- Indrė Kiseliovaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Programėlės išmaniuosiuose telefonuose kartais suteikia daugiau žalos negu naudos. Taip nutiko ir vienai klaipėdietei, nutarusiai susimokėti už automobilio stovėjimą, atsisiuntus tam skirtą programėlę "UniPark". Pasirinkusi rinkliavos zoną ir užsisakiusi paslaugą, Viktorija išėjo į darbą, o grįžusi už automobilio valytuvų rado užkištą staigmeną – baudos kvitą už nesumokėtą parkavimą.
Už klaidą atsiprašė
Nors bauda siekė tik pusantro euro, moteris pasijautė neteisingai nubausta.
Juk programėle buvo suvesti visi reikiami duomenys, parkavimo paslaugos įjungimo laikas bei data taip pat nurodyti.
Grįžusi namo Viktorija nutarė nedelsiant susisiekti su programėlės vadybininkais.
"Kai esi ramus, sąžiningas pilietis, visa tai atrodo nesąžininga. Manau, kad tokia esu ne viena, galbūt yra ir daugiau, tik kiti nedrįsta kreiptis. Kai grįžusi prie automobilio radau baudos kvitą, elektroniniu paštu susisiekiau su vadybininkais. Jie man pareiškė, kad bauda išrašyta todėl, kad aš atvažiavau, įjungiau ir po kelių minučių programėlę išjungiau. Viską išsiaiškinus, jie manęs atsiprašė, pripažino, kad tai buvo programėlės klaida. Tąkart baudos kvitą išmečiau", – pasakojo pašnekovė.
Situacija pasikartojo
Tačiau po kelių dienų nutiko beveik identiška situacija. Šį kartą bauda siekė jau šešis eurus.
"Atvažiavau į darbą, automobilį pasistačiau apie 8 val. Atėjusi iš darbo apie 17 val. vėl radau kvitą. Pasiskambinau jiems, bet man buvo pasakyta, kad tai – mano problema. Pasižiūrėjau išklotinę ir pamačiau, kad jie nuskaitė 30 centų už stovėjimą. Programėlė rodė, kad 15.37 val. parkavimo paslauga buvo užsakyta, o 16.04 val. išjungta. Šešių eurų bauda išrašyta 15.42 val. Šį kartą baudos kvitą pasilikau", – teigė Viktorija.
Manau, kad tokia esu ne viena, galbūt yra ir daugiau, tik kiti nedrįsta kreiptis.
Ši istorija įvyko ties Herkaus Manto g. 49 namu. Pirmą kartą moteris pasistatė automobilį mėlynoje zonoje, antrą kartą – geltonoje.
Po antro nutikimo jau prasidėjo ilgas susirašinėjimas su vadybininkais, kurie į moters laiškus atsakyti neskubėjo.
"Vėl susisiekiau su vadybininkais. Jie atrašė tik po trijų darbo dienų. Prašė, kad atsiųsčiau mokėjimų kopijas, baudos kvitus ir panašiai. Aš atsakiau, kad pirmojo kvito neturiu, tad vėl teko laukti jų atsakymo. Tris kartus siunčiau banko išrašus, siunčiau šešių eurų baudos kvito kopiją", – nurodė klaipėdietė.
Grąžino visą sumą
Nors už abi baudas moteriai 7,5 euro buvo grąžinti, Viktorija pasijautė lyg būtų nuolatinė pažeidėja.
"Pinigus grąžino po dviejų savaičių. Bet esmė ta, jog jaučiausi kaip nusikaltėlė, nors nebuvau kalta. Gavau baudas, buvau įrašyta į nemokiųjų sąrašą, o tai – labai nemalonu. Ypač kai esi sąžiningas žmogus. Vienas dalykas – tai yra nemalonu, o kitas dalykas – operatorius man pasakė, kad aš programėlę tik įjungiau ir išjungiau. Ar jūs juokaujate? Aš juk atvažiavau į darbą, įjungiau ir išėjau, o išjungiau tik baigusi darbą", – sakė moteris.
Atsakomybė: pastačius automobilį, būtina pasitikrinti, ar telefone nurodyta kelio zona yra teisinga. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Ar yra kaltų?
Programėlę "UniPark" valdo uždaroji akcinė bendrovė "Stova".
Jos rinkodaros vadovas Laurynas Globys šį atvejį komentuoti atsisakė ir nurodė, kad tokios situacijos pasitaiko dėl žmonių neapdairumo.
"Atsiprašome, bet dėl duomenų trūkumo tiksliai įvertinti šio atvejo negalime, todėl negalėsime jo pakomentuoti. Vis dėlto patirtis rodo, kad dažniausiai panašaus tipo problemos kyla dėl netiksliai pasirinktos parkavimo zonos. Suprantame, kad mūsų naudotojams yra labai patogu naudotis GPS ir žemėlapio paslauga, kai tereikia nuspausti "start" mygtuką parkavimo paslaugos užsakymui. Tačiau patariame atkreipti dėmesį į aplink esančius kelio ženklus ir vadovautis jais, kadangi greta esant kelioms parkavimo zonoms kliento mobilaus įrenginio naudojamas GPS ryšys gali pasiūlyti pasirinkti ne tą, kurioje klientas tuo metu yra. Prieš nuspaudžiant "start" mygtuką, reikėtų įsitikinti, ar pasirinkta zona yra teisinga", – kalbėjo L.Globys.
Būta ir daugiau bėdų
Pasak laikinojo viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Andriaus Samuilovo, visus sutrikimus sprendžia programėlės savininkas.
"Kaip ir su kitomis parkavimo programėlėmis, iš "Stova" perkama paslauga. Programėlės konkuruoja tarpusavyje tarp vartotojų pagal patogumą – skirtingi apmokėjimo būdai, veikimas kituose miestuose ir panašiai. Sutrikimų pasitaiko visose. Jas sprendžia programėlės savininkas. Mažiau sutrikimų lemia didesnį naudojimą. "UniPark" yra populiariausia mūsų mieste ir, tikėtina, dažniau gali pasitaikyti nesusipratimų", – tikino A.Samuilovas.
Tačiau būtent dėl "UniPark" Viktorija patyrė ir daugiau problemų. Prieš pusę metų klaipėdietė buvo gavusi ir 40 eurų baudą. Ar tai tik neapdairumas? Sunku pasakyti.
"Įjungiau programėlę, kad susimokėčiau už stovėjimą. Ji niekaip neįsikrovė, ir tada vaizdas išvis dingo. Pradėjau mąstyti, kad gal aš apskritai paslaugos įjungusi nebuvau. Po to jau rodė, kad paslaugą reikia užsakyti iš naujo. Taip tąkart gavau 40 eurų baudą", – prisiminė moteris.
Daugelio kalbintų klaipėdiečių nuomone, tokios programėlės išties gelbsti, tačiau niekuomet negali būti tikras, kad, sutrikus interneto ryšiui ar iškilus kitoms problemoms, pavyks išvengti baudos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo2
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?6
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas7
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?4
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus32
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų17
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...