Pereiti į pagrindinį turinį

„Trolių“ taikinys – politikai

2016-10-14 02:00

Rinkimų kovoje į Seimą kandidatai griebėsi itin išradingų priemonių. Tam, kad sulauktų dėmesio, kai kurie kandidatai plakatuose buvo išrengti, o kai kas net nusipiešė sau nebūdingų dalykų. Rinkėjai neliko abejingi ir įvertino politikų humoro jausmą internete pažerdami aibes karikatūrų, kitaip dar vadinamų memais.

Akibrokštas: kandidatas į Seimą P.Zaviša reklaminiame plakate specialiai nusipiešė S.Dal Akibrokštas: kandidatas į Seimą P.Zaviša reklaminiame plakate specialiai nusipiešė S.Dal Akibrokštas: kandidatas į Seimą P.Zaviša reklaminiame plakate specialiai nusipiešė S.Dal Akibrokštas: kandidatas į Seimą P.Zaviša reklaminiame plakate specialiai nusipiešė S.Dal Akibrokštas: kandidatas į Seimą P.Zaviša reklaminiame plakate specialiai nusipiešė S.Dal Akibrokštas: kandidatas į Seimą P.Zaviša reklaminiame plakate specialiai nusipiešė S.Dal Akibrokštas: kandidatas į Seimą P.Zaviša reklaminiame plakate specialiai nusipiešė S.Dal

"Partizaninis marketingas"

Politikos naujokas Paulius Zaviša, į Seimą mėginęs patekti su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos sąrašu, rinkimų kovoje pademonstravo itin įdomų požiūrį į savireklamą.

Nors šis kandidatas iš tolesnės rinkimų kovos jau iškrito, tačiau miesto centre ir toliau klaipėdiečių akys užkliūva už šio pretendento plakatų.

Dalyje jų P.Zavišos veidą puošia lyg kurio nors linksmo praeivio paslapčia ant plakate įamžinto veido nupiešti ūsai.

Atidžiai apžiūrėjus nuotraukas, atrodo, kad dalis plakatų jau spaustuvėje išspausdinti su ūsais.

Tačiau šalia kabo ir švarūs plakatai, kuriuose jokių ūsų nėra.

"Mano rinkimų kampanija buvo itin kukli – konkurentai turėjo dešimt, kartais net dvidešimt kartų didesnius biudžetus. Tokiais atvejais yra daromas "partizaninis marketingas", kurio esmė – atkreipti į save dėmesį netradiciniais sprendimais. Nebuvo kitos išeities, todėl taip ir dariau. Buvo ir kitų priemonių, tačiau kai kurių teko atsisakyti, nes nenorėjau suerzinti žmonių", – į klausimą apie ūsus atsakė P.Zaviša.

Reakcijos nematė

Galima tik įsivaizduoti, kaip reagavo šio politiko reklaminio plakato maketą išvydę spaustuvininkai, kurie turėjo pagaminti tokį keistą politiko atvaizdą.

Beje, ir dalis klaipėdiečių vis dar mėgina patikrinti – nusitrina politiko piešti ūsai ar ne.

"Kaip reagavo spaustuvininkai, negaliu pasakyti, nes plakatų maketai buvo siunčiami į kitą miestą ir jų reakcijos nemačiau", – patikino kandidatas.

P.Zaviša tikino, esą ūsus piešė ne jis, o voverė, esanti jo plakate. Nors daugeliui jie labai jau panašūs į žinomo ispanų tapytojo Salvadoro Dali ūsiukus.

Nedaugelis atkreipia dėmesį, kad be rinkėjui būtinos informacijos, plakate iš tiesų yra nuotrauka, kurioje voverė laiko žymeklį.

Tai leidžia spėti, kad reklamos autorius specialiai sumanė tokį plakato maketą.

Ėjo per merginas?

Politikas prisipažino, kad šiuose rinkimuose liko viena nepanaudotų reklaminių priemonių – agituojantys medžiai.

Vilniaus miesto Kraštovaizdžio architektūros ir Želdynų planavimo komitetų narys P.Zaviša aiškino, kad buvo sukūręs specialius reklaminius plakatus, kurie turėjo būti pritvirtinti prie medžių.

To, matyt, neleido daryti uostamiesčio želdinius saugantys specialistai.

Tačiau P.Zavišos sugalvota kita reklaminė kampanija sukėlė dar didesnį konkurentų pasipiktinimą.

Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK) skriejo ne vienas skundas dėl to, kad inteligentų šeimoje gimęs ir augęs jaunasis politikas galbūt nederamai reklamuojasi pažinčių portale.

36 metų politikas užsiregistravo "Tinder" programėlėje, kuri padeda jaunuoliams susirasti antrąją pusę.

"Registravausi kaip tiesiog ieškantis antrosios pusės. Ten visi taip užsiregistruoja. Ir "laikina" arba "dislaikina" asmenų nuotraukas. Simpatijoms sutapus, programėlė automatiškai suporuoja žmones, ir jie gali susirašinėti", – prisipažino P.Zaviša.

Tačiau į klausimą, su kiek merginų kandidatui teko pabendrauti, kad tik gautų rinkėjų balsą, P.Zaviša nepanoro atsakyti.

"Laikausi principo neplepėti apie merginas", – galantiškai šypsojosi politikas.

Barė VRK

Vyriausiosios rinkimų komisijos nariams iš tiesų reikėjo aiškintis, ar nuotrauka pažinčių programėlėje su tekstu "Rinkis mane. Paulius Zaviša, tavo kandidatas į Seimą!" nėra paslėpta politinė reklama.

Kandidatas buvo perspėtas dėl netaisyklingo reklamos žymėjimo, tačiau ir toliau nardyti pažinčių portaluose politikui nebuvo uždrausta.

"Manęs niekas nenubaudė, tik kartą atsiuntė raštą dėl netaisyklingo reklamos žymėjimo, aš pasitaisiau, ir viskas", – tikino P.Zaviša.

Nuoga ant ožio?

O štai daugiausia apkalbų tarp rinkėjų sulaukusi socialdemokratė, Klaipėdos tarybos narė Lilija Petraitienė paklausta, kaip vertina internete plintančius memus su jos nuotraukomis, atrėžė, kad savo kūno ji nesigėdija, tačiau pyksta ant niekdarių, kurie ją nuogą užkėlė ant ožio.

"Aš humoro jausmo nestokoju. Kai kas man patiko, o kai kas – ne", – prisipažino L.Petraitienė.

Internete plinta L.Petraitienės plakatai, kuriuose pusnuogė politikė atrodo itin pikantiškai.

Dar praėjusių metų pabaigoje pasklido virtualus plakatas, kuriame miesto tarybos narė sėdi ant balto ožio, nuogą kūną pridengusi tik papuošalų raizginiais.

Prieš rinkimus internete pasipylė net keletas memų, kuriuose L.Petraitienė nupiešta vėl nuoga, galvą pasipuošusi raudonarmiečio kepure, o krūtinę dengia juostelė su užrašu "cenzūruota".

Ir šiame, ir kituose plakatuose nurodytas L.Petraitienės numeris partijos rinkimų sąraše.

Išvadino seksbomba

Kitoje nuotraukoje L.Petraitienė pavadinta seksbomba.

Korsetą dėvinti politikė taip pat yra ant bombos, o po ja puikuojasi parašas su gramatine klaida : "Tu gali! Pasiūsti ten seksbombą." Kitas užrašas skelbia: "Išsprogdink" Seimą!"

"Čia ne mano darbas. Aš dar turiu pasiaiškinti, ar tai nėra mano bičiulių darbas. Yra tokių inovatyvių, "šposų" požiūriu, ir mūsų partijoje. Aš nemanau, kad tai konkurentų darbas, įtariu, kad kažkas iš savų. Aš pati to neorganizavau. Visose partijose yra tokių, kurie pridirba štai tokių dalykų", – aiškino L.Petraitienė.

Į policiją nesikreipė

Rinkimų agitacijos metu klaipėdiečiai uostamiestyje pastebėjo gatvėmis važinėjantį baltą mikroautobusiuką, kurį puošė reklaminiai plakatai su L.Petraitienės atvaizdu.

Nuotraukoje politikė vėl pusnuogė, nertinėmis kojinėmis ir įsitaisiusi ant ožio.

Užrašai skelbė, kad tai agitacija balsuoti už šią politikę. Po retoriniu klausimu, kodėl atėjo laikas L.Petraitienei patekti į Seimą, buvo pateikti keli atsakymai.

"1. Petraitienė ant ožio – reto grožio; 2. Myliu Dalią nuoširdžiai, rinksiu Lilę, trauk velniai; 3. Petraitienė – lietuviškoji Margaret Tečer reinkarnacija ir kunigaikščio Gedimino 120-os eilės nesantuokinė proanūkė; 4. Lilė – komunistų partijos sekretorė nuostabi, ves mus į šviesų rytojų, ar nepastebi?"

Autobusiuką puošia specialiai pagaminti plakatai, atspausti ant lipnios plėvelės.

Paklausus, kodėl ji iki šiol nesikreipė į policiją, kad būtų surastas šio autobusiuko savininkas, politikė aiškino, jog pirma tų, kurie tai padarė, ieškos partijos viduje.

"Jei būčiau garantuota, kad tai politinių oponentų darbas, būčiau parašiusi pareiškimą. Tačiau, jei tai savi, negaliu su jais taip drastiškai elgtis. Teks imtis partinių nuobaudų", – tikino L.Petraitienė.

Neteko 100 balsų

"Na, taip, yra teisė į atvaizdą. Nuogumas man nepatinka, jau amžius ne tas. Ir ožys man nepatiko. Internete yra tų mano nuotraukų, kažkas, matyt, paėmė. Aš mėgstu autoironiją ir svajojau pasidaryti šaržą, aš mėgėja "pablevyzgoti". Bet šį kartą perspausta", – prisipažino L.Petraitienė.

Net dviejuose internete plintančiuose memuose L.Petraitienė tvirtai rankoje spaudžia auksinį šaukštą.

"Solidžius rinkėjus tai galėjo išgąsdinti, žmonės galėjo pagalvoti, kad L.Petraitienė nėra rimtas asmuo. Manau, netekau kokio šimto balsų", – svarstė L.Petraitienė.

Blokavo feisbuko paskyrą

Politikė pabrėžė, kad kai kuriais atvejais internete plintantys memai (virtualios karikatūros) balansuoja ant įžeidimo ribos.

"Aš net parašiau raštą socialinio tinklo "Facebook" įkūrėjams, kad jie pašalintų tam tikras šio tinklo paskyras, kurios sukurtos specialiai iš manęs pasišaipyti. Paskyrą buvo uždarę, tačiau prieš rinkimus ji vėl atsirado ir aktyviai funkcionavo. Aš esu viešas asmuo ir dar nenumiriau nuo pašaipų. Bet tai nėra malonu", – prisipažino L.Petraitienė.

Kitame specialiai sukurtame interneto tinklalapyje sudėta visa eilė nuotraukų, kuriose užfiksuota L.Petraitienė, žiūrinti į kokius nors dalykus – pušį, sagą, telefoną, svetimas gėles, į Klaipėdos užvaldymo planą, į į Juliaus Pagojaus krūtinę, kaip atrodo teisingai pakabinta vėliava, į darbo skelbimus, į šuniuką ir t. t.

Įžvelgia sąmokslą prieš save

O štai nuolatinis televizijos laidos "Dviračio šou" siužetų herojus ir interneto memų kūrėjų įkvėpimu tampantis Seimo narys Naglis Puteikis išrėžė visą sąmokslo teoriją apie specialiai paruoštų viešųjų ryšių kampanijas internete.

"Prieš keletą metų man pačiam teko dalyvauti vienos partijos pasitarime, kur specialiai pasamdyta viešųjų ryšių agentūra pristatinėjo užsakovams, kiek ir ką jie nuveikė internete prieš politinius oponentus. O kaip jūs galvojate, iš kur tie memai atsiranda? Tai gerai organizuota, ir net žinau, kokios partijos, viešųjų ryšių akcija", – aiškino N.Puteikis.

Šių rinkimų į Seimą metu internete plito Antikorupcinės N.Puteikio ir K.Krivicko koalicijos vedlius pašiepiantis memas, kuriame N.Puteikis pavaizduotas lyg drovi mergelė, o jį apglėbęs laiko partijos bendražygis Kristupas Krivickas.

Daug pašaipų sulaukė ir šios koalicijos sukurtas reklaminis vaizdo klipas, kuriame partiečiai skambina šaukštais, samčiais ir kitais virtuvės įrankiais.

"Po to aš sulaukiau tik dviejų reakcijų. Viena jų – geras sumanymas, o kita – mes visiški idiotai, patys sau sugadinę reitingus ir esą dėl to nelaimėjome rinkimų", – nuomones apie vaizdo klipą perpasakojo N.Puteikis.

Šaipėsi ir iš "Drąsos kelio"

N.Puteikio įsitikinimu, kai kurie interneto mėgėjai neretai peržengia ribą, ir jų memai gali būti traktuojami kaip įžeidimas.

"Žmonės nori šaipytis, ir tai yra šventa jų pareiga. Bet kai kurie dalykai yra patyčių lygio. Mes savo vaizdo klipu nesišaipėme iš konkretaus žmogaus ir nieko nenorėjome įžeisti. Stebėdamas internete kai kurias patyčias, įžiūriu tą patį braižą. Spėju, kad tai tų pačių viešųjų ryšių įmonėlių darbas. Praėjusių rinkimų metu šių veikėjų taikinys buvo politinė partija "Drąsos kelias". Pats girdėjau, kaip pasamdytos įmonės atstovai raportavo, kiek ir kur kartų jie pasišaipė komentaruose ir kiek kartų vietoje žodžio "tiesos", jie kreidelėmis parašė "mėsos". Aš esu įsitikinęs, kad partijos turi savo "trolių fabrikus", kurie internete užsiima oponentų niekinimu", – pareiškė N.Puteikis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų