Uostas sieks lyderiauti regione

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje iškeltas tikslas Klaipėdos uostui tapti konkurencingiausiam regione.

Kitais metais turi būti parengta Klaipėdos uosto vystymo per artimiausius 20 metų strategija. Jis sieks priimti didžiausius į Baltijos jūrą įplaukiančius laivus.

„Klaipėdos uosto strateginiai rodikliai turi būti aukštesni nei kituose regiono uostuose“, - akcentavo Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis.

Jau ir artimiausiu laiku Klaipėdos uoste laukiama žymių pokyčių. „Achemos grupės“ prezidentas Bronislovas Lubys teigė, kad per 2-3 mėnesius bus priimtas Vyriausybės nutarimas prie Kiaulės Nugaros statyti suskystintų dujų terminalą.

„Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška minėjo, kad uostas jau yra pasirengęs priimti transokeaninius 275 metrų ilgio konteinervežius. Toks laivas į Klaipėdą atplauks jau šiemet rugpjūtį. Tai pirmasis žingsnis į konteinerių skirstymo centro (HUB-o) kūrimą „Klaipėdos Smeltėje“.

Dar šiemet planuojama pradėti Klaipėdos uosto laivybos kanalo tobulinimą už 25 mln. litų.

Didžiulis uosto gilinimas vyks 2011-2012 metais. Laivybos kanalas nuo Danės žiočių iki jūrų perkėlos bus pagilintas nuo 13 iki 14,5 metrų, iškasta 2,5 mln. kubinių metrų grunto. Darbai kainuotų apie 125 mln. litų. A.Kuzmarskis tai pavadino didžiuliu proveržiu, kuris pakels uosto veiklą į naują lygį.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis akcentavo, kad geros uosto krovos perspektyvos susietos su pagerėjusiais tarpvalstybiniais ryšiais tarp Lietuvos ir Baltarusijos.Uostui dar reikės pasirengti priimti baltarusių per Klaipėdą planuojamą gabenti Venesuelos naftą.

Uosto plėtojimo taryboje priimtas įsipareigojimas prie Kuršių marių, šalia Smeltės pusiasalio, iki 2012 metų pastatyti mažųjų ir pramoginių laivų prieplauką. Maždaug tuo pačiu metu bus baigtos ir Klaipėdos keleivių bei krovinių terminalo statybos. Vyks arba bus baiginėjami Baltijos prospekto sankryžų pertvarkymai.

Nuo 2009 iki 2013 metų investicijoms planuota panaudoti 800 mln. litų. Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas mano, kad uosto vystymo planus artimiausiu metu teks peržiūrėti. Viešuosiuose konkursuose dėl padidėjusios konkurencijos gerokai mažėja rangos kainos. Todėl už tuos pačius pinigus bus galima pastatyti gerokai daugiau objektų.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių