Už klaidą atsiprašė
Nors bauda siekė tik pusantro euro, moteris pasijautė neteisingai nubausta.
Juk programėle buvo suvesti visi reikiami duomenys, parkavimo paslaugos įjungimo laikas bei data taip pat nurodyti.
Grįžusi namo Viktorija nutarė nedelsiant susisiekti su programėlės vadybininkais.
"Kai esi ramus, sąžiningas pilietis, visa tai atrodo nesąžininga. Manau, kad tokia esu ne viena, galbūt yra ir daugiau, tik kiti nedrįsta kreiptis. Kai grįžusi prie automobilio radau baudos kvitą, elektroniniu paštu susisiekiau su vadybininkais. Jie man pareiškė, kad bauda išrašyta todėl, kad aš atvažiavau, įjungiau ir po kelių minučių programėlę išjungiau. Viską išsiaiškinus, jie manęs atsiprašė, pripažino, kad tai buvo programėlės klaida. Tąkart baudos kvitą išmečiau", – pasakojo pašnekovė.
Situacija pasikartojo
Tačiau po kelių dienų nutiko beveik identiška situacija. Šį kartą bauda siekė jau šešis eurus.
"Atvažiavau į darbą, automobilį pasistačiau apie 8 val. Atėjusi iš darbo apie 17 val. vėl radau kvitą. Pasiskambinau jiems, bet man buvo pasakyta, kad tai – mano problema. Pasižiūrėjau išklotinę ir pamačiau, kad jie nuskaitė 30 centų už stovėjimą. Programėlė rodė, kad 15.37 val. parkavimo paslauga buvo užsakyta, o 16.04 val. išjungta. Šešių eurų bauda išrašyta 15.42 val. Šį kartą baudos kvitą pasilikau", – teigė Viktorija.
Manau, kad tokia esu ne viena, galbūt yra ir daugiau, tik kiti nedrįsta kreiptis.
Ši istorija įvyko ties Herkaus Manto g. 49 namu. Pirmą kartą moteris pasistatė automobilį mėlynoje zonoje, antrą kartą – geltonoje.
Po antro nutikimo jau prasidėjo ilgas susirašinėjimas su vadybininkais, kurie į moters laiškus atsakyti neskubėjo.
"Vėl susisiekiau su vadybininkais. Jie atrašė tik po trijų darbo dienų. Prašė, kad atsiųsčiau mokėjimų kopijas, baudos kvitus ir panašiai. Aš atsakiau, kad pirmojo kvito neturiu, tad vėl teko laukti jų atsakymo. Tris kartus siunčiau banko išrašus, siunčiau šešių eurų baudos kvito kopiją", – nurodė klaipėdietė.
Grąžino visą sumą
Nors už abi baudas moteriai 7,5 euro buvo grąžinti, Viktorija pasijautė lyg būtų nuolatinė pažeidėja.
"Pinigus grąžino po dviejų savaičių. Bet esmė ta, jog jaučiausi kaip nusikaltėlė, nors nebuvau kalta. Gavau baudas, buvau įrašyta į nemokiųjų sąrašą, o tai – labai nemalonu. Ypač kai esi sąžiningas žmogus. Vienas dalykas – tai yra nemalonu, o kitas dalykas – operatorius man pasakė, kad aš programėlę tik įjungiau ir išjungiau. Ar jūs juokaujate? Aš juk atvažiavau į darbą, įjungiau ir išėjau, o išjungiau tik baigusi darbą", – sakė moteris.
Atsakomybė: pastačius automobilį, būtina pasitikrinti, ar telefone nurodyta kelio zona yra teisinga. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Ar yra kaltų?
Programėlę "UniPark" valdo uždaroji akcinė bendrovė "Stova".
Jos rinkodaros vadovas Laurynas Globys šį atvejį komentuoti atsisakė ir nurodė, kad tokios situacijos pasitaiko dėl žmonių neapdairumo.
"Atsiprašome, bet dėl duomenų trūkumo tiksliai įvertinti šio atvejo negalime, todėl negalėsime jo pakomentuoti. Vis dėlto patirtis rodo, kad dažniausiai panašaus tipo problemos kyla dėl netiksliai pasirinktos parkavimo zonos. Suprantame, kad mūsų naudotojams yra labai patogu naudotis GPS ir žemėlapio paslauga, kai tereikia nuspausti "start" mygtuką parkavimo paslaugos užsakymui. Tačiau patariame atkreipti dėmesį į aplink esančius kelio ženklus ir vadovautis jais, kadangi greta esant kelioms parkavimo zonoms kliento mobilaus įrenginio naudojamas GPS ryšys gali pasiūlyti pasirinkti ne tą, kurioje klientas tuo metu yra. Prieš nuspaudžiant "start" mygtuką, reikėtų įsitikinti, ar pasirinkta zona yra teisinga", – kalbėjo L.Globys.
Būta ir daugiau bėdų
Pasak laikinojo viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Andriaus Samuilovo, visus sutrikimus sprendžia programėlės savininkas.
"Kaip ir su kitomis parkavimo programėlėmis, iš "Stova" perkama paslauga. Programėlės konkuruoja tarpusavyje tarp vartotojų pagal patogumą – skirtingi apmokėjimo būdai, veikimas kituose miestuose ir panašiai. Sutrikimų pasitaiko visose. Jas sprendžia programėlės savininkas. Mažiau sutrikimų lemia didesnį naudojimą. "UniPark" yra populiariausia mūsų mieste ir, tikėtina, dažniau gali pasitaikyti nesusipratimų", – tikino A.Samuilovas.
Tačiau būtent dėl "UniPark" Viktorija patyrė ir daugiau problemų. Prieš pusę metų klaipėdietė buvo gavusi ir 40 eurų baudą. Ar tai tik neapdairumas? Sunku pasakyti.
"Įjungiau programėlę, kad susimokėčiau už stovėjimą. Ji niekaip neįsikrovė, ir tada vaizdas išvis dingo. Pradėjau mąstyti, kad gal aš apskritai paslaugos įjungusi nebuvau. Po to jau rodė, kad paslaugą reikia užsakyti iš naujo. Taip tąkart gavau 40 eurų baudą", – prisiminė moteris.
Daugelio kalbintų klaipėdiečių nuomone, tokios programėlės išties gelbsti, tačiau niekuomet negali būti tikras, kad, sutrikus interneto ryšiui ar iškilus kitoms problemoms, pavyks išvengti baudos.
Naujausi komentarai