Užgriuvo tarsi lavina
Ažiotažas dėl greičio ribojimo kelyje Klaipėda–Šilutė kilo po to, kai vairuotojai masiškai ėmė gauti pranešimus apie padarytą Kelių eismo taisyklių pažeidimą.
Vairuotojai socialinio tinklo paskyrose, vienijančiose Klaipėdos krašto vairuotojus, ėmė dalintis pranešimais apie sulauktas nuobaudas už tame pačiame kelio ruože viršytą greitį.
Vienas vairuotojas pasakojo, kad dieną, važiuodamas nuo Jakų Šilutės kryptimi, kelionės pradžioje matė dar galiojantį 70 km/val. greitį nurodantį kelio ženklą, o vakare jau išvydo šiuos ženklus nusuktus.
"Iš pradžių sumažino leistiną vidutinį greitį iš 70 į 50 km/val., o tik šiandien pakeitė ženklus. Ryte važiavome nuo Jakų žiedo link Šilutės ir visur buvo 70 km/val. greitis. Vakare, grįžtant į Klaipėdą, seni ženklai uždengti juoda plėvele ir nusukti. Tad išeina taip – vakar gaunu baudą, o ženklus pakeičia tik šiandien?" – retoriškai klausė vienas vairuotojas.
Tokių pranešimų klaipėdiečiai sulaukė itin daug, keli jų ketino žingsniuoti į policiją aiškintis. Kiti nusprendė nevargti ir baudas, kurios siekia nuo 6 iki 12 eurų, sumokėjo.
"Ne, aš dar policijos durų neišverčiau, nes dirbu. Bet kiti jau turėtų belstis nuo ryto. Protokolą gavau 23 d. Nurodyta, kad padariau pažeidimą, važiavau 65 km/val. greičiu. Paaiškinta, kad šiame kelyje galioja 53 km/val. vidutinis leistinas greitis. Nesu matęs tokio kelio ženklo – 53 km/val. Tačiau ten stovėjo 70 km/val. greitį ribojantis ženklas", – dienraščiui pasakojo Edgaras.
Dėmė – metams
Vyrą suglumino toks pranešimas. Išsukęs iš Jakų žiedinės sankryžos, žmogus puikiai matė net keliose vietose stovinčius kelio ženklus – 70 km/val.
"Tiek pačioje kelio pradžioje, tiek gale stovi 70 km/val. greitį ribojantys ženklai. Kelio ruože yra ir 50 km/val. kelio ženklas, tačiau, mano galva, jis galioja tiek, kiek nurodyta apačioje esančioje lentelėje. Tačiau toliau juk vėl stovi 70 km/val. ženklas su dideliu skydu, pranešančiu apie avaringą ruožą. Tai kokiu kelio ženklu vadovautis? Ženklas galioja iki sankryžos, jei už sankryžos nėra pakartotinai greitį ribojančio ženklo, iš kur man žinoti, kokiu greičiu važiuoti?" – klausė vairuotojas.
Per savaitę pririnko šimtus, o gal ir tūkstančius baudų.
Edgaras sulaukė šešių eurų baudos. Tačiau tikina, kad nesutiks su nuobauda.
"Kodėl aš turiu mokėti ir pripažinti nuobaudą, jei važiavau neviršydamas leistino greičio? Metus laiko man galios nuobauda, nors nesu pažeidėjas", – piktinosi vyras.
Jis pastebėjo, kad kiti vairuotojai viešino vaizdo registratorių įrašus, kuriuose fiksuoti net keli vienas paskui kitą stovintys kelio ženklai, kurie įspėja, kad čia galioja 70 km/val. greičio limitas.
Feisbuko grupės "Klaipėdos Reidai II" nuotr.
Ženklus uždengė plėvele
Kelias Nr. 141 yra valstybinės reikšmės, jį administruoja Lietuvos automobilių kelių direkcija, o prižiūri valstybės įmonė "Kelių priežiūra". Šios įmonės darbuotojus klaipėdiečiai užfiksavo penktadienį.
"Jie juoda plėvele apsuko kelio ženklus "70 km/val." ir nusuko juos į šoną. Kaip suprantu, pirma pakeitė leistiną greitį ir tik tada jau apklijavo ženklus. Per savaitę pririnko šimtus, o gal ir tūkstančius baudų", – pabrėžė klaipėdietis.
"Visi atsiliepusieji kalbėjo apie tikrai nedidelius greičius. Vieni 65, kitas 63 ar 67 km/val. važiavo. Visi važiavo neviršydami 70 km/val. greičio. Spėju, kad tūkstančiai nukentėjusiųjų. Kiti po dvi baudas gavo. Vien tarp mano draugų yra dešimt sulaukusių nuobaudų. Kiek iš tiesų tokių yra, sunku pasakyti", – svarstė Edgaras.
Pokyčiai: penktadienį kelininkai kelio ženklus, nurodančius leistiną greitį 70 km/val., uždengė juoda plėvele. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Teks kreiptis į teismą
Žinomas Klaipėdos advokatas Mindaugas Kepenis, išgirdęs, kad daugybė klaipėdiečių sulaukė nuobaudų už greitį, susimąstė – ir pats neseniai važiavo nuo Jakų iki Rimkų.
"Velnias, ir aš važiavau, kažin ar nesulauksiu pats", – sukluso advokatas.
M.Kepenis prisiminė, kad viena mobilioji programėlė perspėja apie greičio ribojimus toje vietoje.
"Bet ne programėlėmis, o kelio ženklais privalu vadovautis. Tai jie apsuko plėvele ženklus? Jei kitų ženklų nėra, vadinasi, važiuojame 90 km/val. greičiu, kaip nurodyta Kelių eismo taisyklėse. Manau, kad nuobaudas turės pati policija anuliuoti", – kalbėjo M.Kepenis.
Jei vis dėlto nuobaudos nebus panaikintos, žmonėms teks per teismą siekti baudos anuliavimo.
"O kaip kitaip? Tik į teismą. Tik tegul valstybinės institucijos pamena, kad bylinėjimosi išlaidas teks atlyginti. Paprastai toks procesas gali vykti pusę metų. Aš paprastai imu 500 eurų honorarą panašiose bylose. Tai kiek žmonių nubaustų gali būti? O jei metus baudė taip visus į kairę ir į dešinę?" – svarstė advokatas.
Lietuvos kelių policijos tarnyba pranešė, kad iš vidutinio greičio matavimo sistemos rugsėjo 19–25 d. į Administracinių nusižengimų registrą įregistruoti 4 166 vidutinio nustatyto greičio viršijimo atvejai.
"Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad minėtos sistemos savininkas yra Lietuvos automobilių kelių direkcija. Tik gavus oficialų patvirtinimą, kad vidutinis nustatytas greitis minėtomis dienomis yra klaidingas, visi užfiksuoti greičio viršijimo atvejai bus peržiūrėti ir pradėtos administracinių nusižengimų teisenos bus nutrauktos", – į dienraščio užklausą atsakė Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus specialistė Jorūnė Liutkienė.
Išlaidos: advokatas M.Kepenis patikino, kad dėl nuobaudos anuliavimo vairuotojams gali tekti kreiptis į teismą, o paaiškėjus, jog kelius prižiūrinčios įmonės privėlė painiavos, valstybei tektų sumokėti žmonėms už patirtas bylinėjimosi išlaidas. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Kaip nori, taip baudžia
Klaipėdos Kelių policijos tarybos viršininkas Mindaugas Džermeika tikino, kad vairuotojai turi prievolę vadovautis tik kelio ženklais.
"Situaciją turėtų paaiškinti Kelių direkcija. Policija tik administruoja nuobaudų skyrimą. Bet mes nereguliuojame sektorinių matuoklių darbo. Visą atsakomybę turi prisiimti kelio savininkas", – priminė M.Džermeika.
Visuomenei turi būti paaiškinta, o ženklai turi būti sudėlioti taip, kad neklaidintų.
Apie tai, kad būta kokio nors sprendimo dėl leistino greičio limito keitimo, policija nėra girdėjusi.
Tačiau analizuojant klaipėdiečių viešinamus nuobaudų protokolus, kyla klausimas, kuo vadovaujantis skiriamos baudos, jei tame pačiame taške skirtingi vairuotojai nubaudžiami už fiksuotą skirtingą greitį.
Rugsėjo 20 d. 20.23 val. vienas vairuotojas baudos sulaukė, kad važiavo 70 km/val. greičiu. Protokole parašyta, kad viršytas leistinas 53 km/val. greitis.
Kita vairuotoja tą pačią rugsėjo 20 d., tačiau valanda anksčiau buvo nubausta už leistino 59 km/val. greičio viršijimą, nes važiavo 72 km/val. greičiu.
Tad koks leistinas greitis šiame kelyje apskritai?
"Aš negaliu už kažką kitą atsakyti, bet jei yra painiava, ji turi būti išaiškinta. Pavyzdžiai rodo, kad sistema veikia klaidinančiai. Žmonės dėl to gauna baudas, patiria finansines pasekmes. Visuomenei turi būti paaiškinta, o ženklai turi būti sudėlioti taip, kad neklaidintų", – konstatavo M.Džermeika.
Mindaugas Džermeika. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Kas reguliuoja matuoklius?
Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovė spaudai Aušra Ramoškaitė aiškino, kad matuoklio metrologinė patikra atlikta gegužę.
"Atkreipiame dėmesį, kad tai yra vidutinio greičio matavimo sistema, kuri įvertina leistiną vidutinį greitį ruože. Tai reiškia, kad atskirose ruožo dalyse gali būti skirtingas leistinas greitis", – situaciją komentavo A.Ramoškaitė.
Pasak jos, įmonė "Kelių priežiūra" vykdė kelio taisymo darbus.
"Tačiau leidimo keisti greičio ribojimo ženklų Kelių direkcija nebuvo davusi. Šiuo klausimu prašome kreiptis į įmonę "Kelių priežiūra", – rašoma direkcijos atsakyme.
Dar kartą paklausus, kodėl dėl greičio matuoklių darbo žurnalistai yra siunčiami atsakymų ieškoti įmonėje "Kelių priežiūra", A.Ramoškaitė patikslino direkcijos atsakymą.
"Kelių direkcija administruoja matuoklius. Tačiau įmonė "Kelių priežiūra", nesuderinusi su Kelių direkcija, pakeitė nustatytus greičio ribojimus nuimdami ženklus, kurie buvo įvertinti nustatant leidžiamą greitį vidutiniuose greičio matuokliuose. Kelių direkcija kreipėsi į įmonę "Kelių priežiūra", kad būtų išsiaiškinta, kada tiksliai buvo klaidinami kelių naudotojai. Kaip mus informavo Kelių policija, nustatytu periodu užfiksuoti greičio viršijimo atvejai bus peržiūrėti ir pradėtos administracinių nusižengimų teisenos bus nutrauktos", – patikslino A.Ramoškaitė.
Akcinės bendrovės "Kelių priežiūra" Klaipėdos kelių tarnybos vadovas Vitalijus Taščenka paaiškino, kad greitis šiame ruože dėl stipraus kelio dangos nusidėvėjimo iki 50 km/val. buvo pradėtas riboti nuo sausio 3-iosios.
"Rugsėjo mėnesį atlikus periodinės priežiūros remonto darbus ir sutvarkius kritines šio kelio vietas, buvo nuspręsta padidinti leistiną greitį. Todėl rugsėjo 23 d. 07.56 greitis buvo padidintas iki 70 km/val., bet, gavus iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos pranešimą, tą pačią dieną 12.32 greitis vėl sumažintas iki 50km/val.", – tikino V.Taščenka.
Kelių direkcija kelininkus informavo, kad 50 km/val. greitis šiame ruože turi galioti iki 2023 m. balandžio 15 d.
Naujausi komentarai