Mokykla šįmet švenčia 25 metų jubiliejų. Džiugu, kad 1995-aisiais šiai švietimo įstaigai atvėrus duris nuosekliai įgyvendiname tokius ugdymo tikslus, kurie veda į kokybiškus mokymosi rezultatus.
Šiuo metu mūsų bendruomenę sudaro beveik 200 sumanių, išskirtinių ir unikalių asmenybių, iš kurių net 12 proc. atvyko iš JAV, Anglijos, Norvegijos, Malaizijos, Prancūzijos, Ispanijos, Airijos, Rusijos ir kt.
26-ąjį rugsėjį „Universa Via“ tarptautinė mokykla pasitinka įgyvendindama idėją, brandintą ne vienerius metus.
Įgyvendinama Tarptautinio bakalaureato programa padės puoselėti mokyklos filosofiją, paremtą žinojimu, jog visos bendruomenės pastangos veda į sėkmę. Tam, kad mokykloje vaikai jaustųsi laimingi ir juos lydėtų sėkmė, reikalingi tam tikri gebėjimai, kuriuos padeda įgyti supantys žmonės ir smalsumą stimuliuojanti aplinka, kurioje įžiebiama aistra mokymuisi ir aukščiausiems pasiekimams.
Ką daryti, kad vaikas mokykloje jaustųsi laimingas?
Vaikai nuo pat mažumės susipažįsta su jį supančiu pasauliu. Šiuolaikiniai vaikai pasaulį pradeda pažinti žiūrėdami „YouToube“, naršydami išmanųjį telefoną ir naudodami kitas šiuolaikines priemones.
Mokykloje nepakanka tik susipažinti, bet reikia ir tikslingai mokytis bei išmokti skaičiuoti, rašyti ir skaityti. Mokymasis yra sudėtingas procesas – jis nėra visiškai laisvas, nes nuolat turi save apriboti ir nuolat grįžti prie to, ko sieki išmokti.
Ar vaikas bus laimingas mokydamasis skaičiuoti, rašyti ir skaityti? Kada vaikas laimingas? Ką gali padaryti mokykla, kad vaikas būtų laimingas?
„Universa Via“ nuotr.
Mokytojas moko mokytis, moko mąstyti. Mokytojas – padėjėjas, įkvėpėjas, motyvatorius. Dažniausiai mokomasi ne dėl pažymių. Vaikams svarbu jaustis pripažintiems, vertinamiems, svarbiems ir kad tai, ką jie daro, turi tikslą, prasmę ir (ar) naudą. Kai mokymasis tampa monotoniškas, vaikas pavargsta, nebesukaupia dėmesio, darosi neįdomu, nebejaučia pasitenkinimo...
Ką gali padaryti mokykla, kad vaikas būtų laimingas?
Vaiko sėkmė mokykloje – mokytojo rankose
„Universa Via“ tarptautinėje mokykloje suburta pedagogų profesionalų komanda, turinti darbo su vaikais patirties tiek Lietuvos, tiek užsienio (Švedijos, Anglijos, JAE ir kt.) mokyklose. Visus pedagogus, dirbančius pagal Tarptautinio bakalaureato programą, parengia Tarptautinio bakalaureato organizacija ir suteikia leidimą dirbti.
Pagrindinė orientacija rengiant pedagogą darbui šioje programoje – supažindinti su šiuolaikiškais ugdymo metodais, skatinančiais mokinių saviraišką siekiant aukšto akademinio lygio. Tarptautiniu mastu pripažįstama Tarptautinio bakalaureato programa, įgyvendinama mokykloje, sujungia pasaulinio lygio mokymo programą, aukštus reikalavimus pedagogo kompetencijai, kvalifikacijai, asmenines jo savybes ir integruotą ugdytinių pasiekimų vertinimą.
Mokyklos ugdytiniai jau nuo darželio (3–4 metų) mokosi anglų kalbos, matematikos, susipažįsta su informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis.
Užsienio tarptautinių mokyklų patirtis ir moksliniai tyrimai byloja, kad mokytojui ypač svarbu pažinti vaiką: stebėti tokias savybes kaip gebėjimą suvokti, mąstyti, atsiminti, sukaupti dėmesį.
Ne mažiau įtakos sėkmingam mokymuisi mokykloje turi vaiko mokėjimas valdyti emocijas, motyvacija, darbiniai įgūdžiai, asmeninės savybės (smalsumas, atkaklumas, pastabumas, stropumas).
Stebėdami vaiko pažintinius gebėjimus, mokytojai padeda vaikams ne tik mokytis ir išmokti, bet ir skatina mokymosi motyvaciją, padeda planuoti ir organizuoti mokymosi veiklą.
„Universa Via“ nuotr.
Matematika ir lietuvių kalba nėra paprasti dalykai – formuoja žmogaus išsilavinimą nuo darželio iki mokyklos baigimo. „Universa Via“ tarptautinėje mokykloje pradinių klasių mokytojų darbas visą dieną, o vyresnėse klasėse pakankamas papildomų užsiėmimų skaičius bei besimokančiųjų veiklos organizavimas leidžia mokytojui ne tik geriau suprasti, kaip vaikas mokosi, ir suteikti papildomą pagalbą, bet ir tikėtis stebuklo, kad vaikas patirs mokymosi sėkmę ir pažinimo džiaugsmą.
Mokymosi sėkmė ir ugdomasis vertinimas
Tarptautinio bakalaureato programos išskirtinumas – vertinimo sistema. Mokymosi sėkmei ir kokybei įtakos turi ne tik mokytojo profesionalumas, bet ir vertinimo sistema.
Mokymasis ir jo vertinimas turbūt apskritai viena pagrindinių problemų mokykloje. Mokykla nėra vien tik socializacijos terpė, kur atliekama daug įvairių veiklų, bet mokymasis kažkur paskęsta... Jau pradinėje mokykloje profesionalus mokytojas tiksliai apsibrėžia, ko mokyti ir kaip mokyti.
„Universa Via“ nuotr.
Dar svarbiau išmatuoti, ką mokiniai išmoko. Kai mokytojas nustato, ką matuos, kaip dažnai ir kokiu būdu, tai jis iš esmės žino, ko mokys. Tarptautinio bakalaureato vertinimo sistema, kuria paremtas pasiekimų vertinimas „Universa Via“ tarptautinėje mokykloje, orientuota ne tik į įgytų žinių kiekio matavimą, bet ir į tai, kaip mokinys įsitraukęs, motyvuotas, kiek kūrybiškai žvelgė į užduotį, kaip mąstė, kiek suprato.
Žmogus nuo mažumės mokosi ne tik įvardyti daiktą, reiškinį, bet ir nustatyti tam tikrus ryšius. Būtent toks mokymasis ugdo vaikų mąstymą, o tai galima pavadinti proto gimnastika, kuri pasako apie vaiką daugiau, nei mokėti įrašyti praleistą raidę mokytojo nurodytame pratime...
Taigi vaikas bus laimingas tada, kai matys savo pažangą, tobulėjimą, kai galės save realizuoti, užsiimti įdomia veikla. Suprantama, mokykla negali užtikrinti, kad visi vaikai būtų visiškai laimingi. Tačiau mokykla gali padaryti labai daug, kad vaikai būtų laimingesni. Mokyklos veikla yra sėkminga tiek, kiek sėkmingai ji padeda mokytis vaikui.
„Universa Via“ internetinis puslapis: https://www.universavia.lt/.
„Universa Via“ socialinio tinklo „Facebook“ paskyra: https://www.facebook.com/universavia/.
Naujausi komentarai