Pereiti į pagrindinį turinį

Uoste mažėjo ledų laužymo išlaidos

2020-01-11 16:00

Nors Lietuvoje beveik nebeliko žiemų, o Klaipėdos uoste – ledo, vis tiek pasirašyta trejų metų sutartis dėl jų laužymo.

Vieta: šaltą žiemą ledus dažniausiai tenka laužyti Malkų įlankoje.
Vieta: šaltą žiemą ledus dažniausiai tenka laužyti Malkų įlankoje. / Vidmanto Matučio nuotr.

Ledo laužymo įkainiai

Vilkimo paslaugų, atliekant ledų laužymo operacijas, uoste konkursą laimėjo jūrinių vilkikų paslaugų bendrovė „Towmar Baltic“.

Pernai gruodžio pabaigoje pasirašytoje sutartyje numatyta, kad ji paslaugas uoste teiks iki 2022 m. pabaigos, tiksliau, gruodžio 16 d.

Vilkimo paslaugoms uoste ir ledo laužymui iš viso skirta 108 tūkst. eurų su PVM.

Numatyta, kad paslaugos bus teikiamos pagal poreikį. Numatytas ledų laužymo operacijos vienos valandos įkainis – 847 eurai su PVM.

Už vilkiko paslaugas švartuojant laivus su neveikiančiais varikliais prie krantinių, juos atšvartuojant ar peršvartuojant nustatytas valandinis įkainis – 1 210 eurų su PVM.

Į šią kainą įskaitytas faktiškai dirbtas laikas, neįskaitant vilkiko atplaukimo iki laivo ir išplaukimo baigus operaciją.

Numatyta, kad per metus Klaipėdos uoste gali būti vidutiniškai iki 35 valandų ledų laužymo paslaugos laiko ir apie 5 valandas laivų be variklių peršvartavimų.

Skirtingi sezonai

Daugelį metų ledų laužymo paslaugas Klaipėdos uoste teikdavo bendrovė „Vakarų laivynas“, tačiau ji 2016 m. rugpjūtį bankrutavo.

Vien dėl ledų laužymo laikyti laivą nėra prasmės. Jei žiema šiltesnė ledams laužyti Uosto direkcija gali neišleisti ir tūkstančio eurų, kaip buvo 2015 m., kai visam sezonui užteko 420 eurų. Tačiau, kai žiemos šaltesnės, ledų laužymui žiemą gali tekti skirti ir 20–30 tūkst. eurų.

Pastaruosius 3 metus ledų laužymo ir laivų be variklių peršvartavimo paslaugas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai teikė konkursą laimėjusi „Towmar Baltic“. Tai ji darė pagal 2016 m. gruodžio 14 d. sutartį. Tuomet sutartyje buvo numatyta 192 tūkst. eurų suma.

Dėl klimato šilimo ir Lietuvos pajūryje gerokai sušvelnėjusių žiemų ledų laužymo paslaugų poreikis ir tam skiriamos sumos ateinantiems trejiems metams Klaipėdos uoste gerokai sumažėjo.

Vilkimų rinkoje – du konkurentai

Su Uosto direkcijos poreikiais laužyti ledus ir peršvartuoti laivus be variklių susijusi vilkikų veikla yra tik mažytė dalis to, kas atliekama Klaipėdos uoste. Pagrindinė vilkikų bendrovių veikla susijusi su į Klaipėdos uostą atplaukiančių privačių krovos laivų švartavimo paslaugomis.

Septynis vilkikus turinti bendrovė „Towmar Baltic“ yra didžiausia uosto vilkikų bendrovė. Pagrindinė jos konkurentė Klaipėdos uoste yra bendrovė „KLASCO Towage Assistance“. Ji valdo tris vilkikus. „KLASCO Towage Assistance“ dirba apie 40 darbuotojų, „Towmar Baltic“ – 77.

Kaip ir kokią dalį laivų vilkimo rinkos jos užima Klaipėdos uoste, yra laikoma komercine paslaptimi. Galima numanyti, kad rinkos dalis maždaug atitinkąa turimų vilkikų kiekį.

Nors kartais galima pamatyti, kaip įvedant didelį laivą uoste prie jo vienu metu dirba ir vienos, ir kitos vilkikų kompanijos laivai.

Didžiausia 2019 m. vilkikų veiklos naujovė Klaipėdos uoste buvo tai, kad modernizavus laivybos uoste valdymo informacinę sistemą (LUVIS) buvo sukurta uosto vilkikų darbo organizavimo aplikacija. Ji padeda operatyviau teikti uoste vilkikų paslaugas. Prie šios sistemos kūrimo prisidėjo ir pačios vilkikų kompanijos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų