Pradžia – gegužės 1-ąją
Sekdama Vilniaus ir Kauno pavyzdžiu miesto valdžia užsimojo Klaipėdoje įdiegti "Bike-sharing" ir "Car-sharing" nuomos sistemas.
Jau pernai bandyta prisikviesti tokias paslaugas siūlančias įmones, viena jų atsiliepė. Tai trumpalaikės automobilių nuomos bendrovė "City Bee".
Jau kuris laikas svarstoma, kaip Klaipėdoje veiks ši naujovė.
"Įmonės atstovai teigė esantys pasirengę sezono pradžioje įgyvendinti savo planus. Jei viskas vyks sklandžiai – nuo gegužės 1-osios", – teigė Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.
Sistema grindžiama tuo, kad į pajūrį atvykęs ir nuosavos transporto priemonės neturintis žmogus galės čia pat išsinuomoti ir bet kurioje automobilių statymo vietoje Klaipėdoje ją palikti. Tokiu pat principu veiktų ir dviračių nuomos sistema.
Siekia nemokamo stovėjimo
"City Bee" atstovai prašo savivaldybės suteikti automobilių statymo lengvatą mainų programoje dalyvaujantiems automobiliams.
"Kaip paaiškėjo, iš artimiausio nuomos punkto automobilį pasiėmę žmonės jį galės palikti bet kurioje miesto vietoje, taip pat ir mokamoje. Dėl šių atvejų ir turime tiksliai susitarti", – atkreipė dėmesį A.Šulcas.
Minėta įmonė norėtų, kad automobilių statymas bet kurioje Klaipėdos vietoje keleiviams nieko nekainuotų. Ar tokia lengvata tikrai egzistuos, spręs miesto taryba.
"Pasaulinė praktika yra įvairi, nuo nulinės rinkliavos iki 50 proc. taiko visi. Nes tai viešąjį transportą papildanti sistema ir viena Darnaus judumo metams skirtų priemonių. Didmiesčiai gali leisti sau šią prabangą. Norime, kad ir mūsų žmonės turėtų tokią galimybę, todėl, matyt, ryšimės rimtesnei nuolaidai", – svarstė vicemeras.
Skaičiuojama, kad vienas nuomotas automobilis atstoja apie 12 nuosavų, kuriais naudojasi miestiečiai. Netolimoje ateityje nuomos sistema žmonėms turėtų būti prieinama visame Lietuvos pajūryje – ne tik Klaipėdoje, bet ir Nidoje, Palangoje, galbūt Klaipėdos priemiesčiuose.
"City Bee" stotelės atsiras pagrindinėse miesto vietose, netoli geležinkelio, autobusų stočių, perkėlos, pagrindinių gyvenamųjų rajonų bei priemiesčio zonose.
Įsigis konkurentų?
Taip pat svarstoma ir apie dar vieną dviračių dalijimosi sistemą mieste. Ši veikiausiai taps konkurente rudenį Europos Komisijos programos "Horizon 2020" lėšomis atsirasiančiam dviračių stotelių tinklui.
Skaičiuojama, kad įgyvendinant minėtą projektą Klaipėdoje būtų įrengta apie 10 stotelių ir nupirkta apie 100 dviračių.
Dviračiais pirmąjį pusvalandį ar valandą būtų galima naudotis nemokamai, vėliau skaičiuojamas mokestis.
"Tikimės, dėl to nekils problemų. Gal abi sistemos konkuruos, gal veiks kartu arba net būtų įmanoma jas sujungti. Tai daugiau techniniai dalykai", – komentavo A.Šulcas.
Daugelyje Europos miestų, taip pat Vilniuje ir Kaune, ši transporto priemonių dalijimosi praktika yra kasdienybė.
Naujausi komentarai