- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausias Klaipėdos uoste veikiančių krovos kompanijų nuopelnas yra tai, kad šis uostas išlaiko aukštą lygį net esant sudėtingoms pandemijos sąlygoms.
Naujasis Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika teigė, jog privaloma visiškai išnaudoti Lietuvoje vienintelį jūrų uostą ir gauti maksimalią naudą.
Klaipėdos uostas pernai, taip pat ir šiemet, yra vienintelis rytinėje Baltijos pakrantėje, kurio rodikliai ne prastėjo, o net gerėjo, nepaisant įtemptos geopolitinės situacijos ir pasaulį apėmusios pandemijos.
V.Šileika akcentavo, kad neseniai įvykęs asociacijos vadovybės pasikeitimas nesiejamas su politiniais pokyčiais Lietuvoje. Anot jo, asociacija neturi su niekuo jokių politinių sąsajų. Jos tikslas yra vykdyti savo narių iškeltas konkrečias užduotis.
– Kokie yra artimiausių metų tikslai?
– Uosto veikla yra nenutrūkstama. Laukia nemažai įvairių tęstinių darbų. Vienu svarbiausių prioritetų ir toliau liks uosto infrastruktūros plėtros klausimai, siekis užtikrinti palankias sąlygas uosto kompanijų veiklai. Kalbu apie visai uosto industrijai reikalingą bendrą uosto infrastruktūros vystymą: laivybos kanalo gilinimą iki 15 metrų, bangolaužių rekonstrukciją, uosto pietinės dalies vystymą.
Miestas ir uostas veikia kaip neatsiejamas organizmas: mes esame mieste, gyvename mieste, dirbame mieste.
– Kokią uosto krovos perspektyvą matote žvelgdamas iš krovos kompanijų asociacijos taško?
– Visas pasaulis vis dar apimtas neapibrėžtumo dėl tebesitęsiančios COVID-19 pandemijos. Su neapibrėžtumu tenka taikytis ir uosto veikloje. Pandemija daro įtaką prekių judėjimui. Vieni segmentai tai jaučia labiau, kiti – mažiau. Šiuo metu stebime, kad Klaipėdos uoste, kaip ir kitur, mažėja konteinerių. Kai kurių krovinių, pavyzdžiui, birių, kraunama daugiau. Gerus rezultatus išlaikyti galime dėl diversifikacijos, kuri padeda vienų krovinių netektis kompensuoti kitais.
Pirmųjų šių metų dviejų mėnesių uosto krovos rodikliai gana geri, krovos apyvarta augo apie 10 proc. Nepaisant to, kad šiuo metu nejaučiame itin didelio neigiamo pandemijos poveikio, prognozuoti ateitį – itin sudėtinga. Jei pasaulyje aštrės pandemija, bus grįžtama prie gamybos ribojimų, fabrikų uždarymo, greitai pajusime viso to neigiamą poveikį.
Paties sektoriaus specifika, jo sąsajos su geopolitiniais iššūkiais ir pasaulinėmis makroekonominėmis tendencijomis verčia būti atsargiam ir susilaikyti nuo tikslesnių ateities prognozių.
– Lyg ir buvo tendencija pagal buvusio asociacijos vadovo Vidmanto Dambrausko pavyzdį, kad bendrovės, kurios direktorius vadovauja asociacijai, krova smarkiai šokteli. Ar ir jūsų Klaipėdos konteinerių terminale galima tikėtis šoktelėjimo, juo labiau kad jau beveik baigiama tvarkyti Malkų įlanka?
– Nesiečiau visuomeninių pareigų ir tiesioginio darbo. Visi asociacijoje, o ypač prezidentas, atstovauja bendriems narių interesams, sprendžia visoms uosto kompanijoms aktualius klausimus. Iš tiesų, Malkų įlankos infrastruktūros pagerinimas duoda vaisių. Šioje uosto dalyje dirbančiose bendrovėse gal ir nebus didžiulių šuolių, bet jos savo veiklą, krovos rezultatus tikrai gerina ir gerins ateityje. Daugiausia dėl sudarytų galimybių turėti lygiavertes krovos sąlygas.
– Klaipėdos jūrininkų organizacijos vienijasi, turėjo bendrą nuotolinį pokalbį su susisiekimo ministru. Ar nebūtų tikslinga ir Klaipėdos ar uosto, jūrų verslui atgaivinti kažkada buvusią asociacijas jungusią tarybą?
– Yra Klaipėdos pramonininkų asociacija, kuri vienija visas miesto įmones.
Tačiau neatmetu minties, kad Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija kartu su Laivų savininkų, Agentų, Laivų statytojų ir remontininkų asociacijomis, jūrininkų organizacijomis galėtų aktyviau dalyvauti nustatant jūrinės industrijos strateginius prioritetus, sprendžiant krovos kompanijoms, laivų savininkams ir jūrininkams svarbius veiklos ir socialinius klausimus.
– Seimo priešrinkiminiuose debatuose kalbant uostą skambėjo daug kritikos, bet dabar ji jau yra atslūgusi. Kaip vertinate santykius su miestu, šalies valdžios institucijomis?
– Manome, kad tie santykiai visada galėtų būti geresni. Reikėtų dažniau susitikinėti. Kviečiame susisiekimo ministrą Marių Skuodį atvykti į Klaipėdą, savo akimis pamatyti uosto kompanijas, jų vystymąsi, technologijas, gamtosaugines priemones, kurias naudojame, ir panašiai.
Miestas ir uostas veikia kaip neatsiejamas organizmas: mes esame mieste, gyvename mieste, dirbame mieste. Todėl santykiai su miesto administracija mums yra svarbūs. Turėjome bendras darbo grupes su miesto administracijos, uosto direkcijos atstovais, kad galėtume spręsti bendrus uostui ir miestui aktualius klausimus. Ir ateityje esame nusiteikę konstruktyviam dialogui ir bendradarbiavimui.
– Ar galima teigti, kad daliai žmonių iš šalies atrodo, jog uostas prastesnis, nei realiai yra. Suprantantys uostų veiklą, kitus uostus matę žmonės dažnai vertina, kad Klaipėdos uostas yra ir technologiškai aukšto lygio, ir su aplinkosauga nėra taip blogai, kaip kartais pristatoma.
– Esu aplankęs nemažai pasaulio ir Europos uostų. Galiu pasakyti, kad Klaipėdos uostas, net lyginant su Vakarų Europos uostais, yra modernus, labai aukšto technologinio lygio. Krovos kompanijos nuosekliai kasmet investuoja tiek į laivams skirtą infrastruktūrą, tiek į krovos technologijas.
Žinoma, kiekviena ekonominė veikla daro didesnę ar mažesnę įtaką. Mūsų tikslas yra siekti, kad uosto įmonių poveikis miestiečių gyvenimui būtų kuo mažesnis. Tą nuosekliai ir darome, vis daugiau dėmesio skiriame projek-tams, kurie padeda plėtoti išmanų ir aplinkai draugišką uostą, ieškome technologinių naujovių, siekiame mažinti energetinių resursų sunaudojimą.
Asociacijoje esame naujai sukūrę atskirą komitetą, kuris nagrinėja klausimus, susijusius su aplinkos apsauga uoste.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis4
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų7
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai5
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba2
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...