Uoste pagerintas didžiausio laivo rekordas Pereiti į pagrindinį turinį

Uoste pagerintas didžiausio laivo rekordas

2015-08-10 08:38

Šiomis dienomis uostamiestyje viešėjo rekordinio dydžio konteinervežis. Anksčiau, nei planuota, į uostą įplaukęs laivas yra dar didesnis nei prieš porą mėnesių Klaipėdoje lankęsis milžinas.

Šiomis dienomis uostamiestyje viešėjo rekordinio dydžio konteinervežis. Anksčiau, nei planuota, į uostą įplaukęs laivas yra dar didesnis nei prieš porą mėnesių Klaipėdoje lankęsis milžinas.

Prisišvartavo anksčiau

Laukiant laivo buvo planuota, kad 336,68 m ilgio ir 45,60 m pločio „MSC ASYA“ į uostamiestį atplauks ankstų pirmadienio rytą. Tačiau jis pro uosto vartus įplaukė sekmadienį prieš pat 21 val.

Minėtas konteinervežis pagerino prieš kurį laiką uoste pasiektą rekordą, kai birželį Klaipėdoje svečiavosi 324,8 m ilgio konteinervežis „MSC Charleston“.

Laivas atplaukė prie naujai įrengto ir ką tik oficialiai atidaryto laivų krovos bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių paskirstymo centro (HUB'o) krantinių.

Klaipėdoje neužsibuvo

Išskirtinio laivo, pagerinusio didžiausio iki šiol apsilankiusiojo rekordą, viešnagė buvo sėkminga.

„Viskas vyko sklandžiai. Laivas atvyko 20.40 val. Į jį įlipo locmanai. Oras buvo palankus, pasitvirtino ir aptartas laivo įvedimo planas. „MSC ASYA“ buvo saugiai įvestas į uostą, prišvartuotas ir pastatytas prie krantinės“, – pasakojo Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Svečias didžiūnas uostamiestyje neišbuvo nė paros. Pasibaigus krovos darbams, apie 11.30 val., konteinervežis buvo saugiai išlydėtas iš uosto.

Įrodė galimybes

Rekordiškai didelio šių metų laivo priėmimas uostui itin didelių rūpesčių nesukėlė. Pasitikti gigantą specialistai buvo parengti iš anksto.

Išskirtinio dydžio laivo įplaukimo procesas bei reikalingos saugumo priemonės jau buvo išbandytos specialiu treniruokliu.

„Žinoma, kiekvieno laivo įplaukimas yra iššūkis. Kaip ir su automobiliu, gali važiuoti tuo pačiu keliu 100 kartų, o 101-ąjį gali ir neįvažiuoti. Panaši situacija yra ir su laivais, kiekvienas įplaukimas yra susijęs su rizika“, – pastebėjo A.Alekna.

Anot jo, atliktos operacijos parodė, kad Klaipėdos uostas yra pajėgus saugiai įvesti, priimti ir išvesti tokio dydžio laivus.

„MSC ASYA“ lydėjo du vilkikai. Įvedant laivą dirbo ir du Klaipėdos uosto locmanai. Taip pat buvo kontroliuojama, kad plaukiant konteinervežiui kanale nebūtų nė vienos plaukiojančios transporto priemonės, galinčios trukdyti laivui saugiai judėti.

Daugėja didelių laivų

Iki šiol tokie laivai dažniausiai atplaukdavo ir jų atgabenti konteineriai į kitus laivus buvo paskirstomi kituose didesniuose Vakarų Europos uostuose.

Pastebima, kad Klaipėdos uoste didelių laivų sulaukiama vis daugiau. Neseniai atliktas auditas parodė, kad bendrasis laivų tonažas pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 5 proc.

O apžvelgus pastarųjų metų tendencijas ir sugretinus skaičius su laikotarpiu prieš penkerius metus, pernai laivų, ilgesnių nei 200 m, sulaukta beveik dvigubai daugiau.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra