Stringantys bankomatai sėja paniką

Stringantys bankomatai sėja paniką

2009-12-09 09:07
Pareiga: norėdami išsiimti pinigų iš bankomato ir dėl jų veiklos nesklandumų patyrę žmonės, privalo apie tai informuoti bankų darbuotojus.
Pareiga: norėdami išsiimti pinigų iš bankomato ir dėl jų veiklos nesklandumų patyrę žmonės, privalo apie tai informuoti bankų darbuotojus. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Vis dažniau pasigirstant kalboms apie šalyje siautėjančius banko kortelių vagis, žmonės ima panikuoti, kai iš bankomato norėdami išsiimti pinigų jie susiduria su nesklandumais.

Kortelė užstrigo

Klaipėdietė Goda, prieš keletą dienų nutarusi išsiimti pinigų, pateko į keblią situaciją – į "Swedbank" bankomatą įkišusi kortelę ji nė nepastebėjo, kaip ši jame užstrigo.

Mergina pasakojo, jog iš pradžių visa operacija vyko sklandžiai, tačiau vėliau į bankomato ekrane įsižiebė užrašas "Klaida". Po to merginai nebepavyko nei tęsti operacijos, nei atgauti banko kortelės.

"Sutrikau, nes į tokią situaciją patekau pirmą kartą, o kadangi buvau girdėjusi, jog dažnai bankomatai korteles praryja dėl sukčių į juos įmontuotų mechanizmų, tam, kad vėliau jie galėtų nuskaityti kortelės duomenis bei pavogti pinigus, apskritai išsigandau", – kalbėjo Goda.

Skundų nesulaukė

Mergina teigė dar labiau nustebusi, kai po kokių keturių penkių minučių bankomatas "išspjovė" jos kortelę. Ji įsitikinusi, jog kiti žmonės, pamanę, jog jų kortelė bankomato viduje, išeina, vėliau tikėdamiesi ją atgauti po inkasacijos.

"Kadangi kalbėjau telefonu, prie bankomato užsilaikiau, tad atgavau savo kortelę, tačiau kitas žmogus juk prie jo nestoviniuoja. Tad jei jam nuėjus kortelė iškrenta, ja gali bet kas pasinaudoti, pavyzdžiui, už pirkinius atsiskaitydamas parduotuvėse. Netoliese stovėjusi moteris man pasakojo, jog neseniai tas pats bankomatas prarijo dvi jos korteles", – prisiminė Goda.

Nors su panašiais nesklandumais susiduriantys bankų klientai apie tokius įvykius turėtų pranešti bankų darbuotojams, "Swedbank" Klaipėdos regiono valdytojas Vytautas Adomaitis patikino, kad pastaruoju metu jokių nusiskundimų ar pretenzijų dėl bankomatų veikimo jie nesulaukė.

Nemoka įdėti grynųjų

"Klientai turėtų apie bet kokius nesklandumus, kuriuos jie patiria norėdami išsiimti pinigus, pranešti mums. Tai yra nurodyta netgi sutartyse, kurias pasirašome su jais. Bankomatas paprasčiausiai užstrigti ar praryti kortelės negali. Jei taip atsitinka, vadinasi, yra techninis gedimas, apie kurį tik sužinoję, iškart bandytume pašalinti", – pabrėžė V.Adomaitis.

Valdytojas teigė, jog bankomatai yra nuolat prižiūrimi, tad panašių įvykių pasitaiko vis rečiau.

Jis prisiminė, kad kur kas dažniau nesklandumų pasitaiko su pinigus priimančiais bankomatais – dažniausiai klientai, norintys į savo sąskaitą patys įdėti grynųjų pinigų, suklysta spaudydami mygtukus, todėl bankomatai praryja pinigus.

V.Adomaitis įsitikinęs, jog klientams dažnai įdėti pinigus nesiseka dėl to, kad jie dar neįgudo arba neišmoko to daryti.

Būtent dėl to, jo teigimu, pinigus priimantys bankomatai kol kas veikia tik banko padaliniuose, kad prireikus jo darbuotojai galėtų pagelbėti klientams.

Klaidų privelia klientai

Pasak bendrovės "First Data", valdančios Ūkio banko, "Nordea", "Danske" ir "Parex" bankų bankomatus, rinkodaros vadybininkės Sigitos Žalytės, įvairių incidentų su bankomatais pasitaiko nuolatos, tačiau dažniausiai dėl jų kalti patys klientai.

Pašnekovė pabrėžė, jog apie 80 proc. atvejų, kai kortelės užstringa bankomatuose, yra dėl to, jog žmonės neteisingai įveda PIN kodus. Jei kodas neteisingai įvestas triskart – bankomatas kortelę iškart "praryja". Taip pat neretai pasitaiko, kad klientai nori išsigryninti pinigus iš jau nebegaliojančių kortelių, tad tokiais atvejais jiems bankomatas jų taipogi nebegrąžina. Bankomatai praryja korteles dar ir tuomet, kai klientai jas pamiršta pasiimti.

"Dažniausiai nesklandumų su bankomatais kyla būtent dėl pačių žmonių neapdairumo, tačiau, žinoma, pasitaiko ir įvairių techninių gedimų. Neretai bankomatai užstringa dėl blogo ryšio, programų gedimo, tačiau tokie atvejai yra pavieniai. Siūlyčiau patiems žmonės būti atidesniems, tuomet nemalonių situacijų pavyks išvengti", – pabrėžė S.Žalytė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų