Iš vagonėlio – protestas Pereiti į pagrindinį turinį

Iš vagonėlio – protestas

2014-07-03 02:00

Dėl specialaus automobilio, iš kurio Šiaurės rage prekiaujama skanėstais, ant kojų vakar sukeltos visos tarnybos, – verslininkai neturi leidimo dirbti šioje vietoje. Nors klaipėdiečiams skirtos baudos ir gresia dar didesnės sankcijos, jie trauktis neketina, vyrai pabrėžė, kad tokiu būdu protestuoja prieš Klaipėdos valdininkus.

Pažeidimas: Šiaurės rage prekiaujantys verslininkai neturi leidimo. Pažeidimas: Šiaurės rage prekiaujantys verslininkai neturi leidimo.

Dėl specialaus automobilio, iš kurio Šiaurės rage prekiaujama skanėstais, ant kojų vakar sukeltos visos tarnybos, – verslininkai neturi leidimo dirbti šioje vietoje. Nors klaipėdiečiams skirtos baudos ir gresia dar didesnės sankcijos, jie trauktis neketina, vyrai pabrėžė, kad tokiu būdu protestuoja prieš Klaipėdos valdininkus.

Nelegali prekyba šokiravo

Šiaurės rage iš specialios transporto priemonės šaldytu jogurtu, gaiviaisiais gėrimais, kava, arbata prekiaujama jau apie savaitę. Iš pradžių šis automobilis niekam nesukėlė įtarimų.

Kad šioje vietoje prekiaujama neturint savivaldybės leidimo, vienas pirmųjų išsiaiškino Smiltynės perkėlos įmonės generalinis direktorius Darius Butvydas.

"Man net nekilo minčių, kad gali būti tokia situacija – miesto centre prekiaujama be leidimų", – teigė vadovas.

D.Butvydas nuėjo pasikalbėti su pardavėjais.

"Pasiteiravau, ar jie galėtų tvarkingiau pastatyti transporto priemonę. Ji užima tris vietas, o Šiaurės rage jų trūksta", – sakė jis.

Pasak vadovo, ten buvęs vyras pradėjo nemandagiai kalbėti. Ėmė aiškinti, kad žino įstatymus, yra susimokėjęs už stovėjimą ir transporto priemonės netrauks.

"Tada paklausiau, ar jis turi leidimą prekiauti šioje vietoje. Vyras neslėpė, kad neturi. Paaiškinau, jog tada prekiauti negalima. Jis pareiškė, kad niekur nevažiuos", – prisiminė generalinis direktorius.

D.Butvydas apie situaciją vakar pranešė Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui.

Į sankcijas nekreipė dėmesio

Pasak šio skyriaus vedėjos Kristinos Vintilaitės, jai ir kitiems darbuotojams su pažeidėjais teko kalbėti kelis kartus.

Verslininkams buvo surašytas protokolas. Tradiciškai pirmą kartą už pažeidimą skirtas administracinis nurodymas – susimokėti pusę minimalios baudos – 10 litų. Tai reikia padaryti per 10 dienų.

"Atsakingas asmuo protokolo surašymo metu elgėsi ramiai. Verslininkas pasakė, kad toliau prekiaus. Atsisakė mokėti 10 litų. Tokia teisė yra. Jie lauks, kol bus nagrinėjama byla. Tą galėsime padaryti pasibaigus 10 dienų terminui. Kol bus pradėta byla, jie prekiaus", – pasakojo vedėja.

K.Vintilaitės teigimu, verslininkai pasakojo, jog prekybos nenutrauks, nes nesusikalba su savivaldybės Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus darbuotojais.
Esą dvejus metus bandė gauti leidimą, bet nepavyko.

"Siūlėme nutraukti nelegalią veiklą ir kreiptis į miesto vadovus su pretenzijomis. Tačiau verslininkas pareiškė, kad niekur nesitrauks ir prekiaus", – teigė vedėja.

Kreipėsi į policiją

Anot K.Vintilaitės, po protokolo surašymo nelegali prekyba vyko toliau. Į pagalbą pasitelkta policija, kuri gali skirti griežtesnes sankcijas.

Už policijos reikalavimo nutraukti prekybą nepaisymą gresia bauda nuo 300 iki 500 litų arba areštas. Pareigūnai vakar kurį laiką budėjo Šiaurės rage, tačiau prekybos nesustabdė.

Policininkai žadėjo surašyti protokolą už prekybą be leidimo.

Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai vakar surašė antrą protokolą dėl jų reikalavimų nepaisymo. Už tokį pažeidimą gresia griežtesnės sankcijos.

"Toks verslininkų elgesys – chuliganiškas. Dar nebuvo tokio atvejo mano darbo praktikoje. Neturi leidimo prekiauti ir net nežada juo pasirūpinti", – komentavo vedėja.

K.Vintilaitės manymu, šis atvejis panašus į situaciją Palangoje, kai atrakcionų savininkai nepaisė nei miesto valdžios, nei policijos reikalavimų.

Apibūdino kaip chuliganus

Vedėjos teigimu, gaila ir Šiaurės rage legaliai prekiaujančių verslininkų. Pažeidėjai atima iš jų dalį klientų. Leidimus turintys verslininkai taip pat skundžia nelegalus.

"Negalime paimti ir patraukti prekybinės transporto priemonės. Turime tik teisines priemones. Aišku, galima nuo jų neatstoti. Kasdien lankytis pagal grafiką. Į jį įtraukti ir policiją, bet ar tokios pajėgos turi būti mestos, kad patrauktume kažkokį kioską?" – klausė vedėja.

Apie verslininkus žadama informuoti ir FNTT, Mokesčių inspekciją.

Vakar pavakariais Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai trečią kartą vyko į Šiaurės ragą. Buvo norima verslininkams įteikti protokolą dėl reikalavimo nepaisymo. Tačiau prekyba jau nevyko.

Verslininkai trauktis nežada

Vis dėlto Šiaurės rage iš transporto priemonės prekiaujantys verslininkai trauktis nežada.

"Taip, prekiaujame be leidimo. Tai savotiškas streikas, protesto akcija prieš savivaldybės darbuotojus, kurie atsakingi už leidimų prekybai išdavimą. Po savivaldybės koridorius vaikščiojame dvejus metus, kad gautume leidimą prekiauti tris mėnesius, bet jis mums nebuvo išduotas", – aiškino 32 metų specialiosios transporto priemonės savininkas Tomas Navalinskas.

Automobilis yra nuomojamas įmonei "Kamar", kuri užsiima šaldyto jogurto prekyba.

T.Navalinskas pasakojo, kad prieš dvejus metus jie pirmiausia kreipėsi į savivaldybės vadinamąjį vieną langelį. Domėjosi, kokių dokumentų reikia, norint pradėti smulkųjį verslą.

"Reikalavimai tikrai nemaži. Paprašė pateikti projektą, nuotrauką, kaip atrodys prekybos vieta, veterinarijos leidimus. Tačiau niekas negarantavo, kad bus suteikta vieta. Kaip galima investuoti nemažas sumas pinigų, kai neaišku, ar apskritai galėsi prekiauti. Buvo paaiškinta, kad tokia yra tvarka. Pasakius, kad norima prekiauti iš automobilio, tvirtino, kad mieste negalima", – teigė klaipėdietis.

Pernai prekiavo Giruliuose

Sulaukę tokio atsakymo verslininkai prisibeldė pas Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus vyriausiąjį specialistą, kuris atsakingas už leidimų išdavimą.

"Tada daug diskutavome, kodėl draudžiama tokia veikla. Aiškino, kad transporto priemone daug kur negalėsime privažiuoti, nes draudžia ženklai. Klausėme, ar galima prekiauti aikštelėse. Atsakė, kad taip, jei jos priklauso žmogui ar organizacijai", – prisiminė verslininkai.

Klaipėdiečiai susidomėjo automobilių stovėjimo aikštele, esančia Giruliuose, paplūdimio prieigose. Verslininkams pavyko susitarti, kad būtų leista prekiauti joje. Jie mokėjo tik už stovėjimą.

T.Navalinskas prisiminė, kad jų automobilis sustodavo ten, kur būdavo vietų. Iš pradžių viskas buvo gerai, tačiau po savaitės jiems norėta skirti baudą už prekybą be leidimo.

Vėliau sankcijos buvo atšauktos. Verslininkams paaiškinta, kad mokėti dviejų rinkliavų negalima.
Tačiau dabar kai kurie specialistai pripažįsta, jog toks paaiškinimas yra nesąmonė. Rinkliava už automobilių stovėjimą ir leidimas prekiauti yra visiškai skirtingi dalykai.

Pasinaudojo savo patirtimi

Kadangi verslininkams pernai buvo suteikta teisė prekiauti Girulių automobilių stovėjimo aikštelėje, šiemet jie pamanė, kad ši nieko nesiskiria nuo Šiaurės rago.

"Gal ir būtume nesiėmę tokių priemonių, bet išmušė iš vėžių tai, kas vyksta. Nebegalime taikstytis. Reikia pakovoti ir už savo interesus", – pabrėžė verslininkai.

Įmonės "Kamar" direktoriui Tomui Ruzgailai keista pasirodė tai, jog prekybos viešųjų vietų sąraše yra nurodyta, kad einant Šiaurės rago link galima prekiauti iš specializuotų įrenginių.

Tačiau kas jie, nėra įvardyta nei rinkliavos nuostatose, nei prekybos taisyklėse. Verslininkams įtarimų sukėlė ir faktas, kad prieš savaitę senosios taisyklės buvo pakeistos. Jose atsirado sąvoka "specializuotos transporto priemonės", kurios anksčiau apibrėžtos nebuvo.

Įtarimų kelia ir tai, kad Šiaurės rage yra numatytos trys vietos prekiauti iš specializuotų renginių ir 12 vietų ledų vagonėliams. Tačiau jos išnuomotos tam pačiam žmogui.

"Realiai čia stovi vienas prekeivis. Jei kiti žmonės norės prekiauti ledais čia, neturės galimybių. Nėra konkurencijos. Atrodo, kad savivaldybė skatina monopoliją, o tai keista", – stebėjosi verslininkai.

Sumokėjo 200 litų

Pasak T.Navalinsko, nors valdininkai deklaruoja, kad skatina smulkųjį verslą, realiai taip nėra.

"Norime mokėti rinkliavą į biudžetą, tačiau mums neleidžia dirbti. Juk norime prekiauti ne alkoholiu, cigaretėmis ir tik tris mėnesius, bet niekas tokios galimybės nesuteikia. Paskui valdininkai piktinasi, kad senamiestis miršta, o patys trukdo imtis veiklos", – stebėjosi verslininkas.

T.Navalinskas tvirtino, jog susidaro įspūdis, kad skirtingiems verslininkams taikomi skirtingi reikalavimai. Tame pačiame Šiaurės rage kava buvo prekiaujama iš automobilio "Smart".

"Juk tai taip pat transporto priemonė, tačiau jai leidžiama ir ant šaligatvio užvažiuoti, ir iš jos prekiauti. Kuo mes esame prastesni už kitus?" – teiravosi verslininkas.

Už automobilių stovėjimą Šiaurės rage klaipėdiečiai sumokėjo 200 litų už mėnesį. Pasak verslininkų, rinkliava atsieitų perpus pigiau. Tačiau tokios išlaidos jų negąsdina.

"Pagal biurokratizmą, su kuriuo susidūrėme, atrodo, kad mes ne prekiauti tris mėnesius norime, o prastumti 10 mln. litų vertės projektą. Žinoma, valdžia sugalvos, kaip mūsų atsikratyti, bet mes jaučiamės teisūs", – pabrėžė verslininkai.

Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba yra išdavusi įmonei "Kamar" prekiauti iš automobilio. Nurodyta, kad ji tai darys Pirmosios Melnragės, Girulių automobilių stovėjimo aikštelėse, o švenčių ir renginių metu – Kruizinių laivų terminale.

Leidimo išduoti negalėjo

Klaipėdos savivaldybės Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus vyriausiasis specialistas Rimantas Armonas tvirtino, kad leidimas prekiauti verslininkams nebuvo suteiktas, nes šie nebuvo pateikę prašymo. Negauta tokios užduoties iš Vieno langelio skyriaus.

"Pas mus visi reikalai tvarkomi per Vieną langelį. Na ir kas, kad su manimi kalbėjo. Pas mus niekas neturi vaikščioti. Tą daro tik tokie žmonės, kurie neturi kultūros", – tvirtino vyriausiasis specialistas.

Pasak R.Armono, išduoti verslininkams leidimo prekiauti Šiaurės rage jis neturėjo pagrindo. Visos vietos yra užimtos. Tačiau vyriausiasis specialistas neslėpė, kad jose dirba vienas žmogus.

"Leidimus reikia išduoti vadovaujantis tvarka, o ne emocijomis. Jei išrašysiu vieną be pagrindo, kitą dieną atsiras dar 10 tokių norinčiųjų", – teigė vyriausiasis specialistas.

Paklaustas, kodėl Šiaurės rage vakar stovėjo tik vienas ledų vagonėlis, atsakė: "Mes netikriname, kiek vagonėlių stovi. Tvarkos apraše nėra numatyta, kad reikia atimti leidimą iš žmogaus, kuris neatvažiavo vieną ar kelias dienas. Juk visko gali būti – blogas oras, susirgo".

Vyriausiasis specialistas aiškino, kad konkursai dėl prekybos vietų vyksta kasmet. Jos suteikiamos tam, kas pirmiau pateikia parašymą.

Vietos ir taip trūksta

R.Armonas verslininkus, kurie prekiauja be leidimo, apibūdino kaip problemiškus žmones. Vyriausiasis specialistas tvirtino, kad jam su klaipėdiečiais teko ne kartą bendrauti.

"Jei Vieno langelio poskyryje pasako, kad vietų Šiaurės rage nėra, tai ko jie dar vaikšto? Negi galvoja, kad kokią atrasime? Taip tikrai nėra. Yra tvarka, pagal kurią skirstomos vietos. Pats čia nieko neprigalvosi", – dėstė vyriausiasis specialistas.

R.Armonas sutiko, kad gal reikėtų peržiūrėti prekybos vietas Šiaurės rage, tačiau pabrėžė, jog ši vieta yra labai jautri. Ten trūksta vietos ir automobiliams.

"Todėl ir buvo nuspręsta, kad čia prekiauti iš specialiųjų automobilių negalima. Jie užima labai daug vietos, o šios ir taip trūksta. Mieste išvis nėra numatyta, kur būtų galima prekiauti iš specializuotų automobilių. Nebent Smiltynėje", – dėstė vyriausiasis specialistas.

Pasak R.Armono, prekybos taisyklės buvo pakeistos tikrai ne dėl verslininkų. Buvo atsižvelgta į Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto pastabas. Pakeitimai su šia veikla net nesusiję.

"Tai jau kabinėjimasis prie žodžių", – tvirtino vyriausiasis specialistas.

R.Armonas spėjo, kad verslininkai sumaištį kelia, nes nori prekiauti Jūros šventės metu. Jo nuomone, dabar pardavėjams nėra jokio pelno.

Vyriausiasis specialistas prisiminė, kad prieš 20 metų Klaipėdoje buvo leista trejiems metams pastatyti 300 prekybinių treilerius, o šie prastovėjo 10 metų. Nukeliant juos, kilo didelis pasipiktinimas.

"Treileriai buvo sukiužę, baisūs, bet triukšmo neišvengėme. Dėl to tada ir buvo apsispręsta neleisti prekybos ne tik iš treilerių, bet ir iš transporto priemonių", – aiškino R.Armonas.

Komentarai

Alfonsas Motuzas
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas

Policija turi teisę bausti prekeivius, kurie tam tikroje vietoje prekiauja be savivaldybės išduoto leidimo. Už tokį pažeidimą gresia bauda. Konfiskuoti automobilio ar prekių, kurios yra legalios, turi sertifikatus, atitinka maisto saugos reikalavimus, kaip šiuo atveju – šaldytas jogurtas, negalime. Tokiais atvejais tikimasi, kad pažeidėjus sudrausmins bauda. Jei šie vis tiek prekiauja, įsisuka užburtas ratas. Esant tokiems pažeidimams, nėra numatyta prekių ar priemonių konfiskacija.

Antanas Bauža
Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininkas

Mūsų tarnyba išduoda leidimus prekiauti iš specializuotų transporto priemonių, bet tik savivaldybės nustatytose vietose. Važinėti po miestą mašina ir pardavinėti maisto produktus negalima. Turi būti nurodyta konkreti vieta, kur vyksta prekyba. Esame gavę skundų, kad ledais iš specializuotos transporto priemonės prekiaujama prie darželio. Pasikvietėme prekeivį, įspėjome, kad taip elgtis negalima, ir problema išspręsta. Ar verslininkas prekiauja nustatytoje vietoje, turi kontroliuoti savivaldybė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra