Žemėje užkastas radinys
Klaipėdos uoste planuojama statyti niekuo ypatingai lyg ir neišsiskirsiantį sandėlį. Jis įvairioms uosto tarnyboms, įskaitant ir gelbėtojus, gerokai palengvins darbą.
Įdomus ir pats sandėlis, ir vieta, kur jį planuojama statyti.
Jo statyba jau buvo prasidėjusi, netgi įrengti 152 būsimosios laivyno bazės poliai. Tačiau 2020 m. statybą teko stabdyti. Tiksliau ją sustabdė radinys – laivo liekanos sklype prie Smeltalės upės žiočių. Paaiškėjo, kad Marių gatvėje yra palaidotos sovietmečiu savotišku Klaipėdos simboliu buvusio laivo-restorano „Regata“ liekanos.
Ištyrus paaiškėjo, kad jos užkastos žemėje nuo 3 iki 6,3 m gylyje.
Radus liekanas svarstyta, kad laivyno bazės statybos toje vietoje niekada nebevyks. Uosto direkcijai pasidarė gaila geroje vietoje esančio 3 339 kvadratinių metrų sklypo, kurio nei krovai, nei kitoms uosto reikmėms neišeina panaudoti. Juo labiau kad šalia sklypo yra galimybė įrengti ir krantinę uosto pagalbiniams laivams, įrengti įrangos iškėlimo kranus.
Buvo aiškinamasi, kas yra atsakingas už „Regatos“ palaidojimą. Kaltų neatsirado, nes ir tų bendrovių, kurios kažkada kažką statė Smeltalės upės žiotyse, nebėra. Kaip žinoma, visos senosios Klaipėdos uosto hidrotechninių darbų bendrovės bankrutavo po 2009 m. pasaulinės recesijos.
Vieta: nauja uosto laivybos bazė būtų įrengiama Smeltalės upės žiotyse. / KVJUD nuotr.
Dalį liekanų pašalins
Paaiškėjus aplinkybėms, kad toje vietoje žemėje užpiltos laivo-restorano „Regata“ liekanos, ieškota variantų, ką daryti toliau. Nuo 2021 m. pradėtas įgyvendinti koreguotas sklypo su „Regatos“ liekanomis įsisavinimo planas.
Projektuotojai nurodė, kad užkastos „Regatos“ liekanos iš dalies bus pašalintos – bus atkasta ir nuardyta viršutinė laivo dalis, o likusi dalis palikta, jo ertmės užpildytos gruntu ir kiek įmanoma sutankinamos.
Kad pastatas nejustų jokios buvimo po juo laivo įtakos, nuspręsta sandėlį pastatyti ant gręžtinių polių.
Savaime suprantama, kad per laiką žemėje likusios metalinės konstrukcijos suirs, gali atsirasti grunto nuosėdžių. Numatyta, kad bus įrengtos specialios grindys, kurios nereaguos į grunto nuosėdžius.
Galbūt po kažkiek metų specialios grindys galės būti išimtos, o gruntas vėl sutankinamas.
Atmetama bet kokia galimybė, kad dėl „Regatos“ liekanų kaip nors nukentėtų pastato stabilumas, nes jį laikys poliai, kurie bus sukalti nepaisant „Regatos“ liekanų.
Uosto laivyno bazė
Uosto sandėlis Marių gatvėje bus naudojamas laikyti uosto gelbėjimo ir laivyno įrangai, eksploatacinėms medžiagoms. Būtų laikoma įvairi narų, naftos surinkimo, uosto hidrografinė ir kitokia įranga, uosto pagalbinių laivų detalės, laivams skirti naftos produktai, dažai, įvairios kitos medžiagos.
Kai kurios „Regatos“ liekanos bus pašalintos, o dalis liks palaidota žemėje po naujai statomu pastatu.
Numatoma įrengti ir nedideles uosto įrangos remonto dirbtuves, plovyklą. Planuojama, kad specialioje aikštelėje šalia pastato konteineriuose kurį laiką galėtų būti laikomos ir iš uosto akvatorijos ištrauktos atliekos – žolės, mediena, plastikas.
Sandėlyje arba šalia jo numatoma įrengti ir buitinį korpusą su administracinėmis, poilsio ir persirengimo patalpomis. Jis bus skirtas sandėlio ir dirbtuvių darbuotojams, budinčioms uosto priežiūros ir avarijų likvidavimo uoste tarnyboms.
Numatoma, kad vienu metu pastate galės dirbti per 40 žmonių.
Teoriškai pastatas yra projektuojamas vieno aukšto, tačiau kai kuriose jo vietose numatyti paaukštinimai, vadinamosios antresolės.
Uosto laivyno bazę arba specializuotą sandėlį su papildoma įranga planuojama suprojektuoti ir pastatyti maždaug per 1,5 metų nuo sutarties pasirašymo dienos. Tikimasi, kad dar šiais metais paaiškės, kas bus šios statybos rangovas.
Naujausi komentarai