Senas norvegų laivas vėl grasina nuskęsti

Šeštadienio ryte Klaipėdos uosto dispečeriai per vaizdo stebėjimo kameras pastebėjo pavojingai pasvirusį Dangės krantinėje prišvartuotą laivą „Ole Wilassen“.

Prieš mėnesį panašiai grimzdęs laivas vėl ėmė skęsti.

Neįprastą laivo padėtį netoli Pilies uostelio dispečeriai pastebėjo 8 val ryto.

Krantinės, prie kurių stovi laivas, priklauso Klaipėdos miesto savivaldybei, todėl operatyviai informuoti jos atstovai, laivo savininkas. Apie incidentą pranešta Klaipėdos pilies uostelio kapitonui, aplinkosaugininkams.

Žmonės nenukentėjo.

Laivas yra aptvertas bonų užtvaromis, kol kas teršalų pėdsakų nematyti. Teršalai neištekėjo ir prieš mėnesį, kai skendo tas pats, 1948 m. pastatytas Norvegijos laivas.

Vėliau apžiūrinėjant laivą jo borte buvo aptiktos trys skylės, tada spėliota, ar jų negalėjo pramušti krantinėje švartavimui įrengtos metalinės kilpos. Tačiau specialistai tikino, kad tai neįmanoma.

Tada laivą pavyko atstatyti į normalią padėti išsiurbus iš jo visą vandenį.

Neslėpė griežtos pozicijos

Miesto meras Vytautas Grubliauskas savo "Facebook paskyroje neslėpė griežtos pozicijos dėl minimo įvykio.

"2-oji vadinamojo "Danės skenduolio" serija - visiškas savojo turto nepriežiūros ir aplaidumo pavyzdys. Neįtikina ir neguodžia bei nenuramina pažadai išplukdyti dokavimui, rezultatas - akivaizdus.

Jau iš turimos patirties skubos tvarka ieškomi ir bus kviečiami avarijos likvidavimo specialistai, narai, reikiama technika - tai neišvengiami veiksmai ir jie bus atliekami nedelsiant.

Tačiau kuomet privataus turto nepriežiūra kelia grėsmę viešajam saugumui, manau, kad be teisėsaugos institucijų vertinimo, šioje situacijoje jau vargu bau adekvatūs sprendimai įmanomi.

Artimiausiu metu bus sprendžiama dėl kreipimosi į teisėsaugos institucijas, galimai į prokuratūrą dėl viešojo intereso gynimo, nes privačių ūkio subjektų tarpusavio nesusikalbėjimas ir nesusitarimas tampa ta realia grėsme, kuriai privalome užkirsti kelią nedelsiant", - paskelbė Klaipėdos meras.

Laivas – avarinės būklės

Kodėl prieš mėnesį prakiuro dešinysis bortas, buvo visokių versijų, bet panašu, kad tai lėmė itin garbingas laivo amžius. Meras prisiminė, kad išpumpavus vandenį iš laivo spalį, jis asmeniškai ir miesto administracija griežtai pareikalavo laivo savininkus rasti kitą vietą laivui, geriausiai jį visai išplukdyti iš Klaipėdos.

Tokius pažadus atstovai išsakė, bet, greičiausiai, atstačius laivą į normalią padėtį juos apėmė ramybės jausmas.

„Kiek aš turiu informacijos, tas laivas yra avarinės būklės. Jame nuolat kas nors turi budėti. Kad ir kaip ten buvo, po mėnesio laivas pasviro į kairiojo borto pusę. Situacija yra gerokai sudėtingesnė nei prieš mėnesį“, – teigė V.Grubliauskas.

Laivas laikosi paviršiuje tik todėl, kad švartavimo lynai jį laiko pritvirtintą prie krantinės. Bet tai laikinas dalykas. Situaciją reikia spręsti nedelsiant. Ryte į krantinę prisistatė savininkų atstovai, patys savininkai, man rodos, yra net ne Lietuvoje. Jie turbūt imsis priemonių išpumpuoti vandenį ir užtaisyti bortus.

Miesto meras dalijosi turima informacija, kad pirmą kartą laivo skendimo išvakarėse buvo planuojamas jo pardavimas, bet dėl incidento sandoris neįvyko. Šį kartą vos po kelių dienų, kai buvo susitarta plukdyti laivą į doką, jis pakrypo į kitą pusę.

„Dėkui dievui, kad „Meridianas“ spėjo grįžti į savo vietą ir „Ole Wilassen“ nesutrukdė jo parplukdymo. Kaip suprantu, savininkų atstovai su Laivų remonto įmone sutarimo dėl laivo dokavimo dar nebuvo radę. Didžiausia bėda, kad net vėl išpumpavus vandenį ir užtaisius bortus, jiems reikės gauti atitinkamus leidimus buksyruoti laivą į doką, bet tokį leidimą duoti niekas nerizikuoja. Jeigu toks skenduolis išleistų paskutinę dvasią kur nors ties kruizinių laivų terminalu ar mariose, rūpesčių bus dar daugiau.

Aš būčiau linkęs kreiptis į prokuratūrą dėl viešojo intereso gynimo. Aš esu pasiruošęs tai padaryti. Tegu prokurorai išsiaiškina, kas nesaugo savo turto arba kas neišreikalauja iš tų, kas turi išreikalauti, kad jis būtų saugomas. Tada, jei nebus kitų sutarimų, teks imtis drastiškų priemonių. Kiek girdžiu iš operatorių – Pilies uosto ir laivų remonto įmonės, laivo savininkas ir jo atstovai yra sudėtingi klientai. Liūdniausia, kad tokioje situacijoje per prievartą negali nutempti į doką. Matome, kad nepasimokyta iš pirmojo skendimo. Manau, trečio karto nebus“, – vylėsi Klaipėdos meras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Hh

Hh portretas
Priklauso savivaldybei bet savininkas privatus.. watafak????

Chi

Chi portretas
Kaip laivas gali grasinti??

Pranis

Pranis portretas
cia tau uz sese
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių