Valstybės ir privataus verslo sinergija ir žengiant darnumo kryptimi

  • Teksto dydis:

Bendras Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plotas siekia beveik 14 su puse kvadratinių kilometrų, o tai prilygsta vienam iš sparčiausiai augančių Vilniaus Pilaitės rajonų. Daugiau nei pusę uosto teritorijos užima akvatorija, o likusioje sausumos dalyje veikia 14 stambių krovos, laivų remonto ir statybų kompanijų. Svarbiausiame ir didžiausiame šalies transporto mazge, kuriame susijungia jūros, sausumos ir geležinkelio keliai iš rytų ir vakarų, šiandien rūpinamasi ne tik finansiniais rodikliais, daug dėmesio skiriama darnumui vystyti.

„Klaipėdos uostas iš kitų išsiskiria tuo, kad yra pačioje miesto širdyje, šalia gyvenamųjų kvartalų ir neturi kur plėstis. Būtent dėl šių aplinkybių, šiandien vykdant uosto veiklą, galvojant apie jo plėtrą, pridėtinės vertės kūrimą, privalu skirti pakankamą dėmesį ir darnumo uoste vystymui. Mes, uostininkai, norime, kad mūsų veikla atitiktų aplinkosaugos reikalavimus, norime draugiškai gyventi su savo kaimynais, miesto gyventojais, kad visi būtume patenkinti ir džiaugtumėmės uostu. Tikrai jame labai daug daroma einant žalumo link“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Klaipėdos uosto įmonės, siekdamos būti kuo mažiau taršios, jau dabar investuoja į įvairias šiuolaikines ir aplinkai draugiškas technologijas: diegia uždaras krovos sistemas, elektrines krovos ir transportavimo įrangas, didelės keliamosios galios kranus. Uosto veiklą vykdančios įmonės taip pat investuoja į aplinkosauginius įrenginius, pavyzdžiui, yra diegiamos vėdinimo ir dulkių surinkimo sistemos, oro teršalų valymo, rekuperavimo ir deginimo įrenginiai, nuotekų valymo įrenginiai, apsauginiai atitvarai triukšmo ir dulkių sklaidai. 10 uosto kompanijų turi Aplinkos apsaugos vadybos sistemos sertifikatą ISO 14001:2015.

„Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) narės supranta verslo atsakomybę ir tai pademonstravo pernai įsteigdamos LJKKA tvarios aplinkos komitetą. Įmonės atsakingai vykdo teisės aktų reikalavimus aplinkosaugos srityje. Krovos darbus kompanijos vykdo vadovaudamosi Aplinkos apsaugos agentūros išduotais taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimais, kuriuose nurodytos privalomos aplinkosauginės priemonės, mažinančios teršalų ir kvapų patekimą į aplinką. Tvarus požiūris į verslą Klaipėdos uoste, pirmiausia, yra susijęs su mūsų siekiu sumažinti neigiamą poveikį, kurį tiesiogiai ar netiesiogiai gali sukelti uoste vykdoma veikla“, – teigia Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.

Savo ruožtu Uosto direkcija įvairiose uosto vietose diegia oro kokybės parametrų stebėjimo sistemą. Taip siekiama sustiprinti oro taršos stebėseną ir operatyviau reaguoti į galimus nuokrypius. Įgyvendinant ES projektą „Connect2SmallPorts“, kurio viena iš krypčių yra darnumas ir aplinkosauga, įsigyti ir įrengti penki kietųjų dalelių ir triukšmo davikliai su modernia duomenų perdavimo technologija, atnaujintos naftos taršos daviklių išdėstymo schemos, kurios leidžia operatyviau reaguoti į taršą, taip sumažinant jos mastą ir padarinius.

Mes, uostininkai, norime, kad mūsų veikla atitiktų aplinkosaugos reikalavimus, norime draugiškai gyventi su savo kaimynais, miesto gyventojais, kad visi būtume patenkinti ir džiaugtumėmės uostu.

Tikimasi, kad Uosto direkcijos iniciatyva parengta Žaliojo uosto koncepcija dar labiau prisidės prie aplinkosaugos priemonių diegimo uoste. Dokumento rengėjai privalėjo išanalizuoti Klaipėdos uoste veikiančių ūkio subjektų veiklą, identifikuoti pagrindinius taršos šaltinius, nustatyti prioritetines aplinkos apsaugos įgyvendinimo kryptis, parengti uosto aplinkos apsaugos politiką. Koncepciją rengusiai įmonei keltas uždavinys – išnagrinėti Baltijos jūros uostų aplinkos apsaugos vystymo tendencijas, taip pat peržiūrėti tarptautinius ir nacionalinius gamtosaugos reikalavimus bei visų analizių pagrindu sudaryti tvaraus žaliojo uosto vystymo planą.

„Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos misija – sutelkti dėmesį į Europos Sąjungos žaliojo kurso gaires, bendradarbiaujant su uosto įmonėmis investuoti į tvarų uosto pramonės komplekso augimą, siekti išsaugoti ir gerinti uosto aplinkos būklę, mažinti veiklos įtaką aplinkai. Gavę Žaliojo uosto koncepcijos projektą, kartu gavome medžiagą, kurios pagrindu gims planai, vyks diskusijos su žmonėmis ir institucijomis. Variklis, priversiantis dar sparčiau judėti darnumo kryptimi, tikiu, užkurtas“, – sako Uosto direkcijos generalinis direktorius A. Latakas.

Už Žaliojo uosto koncepcijos įgyvendinimą, kuri, kaip tikimasi, artimiausiu metu bus patvirtinta, atsakingos ir jame savo veiklą vystančios įmonės. Per ateinančius 8-erius metus Klaipėdos uoste veikiančios įmonės esamą įrangą turėtų palaipsniui pakeisti elektrine, numatoma elektrifikuoti uosto krantines ir nuo kranto tiekti elektrą kruiziniams, ro-ro ir konteineriniams laivams. Iki 2030-ųjų esamas uosto įmonių automobilių parkas palaipsniui turėtų būti keičiamas į elektromobilius, modernizuojami paviršiniai nuotekų tinklai bei įdiegtos kitos priemonės oro, vandens ir grunto taršai mažinti, triukšmui valdyti. Skaičiuojama, kad įdiegus koncepcijoje numatytas taršos mažinimo priemones, 2030 metais Klaipėdos uoste šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetamas kiekis sumažėtų beveik 37 procentais.

Klaipėdos uostas nėra vienintelis, kuriame darnumo kryptimi Uosto direkcija ir privačios jame veikiančios įmonės žengia kartu. ESPO (Europe Sea Port Organization) organizacija, kurios narė yra ir Uosto direkcija, yra pasisakiusi, kad uostų administracijos kontroliuoja savo valdymą bei veiklą ir be esminio visų uostuose veikiančių įmonių įsitraukimo jos negali įgyvendinti visų iškeltų aplinkosauginių tikslų. Pavyzdžiui, vienas pažangiausių aplinkosaugos srityje, Roterdamo uostas pakartotinai pernaudodamas pramonėje likusią šilumą kaip šildymo šaltinį mieste, uosto anglies dioksido pėdsaką sumažino 10 procentų, o Antverpeno uoste plėtojamos technologijos, galinčios užtikrinti CO2 išgavimo iš atmosferos, suskystinimo ir transportavimo infrastuktūrą.

Pagal pastarųjų metų ekonominius rodiklius Klaipėdos uostas yra tarp efektyviausiai veikiančių jūrinio transporto mazgų Europoje, viena priežasčių – valstybės ir privataus kapitalo sinergija. Tikimasi, kad tokia pat kryptimi bus judama ir siekiant įgyvendinti žaliojo kurso gaires. Tolesnė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto veikla bei planuojama plėtra bus vykdoma papildomai atsižvelgiant ir į Žaliojo uosto koncepciją bei joje pateiktą taršos priemonių mažinimo planą.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gal

Gal portretas
sakau geriau tiktų ,,durnumo kryptimi"?:D)

Anonimui

Anonimui portretas
Kotedžai su terasom. O gyventojai iš visos lietuvos elektriniais traukiniais bus vežami tiesiai prie namu. Klaipedos stoti galima bus perkelti i anglines kelina buv klasko teritorijoje.

Anonimas

Anonimas portretas
Greit šioje vietoje bus kotedžai...
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

  • Uostamiestyje sugedus žibintams, ieškoma kaltininkų
    Uostamiestyje sugedus žibintams, ieškoma kaltininkų

    Antradienio naktį, Debreceno gatvėje ir Taikos prospekte neveikė daugiabučių kiemų žibintai, dėl ko gyventojai pasipiktino, esą vėlai grįžtant iš darbo aklinoje tamsoje nėra saugu. Vieni miestiečiai aiškino, kad šviesos kiemu...

    3
  • Naujoje požeminėje perėjoje Klaipėdoje – svastikos
    Naujoje požeminėje perėjoje Klaipėdoje – svastikos

    Baltijos prospekto naujosios estakados požeminėje perėjoje – ne tik grafičiais, bet ir svastikomis apipaišytos sienos. Kas galėjo jas subjauroti, nežinoma, tačiau už tokių simbolių paišymą gresia nemenkos baudos. ...

    8
  • Klaipėdietį išgąsdino byrantis tinkas: pranešė ugniagesiams
    Klaipėdietį išgąsdino byrantis tinkas: pranešė ugniagesiams

    Klaipėdietį išgąsdino nuo pastato Tiltų gatvėje pradėjęs byrėti tinkas. Dėl šios priežastis buvo kreiptasi į ugniagesius gelbėtojus, kurie atvyko ir aptvėrė teritoriją stop juosta. Nepaisant to, dar tą pačią dieną gyventojai, u...

    3
  • Klaipėdoje – išankstinių rinkimų ažiotažas
    Klaipėdoje – išankstinių rinkimų ažiotažas

    Išankstiniai prezidento rinkimai šįkart sulaukė kur kas didesnio susidomėjimo, nei prieš penkerius metus. Pirmąją rinkimų dieną tiek visoje Lietuvoje, tiek ir Klaipėdos mieste iš anksto savo pilietinę pareigą atliko beveik...

    3
  • Pajūryje laivo liekanos vis dar kelia pavojų poilsiautojams
    Pajūryje laivo liekanos vis dar kelia pavojų poilsiautojams

    Klaipėdos uosto prieigose savo keliones baigusio laivo liekanos vis dar kelia pavojų poilsiautojams. Nors nuo tada, kai laivas audrų buvo nublokštas į Smiltynės krantą, praėjo dešimtmečiai, surūdijusios jo liekanos vis dar styro vandenyj...

  • Gegužę Lietuvos jūrų muziejuje – puokštė renginių
    Gegužę Lietuvos jūrų muziejuje – puokštė renginių

    Šių metų gegužė muziejuose išskirtinė: sutampa Tarptautinės muziejų dienos ir Europos muziejų nakties datos – abi švenčiamos gegužės 18 d., šeštadienį. ...

    2
  • Uostamiestyje pradedami hidrauliniai bandymai: be karšto vandens – tik parą
    Uostamiestyje pradedami hidrauliniai bandymai: be karšto vandens – tik parą

    Nuo gegužės 13 iki birželio 26 dienos AB „Klaipėdos energija“ vykdys kasmetinius centralizuotos šilumos tinklų hidraulinius bandymus, kurių metu vartotojams nebus tiekiama šilumos energija karštam vandeniui ruošti....

    1
  • Medikų pritraukimui į Klaipėdą – beveik ketvirtis milijono eurų
    Medikų pritraukimui į Klaipėdą – beveik ketvirtis milijono eurų

    Siekdama sudominti paklausius specialistus gyvenimu ir darbu uostamiestyje, Klaipėdos miesto savivaldybė daugiau nei keturis kartus padidino finansavimą, skirtą medicinos specialybes įgijusių specialistų pritraukimui į uostamiesčio asmens priežiūros...

    3
  • Buvusioje bibliotekoje Herkaus Manto gatvėje – butai
    Buvusioje bibliotekoje Herkaus Manto gatvėje – butai

    Buvusiame bibliotekos pastate, esančiame Herkaus Manto gatvėje 45, bus įrengti butai. Naujieji statinio savininkai keičia šio pastato paskirtį iš kultūrinės į administracinę ir žada dalinti patalpas į turtinius vienetus, kur įrengs bu...

    2
  • Atnaujins Klaipėdos senamiesčio žibintus
    Atnaujins Klaipėdos senamiesčio žibintus

    Klaipėdos senamiesčio naujinimo darbai prasidės jau šiais metais. Kai kurie Tiltų gatvės apšvietimo žibintai jau senokai bado akį. Daug metų uostamiestį puošę akcentai dabar – išblukę, sudužę. Tačiau jau netrukus...

    5
Daugiau straipsnių