Pereiti į pagrindinį turinį

Už automobilio laikymą sumokėjęs klaipėdietis nustebo: rado kvitą, kuriame – 20 kartų didesnė suma

2021-04-08 10:00

Už automobilio laikymą apmokestintoje zonoje sumokėjęs vairuotojas nustebo radęs kvitą, kuriame nurodyta iki kitos dienos vidurnakčio įmokėti jau 20 kartų didesnę sumą. Pasirodo, vyras buvo neteisus įmesdamas centus į patį artimiausią parkomatą.

Skirtumai: ant šaligatvio stovintis parkomatas skirtas apmokėti už mašinos stovėjimą tik aikštelėje. Prie gatvės – jau kita zona, už stovą joje reikia mokėti gerokai toliau įrengtame parkomate. Skirtumai: ant šaligatvio stovintis parkomatas skirtas apmokėti už mašinos stovėjimą tik aikštelėje. Prie gatvės – jau kita zona, už stovą joje reikia mokėti gerokai toliau įrengtame parkomate.

Aikštelėje nebebuvo vietos

Klaipėdietis Vladimiras į Rumpiškės gatvę atvažiuoja dažnai, joje gyvena jo mama.

Vyras puikiai žino, kad čia reikia mokėti už mašinos laikymą, tik dažniausiai jis savo automobilį palikdavo aikštelėje prie namo.

Klaipėdietis vietos aikštelėje nerado ir paliko mašiną prie gatvės.

„Išlipau iš automobilio ir tiesiu taikymu nuėjau prie greta esančio parkomato. Kaip esu pratęs, sumokėjau, padėjau kvitą prie mašinos lango ir nuėjau pas mamą. Buvau sumokėjęs už pusantros valandos, o kai grįžau prie mašinos po valandos, jau radau baudos kvitą, jame nurodyta sumokėti šešis eurus. Vietoj papildomų 30 centų. Nesupratau, už ką, o kai pradėjau domėtis, paaiškėjo, kad mano mašina stovėjo ne mėlynojoje, o brangesnėje, geltonojoje, zonoje. Bet juk ne aš pasirinkau, kaip mokėti, parkomatas man išdavė tokį kvitą. Aš juk neatsisakiau mokėti“, – stebėjosi Vladimiras.

Aiškumui: žemėlapis ant parkomato padeda susigaudyti, kurioje vietoje jis yra ir kokiai zonai priskiriamas. (Vytauto Liaudanskio nuotr.)

Vyras bandė aiškintis, kaip atsirado tokia klaida, ir sužinojo, kad toje pačioje Rumpiškės zonoje yra ir mėlynoji, ir geltonoji zonos, tad ir mokestis jose – nevienodas.

Vladimiras tikino, kad šios zonos nepažymėtos.

„Man sakė, kad aš pats turiu tuo domėtis. Aikštelė yra mėlynojoje zonoje, o prie gatvės – geltonoji. Palikdamas mašiną prie gatvės turėjau kažkur, už kito namo kampo, ieškoti kito parkomato. Bet kodėl? Atvažiavau, priėjau prie artimiausio parkomato, sumokėjau, ir viskas“, – piktinosi Vladimiras.

Įsiterpė į kitą zoną

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vadovas Rimantas Mockus paaiškino, kad mėlynosios zonos apmokestintos mažiausiu tarifu.

Jos sukurtos tam, kad žmonės jose galėtų palikti transporto priemones ilgesniam laikui ir pėsti ar viešuoju transportu vyktų į senamiestį arba centrinę miesto dalį, kur mokestis už mašinų stovą didžiausias.

Sprendimas: R.Mockus paaiškino, kad mėlynosios zonos sukurtos tam, kad žmonės jose galėtų palikti transporto priemones ir pėsti ar viešuoju transportu vyktų į centrinę miesto dalį. (Vytauto Petriko nuotr.)

Geltonojoje zonoje yra kelios pigiau apmokestintos aikštelės, tuo galima įsitikinti atidarius parkavimo zonų žemėlapį internete.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ Teisės ir administravimo departamento vadovas Julius Paulikas patikino, kad prie Rumpiškės gatvės 4 namo yra parkomatas, ant kurio užklijuotas nemažas žemėlapis.

Šeši eurai yra neatidumo kaina. Tai nėra bauda, tai – vienas mokėjimo būdų.

Jis ir paaiškina, kokiai zonai priskiriama ši aikštelė.

Tokių parkomatų, kurie stovi abejonių galinčiose sukelti vietose, Klaipėdoje yra ir daugiau.

Be to, prie mokos aparato įrengtas ir kelio ženklas, žymintis tam tikrą zoną.

„Vairuotojui tiesiog reikėtų atidumo. Jeigu žmogus moka per programėlę, žemėlapyje pavaizduojama jo buvimo vieta ir jis pats mato, kurioje zonoje stovi jo mašina. Mieste tokių vietų, kur į vieną zoną įsiterpia kita, nėra daug. Yra vietų, kur parkomatas ir viena zona nuo kitos – vos per žingsnį, bet tokios problemos neįmanoma išspręsti objektyviai. Toks zonų suskirstymas galioja daugiau nei 10 metų. Formuodami praktiką dėl vairuotojo pareigų, teismai akcentuoja, kad vairuojantieji turi būti  rūpestingesni ir domėtis visais dalykais, susijusiais su vairavimu ir automobilių statymu“, – tikino J.Paulikas.

Jis patikino, kad Vladimiras – ne vienintelis neteisingai sumokėjęs už automobilio stovėjimą, bet tokie įvykiai nėra masinis reiškinys.

Laukia pokyčiai

J.Paulikas minėjo, kad žmonės moka tarsi automatiškai, daug nesigilindami į zonų pobūdį.

Balandžio gale savivaldybės tarybos posėdyje ketinama plėsti apmokestinamas zonas ir didinti transporto priemonių stovėjimo kainas.

Panašu, kad pakeitimai palies ir savivaldybės įrengtas aikšteles, apmokestintas mažiausiu tarifu. Gali būti, kad jos nebeįsiterps į geltonąją ar raudonąją zonas.

„Šeši eurai yra neatidumo kaina. Tai nėra bauda, tai – vienas mokėjimo būdų. Jei žmogus nesumokėtų net tos sumos, tada jau gautų baudą“, – paaiškino J.Paulikas.

Vladimiras dar gali nesutikti su nurodymu sumokėti šešis eurus ir laukti, kada bus nagrinėjama administracinė byla.

Jeigu pareigūnams nepavyktų įrodyti, kad žmogus nusižengė taisyklėms, jam nebus taikoma atsakomybė ir nebus pareigos mokėti rinkliava vadinamų šešių eurų sumos.

Bet jeigu Vladimirui nepavyktų įrodyti savo tiesos, jis bus dar ir nubaustas bauda.

Galima spėti, kad bandymas ieškoti tiesos jam gali kainuoti kur kas brangiau – maždaug dvigubai didesnę sumą.

Situacijos yra skirtingos, tad ir sprendimai nagrinėjant administracinę bylą būna nevienodi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų