Teismas: sprendimas „Gargždų geležinkeliui“ neskirti pajėgumų – neteisėtas Pereiti į pagrindinį turinį

Teismas: sprendimas „Gargždų geležinkeliui“ neskirti pajėgumų – neteisėtas

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) sprendimas 2018–2019 metais neskirti geležinkelių pajėgumų verslininko Igorio Udovickio netiesiogiai valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“, norėjusiai gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos – neteisėtas, nusprendė teismas.

Geležinkelio bėgiai
Geležinkelio bėgiai / Ž. Gedvilos/ BNS nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) birželio 11 dieną neskundžiama nutartimi panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo (dabar – Regionų administracinio teismo Vilniaus rūmų) 2021 metų gegužės 18 dienos sprendimą – bendrovės „Gargždų geležinkelis“ skundą tenkino ir panaikino LTSA bei Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) sprendimus neskirti įmonei pajėgumų.

„Atmesdamas pareiškėjo („Gargždų geležinkelio“ – BNS) skundą pirmosios instancijos teismas netinkamai aiškino ir taikė ginčo teisiniams santykiams aktualias teisės aktų nuostatas, todėl priėmė neteisėtą bei nepagrįstą sprendimą, kuris yra naikintinas priimant naują sprendimą – pareiškėjo skundas tenkinamas, ginčijami sprendimas ir įsakymas panaikinami“, – rašoma LVAT nutartyje.

Pirmos instancijos teismas 2021 metais sprendė, kad pajėgumai negalėjo būti skirti, nes to nenumato prioriteto taisyklė, pagal kurią pajėgumai turėjo būti ir buvo skirti kitai geležinkelio įmonei.

„Gargždų geležinkelis“ teismui teigė, kad LTSA sprendimas neatitiko reikalavimų ir priimtas su pažeidimais, „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonė „LTG Infra“ neturėjo teisės dalyvauti pajėgumų skirstymo procese, o „Gargždų geležinkelio“ atžvilgiu prioriteto taisyklė buvo taikyta nepagrįstai, be to, jos turinys diskriminavo įmonę nacionalinio vežėjo atžvilgiu.

Tuo metu LTSA teigė, kad sprendimas priimtas vadovaujantis taisyklėmis, remiantis LTG pateiktu traukinių tvarkaraščio projektu, taip pat informacija apie paraiškų vertinimą, nesutarimų dėl tų pačių pajėgumų skyrimo derinimo procedūras, negalėjimą patenkinti visų paraiškų vienoje geležinkelių infrastruktūros dalyje, nes pajėgumų toje dalyje neužtenka, todėl tuo pagrindu pritaikyta prioriteto taisyklė.

Kaip rašoma LVAT nutartyje, LTG derinimo procedūros metu nesurinkę reikiamos informacijos neskyrė pajėgumų „Gargždų geležinkeliui“. Teismo vertinimu, tokie veiksmai nesuderinami su prievole aktyviai siekti tenkinančio sprendimo bei, konsultuojantis su suinteresuotaisiais pareiškėjais, stengtis derinant paraiškas užtikrinti, kad jos būtų kuo geriau suderintos, ir išspręsti galimus nesutarimus.

„Konstatuotina, jog „Lietuvos geležinkelių“ Geležinkelių infrastruktūros direkcija pažeidė savo pareigą imtis visų priemonių, kad nesutarimai dėl tų pačių pajėgumų skyrimo vienoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje būtų pašalinti derinant paraiškas“, – teigia LVAT.

Teismas taip pat pažymėjo, kad prioriteto taisyklė netaikytina ginčo teisiniams santykiams nagrinėjamoje byloje. Todėl LTSA sprendimas, kuris buvo priimtas remiantis prioriteto taisykle, yra naikintinas kaip neteisėtas. Taip pat panaikintas ir RRT įsakymas.

„Ginčijamame sprendime nebuvo pakankamai aiškiai išdėstyti faktiniai jo priėmimo pagrindai, nebuvo nurodyta, kaip konkrečios teisės normos yra pritaikomos aktualioms faktinėms aplinkybėms, be kita ko, nenurodyta, kuri (...) prioriteto taisyklė ir kaip nagrinėjamu atveju buvo pritaikyta“, – nusprendė LVAT.

Be kita ko, LTSA teisme pažymėjo, kad klausimas dėl 2018–2019 metų pajėgumų skirstymo nebėra aktualus, o jį išsprendus tai nesukels jokių realių teisinių pasekmių proceso dalyviams.

LTSA taip pat teismui teigė, kad „Gargždų geležinkelis“, tikėtina, šioje byloje siekia sukurti jam naudingus precedentus kitoje byloje, kurioje ši I. Udovickio netiesiogiai valdoma įmonė siekia prisiteisti žalą iš Lietuvos valstybės – šiemet kovą įmonė pateikė Regionų administraciniam teismui skundą dėl žalos atlyginimo, kuriuo reikalaujama iš valstybės atlyginti 62,5 mln. eurų.

„Gargždų geležinkelis“ nurodo patyręs žalą dėl 2017–2022 metais nesuteiktos teisės naudotis geležinkelių pajėgumais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų