Uostamiesčio valdžiai niekaip nepavyksta Tiltų gatvėje sutalpinti pėsčiųjų, dviratininkų ir viešojo transporto. Visi siūlymai, kaip tai padaryti, sulaukia aštrių diskusijų.
Reikia numalšinti konfliktą
Informacija, kaip pritaikyti Tiltų gatvę dviračiams ir išspręsti dviratininkų ir pėsčiųjų amžinus nesutarimus, vakar buvo pateikta miesto tarybos Teritorijų planavimo komitete.
Pastarojo pirmininkė Ramunė Staševičiūtė kartu su praktikantu praėjusių metų viduryje buvo parengę ir pristatę techninį projektą, kaip būtų galima išspręsti šią problemą.
„Kaip bus su dviračiu taku Tiltų gatvėje? Galvojau, kad jau praėjusios vasaros pabaigoje bus įrengtas, bet dabar manau, kad ir šį sezoną tako nebus. O konfliktas tarp pėsčiųjų ir dviratininkų Tiltų gatvėje aštrėja. Reikia jį bent dalinai sustabdyti“, – tvirtino pirmininkė.
Pasak Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdo, Saugaus eismo komisija sprendimą dėl eismo Tiltų gatvėje priėmė praėjusių metų birželio viduryje.
Nuspręsta dviračių taką nuo važiuojamosios dalies atskirti linija iš specialios medžiagos. Dvi juostos po 3 metrus būtų skirtos autobusams, o dviračių tako plotis siektų 1,5, vietomis – 1,2 metro.
Taip pat būtų užlyginti plyšiai tarp akmenų skaldele kaip J.Janonio gatvėje. Pasak L.Dūdos, reikės nuolat prižiūrėti, kad skaldelės neišplautų lietus.
Neliktų vietos dviratininkams
Pabrėžiama, kad autobusų keleiviai būtų išlaipinami ne dviračių take, o ant šaligatvio, nes priešingu atveju būtų nesaugu.
„Praėjusį sezoną užtruko Tiltų gatvės grindinio remontas. Paskui prasidėjo prasti orai. Nusprendėme, kad nebeverta rengti dviračių tako. Šiemet jį tikrai įrengsime. Dviratininkai nebegalės sakyti, kad važiuoti Tiltų gatve yra nesaugu“, – pasakojo direktorius.
R.Staševičiūtė atkreipė dėmesį, kad rengiant šią schemą visiškai neatsižvelgta jos pateiktą planą.
„Dviračių taką būtina atskirti fizinėmis kliūtimis. Tą numato ir Statybos techninis reglamentas. Jei to nepadarysime, niekas nevažiuos dviračių taku, nes nesijaus saugūs“, – pabrėžė pirmininkė.
L.Dūdos teigimu, galima dar kartą pateikti Saugaus eismo komisijai svarstyti R.Staševičiūtės planą, tačiau, anot direktoriaus, pastatyti klombas viduryje gatvės nėra logiška.
„Klombų plotis yra apie metrą. Tai dviratininkams liks tik pusė metro. Tai kur jiems reikės važiuoti, kur saugus eismas? Tiltų gatvėje vietos užtenka tik linijai nubrėžti“, – pabrėžė direktorius.
Netinkamai išdėlioti prioritetai
R.Staševičiūtė su tuo nesutiko. Ji dar kartą pabrėžė, kad atskirti dviračių taką fizinėmis kliūtimis nuo važiuojamosios dalies būtina.
„Visame pasaulyje pirmenybė skiriama pėstiesiems, tada dviratininkams, paskui viešajam transportui ir galiausiai privačiam transportui. Pas mus ši piramidė kažkodėl yra apversta. Pirmenybė teikiama viešajam transportui, antroje vietoje dviratininkai, o pėstieji kažkur gale“, – dėstė pirmininkė.
Pasak R.Staševičiūtės, jos ir praktikanto parengtas planas viską sugrąžina į vietas. Pėstieji – pirmoje vietoje. Jiems skirtas visas šaligatvis. Antroje vietoje dviratininkai, o tik tada viešasis transportas.
„Dviračių takai Tiltų gatvėje gali siekti ne 1,2, 1,5 metro, o 1,2, 2,7 metro. Autobusams butų palikti trys metrai. Fizinės kliūtys, ypač pavojingiausiose vietoje, reikalingos. Antrame etape mes dviračių taką siūloma iškloti specialia danga. Tai ką siūlote jūs nei žuvis, nei mėsa. Juolab, kad yra numatyta, jog ateityje Tiltų gatvė bus skirta tik pėstiesiems“, – dėstė pirmininkė.
Pradės rengti pavasarį
Teritorijų planavimo komiteto nario Benedikto Petrausko nuomone, fizinių kliūčių, klombų įrengimas Tiltų gatvėje nėra gerai. Žiemą kelininkai negalės tinkamai išvalyti gatvės.
„Kodėl negalima pirma atskirti dviračių tako nuo važiuojamosios dalies paprasta balta linija, užlyginti tarpus. Pažiūrėtume, ar dviratininkai važiuos tokiu taku. Tada priimtume sprendimus, ar reikia specialios dangos“, – siūlė politikas.
Jam pritarė ir tarybos narys Rimantas Cibauskas: „Konfliktą tarp pėsčiųjų ir dviratininkų reikia spręsti. Reikėtų pirmiau pažiūrėti, ar žmonės važiuotų“.
Dviračių taką Tiltų gatvėje ketinama pradėti rengti, pavasarį. Kol kas jis bus tik atskirtas linija.
Naujausi komentarai