Gerokai prieš 9 val. ryto kitų mašinų eismui uždarytoje Trilapio gatvėje rikiavosi lengvosios mašinos. Visos jos buvo papuoštos „Švyturių ralio“ vėliavėlėmis.
Smalsuoliai iš visos Lietuvos leidosi mašinomis į pažintinę ir pramoginę kelionę, įveikdami organizatorių numatytą maršrutą bei užduotis. Nors sinoptikai pranašavo gausų lietų ir net perkūniją, ralio dalyviai buvo nusiteikę smagiai kelionei.
Prieš startą kiekvienam ekipažui įteikta legenda-kelio knyga su užduotimis, kurių atsakymų internete nėra.
Važiuodami sąžiningai ir leistinu greičiu bei užduotims skirdami pakankamai laiko, visą maršrutą dalyviai įveiks ne greičiau nei per keturias valandas, tai reiškia, kad startavę pirmieji į piliavietę grįš apie 13 val. Svarbiausias šio ralio tikslas, pasak organizatorių, ne įveikti maršrutą kuo greičiau, o pažinti maršruto objektus.
Šiemetinio, septintojo ralio maršrutas driekiasi apie pusantro šimto kilometrų pro Dituvą, Priekulę, Dreverną, Kintus, Ventę, Šilutę, Rusnę, Uostadvarį ir atgal į Klaipėdą.
Svarbiausiai – nuotaika, azartas, įdomūs objektai.
Į šią kelionę ralio dalyvius išlydėjo ir startą jiems davė šiemet atidaryto „Memel Auto Museum“ savininkas Augustinas Jankevičius ir jo talkininkas Arvydas Urbis.
Gargždiškės moterys, pavadinusios savo ekipažą „Bobų vasara“, pasakojo šiame ralyje dalyvaujančios penktą kartą ir šešerius metus laukusios jo sugrįžimo.
„Svarbiausiai – nuotaika, azartas, įdomūs objektai. Labai liūdėjome, kai po kelionės į Nidą ralis nutrūko“, – pasakojo ekipažo kapitonė Rasa Jakaitienė.
D. Janauskaitės nuotr.
Dalyviai tikino kad 150 ralio kilometrų – visiškai nedaug, anksčiau yra buvę ir 300 kilometrų, buvo ir toks ralis, kurio metu buvo lankomi įdomūs objektai Latvijoje.
Nuo pat pirmojo ralio dalyvavusi pora iš Tauragės juokavo, kad turi problemų su galva, nes nesibaimino blogo oro ir įveikė pagundą šeštadienio rytą ilgiau pamiegoti. Rytas jiems prasidėjo net anksčiau nei darbo dienomis – 5.30 val.
„Labai įdomu pamatyti tokius dalykus, kurių patys nebūtume radę. Kol ralio nebuvo, patys ieškojome nuotykių“, – prisipažino tauragiškiai Lina ir Viktoras Ugianskiai.
14 val. piliavietėje ir aikštelėje prie „Švyturio“ arenos prasidės linksmybės laukiantiesiems ralio dalyvių.
Ekipažai pasiekė Klaipėdą
Popietę ralio dalyviai pasiekė Klaipėdą. Ne vienas ekipažas, apžiūrinėdamas maršrute nurodytus objektus, pakliuvo į liūtį.
Lietus privertė ir ralio organizatorius sukviesti grįžusius keliautojus bei juos palaikyti atėjusius klaipėdiečius į piliavietės salę. Sušalę ir gavę dozę šalto lietaus ralio dalyviai buvo vaišinami sultiniu ir kibinais. Jie galėjo užrašyti senųjų atvirukų kopijas ir išsiųsti savo brangiems žmonėms linkėjimus, vaikai gavo progą dėlioti dėliones su švyturių atvaizdais. Visas būrys adrenalino ištroškusiųjų galėjo išbandyti pojūtį, kaip jaučiasi prisisegęs saugos diržais žmogus, kai automobilis verčiasi.
D. Janauskaitės nuotr.
Čia buvo ne tik pramogų, bet ir rimtų kalbų.
Švyturių metų iniciatorius Denisas Nikitenka diskusijoje „Mūsų švyturiai – vietos dvasios atspindžiai“ kalbino vienintelį Lietuvoje farologą Aidą Jurkštą, Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus direktorių Joną Genį ir nidiškį kultūros vadybininką Narūną Lendraitį.
D. Janauskaitės nuotr.
Septintojo „Švyturių ralio“ renginiai baigėsi apdovanojimais. Laimėtojai gavo ne tik atminimo, bet ir vertingų dovanų.
Naujausi komentarai