija". Yra įvairių kitų valdytojų", – kalbėjo O.Mariničius.
Nuo Biržos tilto iki upės žiočių ir Pilies uosto esančios krantinės yra valdomos koncesininko – įmonės "Klaipėdos pilies uostas".
"Savininkų – daug, ypač iki Biržos tilto. Todėl labai svarbu turėti krantinių eksploatavimo priežiūrą", – sakė O.Mariničius.
Paprastai tariant, krantines sutarčių pagrindu valdantys privatininkai taip pat turėtų būti prižiūrimi.
Dangėje patruliuoja ir šią upę prižiūri įstaiga "Klaipėdos paplūdimiai".
Gal Olegas ir sugebės kokią kapeikėlę išlupti iš nuomos?
Reikia tvarkos
Finansų ir ekonomikos komiteto posėdyje tarybos nariai diskutavo, ar reikėtų iš esmės suskaičiuoti ir išsiaiškinti tuos, kurie miesto krantines galbūt naudoja neteisėtai.
O.Mariničius paaiškino, kad naudojimasis uosto krantinėmis yra itin griežtai reglamentuotas, be leidimo niekas negali palikti savo laivo prie krantinės.
O štai situacija Dangės upėje yra kitokia.
"Jei krantinė laisva ir nėra ženklo, kad draudžiama švartuotis, gali stovėti. Jei neįvesime tvarkos, kateriai galės stovėti", – akcentavo O.Mariničius.
Pasirodo, ties Danės skveru kartą buvo prisišvartavęs švedų laivas. Teko prašyti įgulos, kad ši perplukdytų laivą į kitą vietą, nors jokių oficialių draudimų ir nebuvo.
Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis priminė, kad, nutraukus sutartis su koncesininkais, savivaldybė turėtų skelbti konkursą ir tik taip atrinkti, kas valdytų savivaldybei priklausantį turtą.
Iš nuomos lauks pelno
Tarybos narys Arvydas Vaitkus posėdyje aiškino, kad krantinių valdymo modelis, kurį pavadino miksu, nėra geriausias variantas.
"Turi būti vientisumas. Jei yra valdytojas, jis ir turi atsakyti už situaciją jam priskirtoje dalyje", – sakė A.Vaitkus.
Įstaigos "Klaipėdos paplūdimiai" paprašyta pristatyti politikams, kokia yra reali situacija upėje – kas kur ir ką valdo, ar naudojamasi krantinėmis nemokamai.
Anot tarybos nario Rimanto Taraškevičiaus, vientisumo tokiu sprendimu nebus pasiekta.
Iki Biržos tilto atsirastų nedidelis ruožas krantinės, kurią valdytų biudžetinė įstaiga, o kitą didžiąją dalį – koncesininkas.
"Gal Olegas ir sugebės kokią kapeikėlę išlupti iš nuomos?" – juokavo R.Taraškevičius.
Naujausi komentarai