Pereiti į pagrindinį turinį

Valstybės pinigai – į balą?

2019-09-28 09:00

Skandalingai pagarsėjęs Nacionalinio kraujo centro vaizdo klipų gamybos viešasis pirkimas, kuris po kilusio ažiotažo žiniasklaidoje buvo nutrauktas, paskui vėl atnaujintas, jau turi rezultatą. Galiausiai, nepigiai sukūrus kraujo donorystę skatinančią reklamą, taip ir neaišku, kur tie reklaminiai vaizdo klipai transliuojami.

Paradoksas: brangiai kainavę kraujo donorystę skatinantys vaizdo klipai platesnės auditorijos kol kas nesulaukė.
Paradoksas: brangiai kainavę kraujo donorystę skatinantys vaizdo klipai platesnės auditorijos kol kas nesulaukė. / Redakcijos archyvo nuotr.

Jau pradžioje – skandalas

Dienraštis "Klaipėda" jau rašė ("Pirkimai Holivudo kainomis?", 2018 11 20) apie abejonių sukėlusį Nacionalinio kraujo centro (NKC) viešąjį pirkimą, kai už tris reklamas po 30 sekundžių pasiūlyta 40 tūkst. eurų, o konkurso sąlygos esą suformuluotos taip, kad buvo galima įtarti, jog jos pritaikytos konkrečiam konkurso dalyviui.

Esą tai ydinga praktika, kai valstybinių įstaigų pirkimai neretai yra pritaikomi tiems, kurie, įtariama, ir turėtų tuos konkursus laimėti.

Be to, šioje rinkoje besisukantys kūrėjai tada tikino, kad konkurso sąlygose nurodytos sumos bent 20 kartų viršijo esamas rinkos kainas.

Pagamino perpus pigiau

Po dėl brangios kraujo donorystės reklamos viešojoje erdvėje kilusių skandalų, galiausiai konkurso laimėtojai tris klipus pagamino už 19,8 tūkst. eurų su PVM.

Po dėl brangios kraujo donorystės reklamos viešojoje erdvėje kilusių skandalų, galiausiai konkurso laimėtojai tris klipus pagamino už 19,8 tūkst. eurų su PVM.

"Laimėjęs tiekėjas turėjo pasiūlyti tris scenarijus trims skirtingiems vaizdo klipams pagal perkančiosios organizacijos nustatytus kriterijus (tikslinė auditorija, pagrindinės klipų transliuojamos žinutės, vaizdo klipų tikslas, transliuojama emocija, techniniai reikalavimai). Vaizdo klipų sprendiniai turėjo būti originalūs, vaidybiniai. Tiekėjas, derindamas su perkančiąja organizacija, pagal pasiūlytus scenarijus turėjo sukurti kokybiškus vaizdo klipus, kurie būtų tinkami transliuoti internete, televizijoje", – tvirtino NKC rinkodaros ir komunikacijos grupės vadybininkė Skaistė Marija Gailiušytė.

NKC atstovė tikino, kad šie trys vaizdo klipai šiuo metu yra paskelbti NKC "YouTube" platformoje, viešinami NKC "Facebook" paskyroje, TV3 televizijoje bei "Forum Cinemas" reklaminių pertraukų metu.

Taip pat šiuo metu esą yra derinama galimybė reklamą transliuoti ir įvairiuose prekybos centruose.

Paieškos interneto platybėse

Taigi šių vaizdo klipų, tai yra produktų, kuriuos įsigijo valstybė per NKC, siekis buvo skatinti kraujo donorystę per socialinius tinklus "Twitter", "Facebook", "YouTube" ir kitus.

Tačiau esą valstybės pinigai praktiškai išmesti į balą, nes tos brangiai kainavusios reklamos platesnės auditorijos kol kas nepasiekia.

"Darbas yra padarytas, tie vaizdo klipai yra įkelti į "YouTube" kanalą internete ir per mėnesį sulaukė apie tūkstančio peržiūrų. Tai yra labai mažai. Palyginti, sumokėjus 20 JAV dolerių, į feisbuką galima "prastumti" klipą, kuris sulauks iki 20 tūkst. peržiūrų. Jie išleido tokius didelius pinigus viešinimui, kurio faktiškai nėra", – tvirtino anonimu panoręs likti šį viešųjų pirkimų konkursą nuo pradžių sekęs klaipėdietis.

Anot jo, šie klipai reklamuojami tik "YouTube", nors NKC atstovė tikino priešingai. 

Anot jo, šie klipai reklamuojami tik "YouTube", nors NKC atstovė tikino priešingai.

Tačiau feisbuke yra įkeltos tik nuorodos, kur galima pažiūrėti tą reklamą, o pačių reklamų jame nėra.

"Maža to, ir tame pačiame "YouTube" šie vaizdo klipai yra įkelti į kažkokį naują, visiškai nežinomą puslapį, kuris turi tik 10 prenumeratorių, spėju, kad visi jie yra NKC darbuotojai ir tų klipų gamintojai. Kitaip tariant, jie sukūrė daiktą, už tai sumokėti valstybės pinigai ir faktiškai niekam tie kūriniai nerodomi. Tai būtų tas pats, kaip brangiai įsigyti automobilį ir juo nevažinėti", – dėstė klaipėdietis.

Esą ir šituos klipus pamatė tik tie, kurie sąmoningai jų ieškojo. Per pusantro mėnesio juos peržiūrėjo tik apie tūkstantį žmonių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų