Pereiti į pagrindinį turinį

Vaikams – apie ekologišką gyvenimą

Kaip paskatinti mokinius mąstyti ir į savo kasdienybę įtraukti ekologijos terminą? Už bet kokius pamokymus yra vertingesnis pavyzdys, įsitikinusios Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro pedagogės, kurios ekologiško gyvenimo vertybes puoselėja ir ugdo perteikdamos mokiniams gamtos mokslo žinias per žaidimus ir kūrybą.

Metodai: Vaikų laisvalaikio centre užsiėmimų metu gamtamokslinę kultūrą skatinama perteikti per vaikų kūrybiškumą.
Metodai: Vaikų laisvalaikio centre užsiėmimų metu gamtamokslinę kultūrą skatinama perteikti per vaikų kūrybiškumą. / Vaikų laisvalaikio centro archyvo nuotr.

Žaidimams panaudojamos įvairios gamtinės medžiagos (akmenukai, kaštonai, žirniai, kruopos, pagaliukai), renkamos įvairios pievų gėlės, medžių lapai ir iš jų dėliojamos įvairaus dydžio mozaikos prie jūros, miške, taip pakeičiant aplinką.

Meniniams ir dailės užsiėmimams labai tinka bandymai kuriant savo ekologiškus dažus: tereikia augalus išdžiovinti, sumalti ir augalų pigmentus sumaišyti su vandeniu.

Tokiu būdu mokiniai ne tik supažindinami su augalais, jų savybėmis, bet ir su jų sandara, augimo procesu.

Centro klubuose užsiėmimų metu su mokiniais kalbama apie tvarų antrinių žaliavų panaudojimą, perdirbimą, rūšiavimą, o kūrybai pasitelkiamos antrinės žaliavos, nebenaudojamos buityje: plastikiniai buteliukai, kamšteliai, ledų pagaliukai, įvairios dėžutės nuo kiaušinių ar indeliai nuo maisto produktų.

Iš jų galima nesudėtingai pasigaminti savaeigį laivelį, susikurti katapultą, vėjo gaudyklę, padaryti terariumą vabzdžiams, lesyklėlę paukščiams.

Įvairių žaislų užsiėmimams vaikai pasigamina patys, panaudodami senus žaislus – juos perdaro ar panaudoja senas tekstilės atraižas, iš detalių sukurdami naują žaislą.

Klaipėdos vaikų laisvalaikio centras vykdo ir ekologinę prevenciją, skatindamas bendruomenę įsitraukti ir dar geriau susipažinti su elektros energijos ir vandens saugojimu, tarša, vartotojiškumu.

Klaipėdos vaikų laisvalaikio centre ekologinis švietimas yra neatsiejama ugdymo dalis – įstaigai svarbu gerbti gamtą, jos brangiausius išteklius, skleisti šią kūrybiškumo idėją.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų