- Eglė Jurevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apsipirkinėjimas vienoje internetinėje rūbų parduotuvėje klaipėdietei ir dar dešimtims pirkėjų iš visos Lietuvos virto kartėliu. Moteris tikino ne tik nesulaukusi užsakytos prekės, bet ir pinigų grąžinimo. Pasirodo, nusiskundimų dėl vartotojų teisių pažeidimų parduotuvės adresu šiemet užregistruota jau per 30.
Sugadino šventę
Artėjant gimtadieniui klaipėdietė Viktorija Šmitaitė puošnią suknelę nusprendė įsigyti iš internetinės parduotuvės www.stilingai.lt.
Už gėlėtą baltos spalvos suknelę moteris tikino sumokėjusi per 50 eurų.
Likus keletui dienų iki šventės, moteris sulaukė siuntinio, tačiau atidariusi jį buvo šokiruota.
"Užsisakiau suknelę. Vietoj jos gavau auksinės spalvos kostiumą ir dar vieną suknelę. Norėjau kreiptis dėl grąžinimo, tačiau internetinės parduotuvės tinklalapis neveikė. Grąžinimo formų atsisiųsti taip pat nebėra galimybės. Rankos liko surištos", – pasakojo moteris.
Viktorija tikino ne kartą bandžiusi susisiekti su parduotuvės administracija, tačiau atsakymo nesulaukė.
"Prieš užsisakant prekę su manimi bendravo labai maloniai. Sulaukus siuntinio susisiekti telefonu jau nebepavyko. Parašiau elektroninį laišką, kad esu pasipiktinusi. Nesitikėjau, kad artėjant šventei liksiu be suknelės. Internetiniame tinklalapyje buvo parašyta, kad darbuotojai atostogauja, o vėliau į skambučius ir elektroninius laiškus niekas nebeatsakė. Kreipiausi tiek į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos, tiek ir į Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybas. Galiausiai sužinojau, kad teismui pateiktas prašymas dėl įmonės bankroto bylos priėmimo, – kalbėjo pašnekovė.
Visus parduotuvės administracijai siųstus elektroninius laiškus moteris išsaugojo ir pateikė Vartotojų teisių apaugos tarnybos atstovams.
Pasipylė lavina skundų
Ieškodama daugiau informacijos apie šią interneto parduotuvę klaipėdietė sužinojo, jog su tokiomis problemomis susidūrė ir daugiau pirkėjų.
"Sužinojau, kad internetinė parduotuvė www.stilingai.lt priklauso bendrovei "Intershop LT". Rekvizituose šalia įmonės kontaktų palikau neigiamą atsiliepimą. Netrukus į mano elektroninį paštą ėmė plūsti dešimtys kitų nukentėjusių klienčių laiškai su kone identiškomis istorijomis", – teigė Viktorija.
Moteris atskleidė, kad rankų nuleisti nesiruošia ir drauge su kitomis nukentėjusiomis klientėmis sieks susigrąžinti už prekes sumokėtus pinigus.
Tikrai nepasiduosime.
"Internete nurodytu bendrovės atstovų kontaktiniu telefonu skambiname kas pusvalandį arba kai tik turime laisvą minutę. Tikrai nepasiduosime", – piktinosi moteris.
"Ilga kelionė per kopas"
Klaipėdietės žodžius patvirtina ir minėtoje parduotuvėje prekių užsisakiusios ir jų nesulaukusios klientės iš visos Lietuvos.
"Gegužės 16 d. įsigijau tris sukneles už kiek daugiau nei 50 eurų. Man tiko tik viena suknelė, tad kitas dvi sukneles išsiunčiau atgal jau kitą dieną. Iš šios internetinės parduotuvės esu pirkusi ne kartą, anksčiau problemų dėl grąžinimo nekildavo. Netrukus sulaukiau atsakymo, kad pinigus grąžins per 14 dienų", – pasakojo marijampolietė Audronė Maščinskaitė.
Visgi moteris tikina pavedimo laukianti iki šiol.
"Susisiekiau dar kartą su parduotuvės administracija. Man buvo pasakyta, kad pinigai bus grąžinti per birželį. Visgi po mėnesio kreipiausi dar kartą ir į mano elektroninį paštą atėjo žinutė: "Apgailestaujame, tačiau įmonei pradėta bankroto byla. Jeigu esate kreditorius, teismui paskyrus bankroto administratorių su Jumis bus susisiekta." Kol kas belieka tik laukti, kol kas nors paaiškės", – apgailestavo A.Maščinskaitė.
Moteris tikina taip pat planuojanti kreiptis į vartotojų teises ginančią instituciją.
Nesklandumų pirkdama iš minėtos internetinės parduotuvės patyrė ir Lina iš Vilkaviškio.
Nors skelbiami oficialūs kontaktai, tačiau niekas telefonu neatsiliepia. Atstovai dingo kaip į vandenį.
"Sulaukiau visai ne tokios suknelės, kokią užsisakiau. Sumokėjau 57 eurus, prie suknelės užsisakiau ir aksesuarų. Jų taip pat nesulaukiau. Norėjau grąžinti prekes, tačiau internetinė svetainė neveikia. Nors skelbiami oficialūs kontaktai, tačiau niekas telefonu neatsiliepia. Atstovai dingo kaip į vandenį. Į vartotojų teisių apsaugos tarnybą iki šiol nesikreipiau, kadangi man nebuvo išrašyta sąskaita faktūra. Bus ilga kelionė per kopas", – piktinosi nusivylusi pirkėja.
Internete – dešimtys skundų
Panašių atsiliepimų apie www.stilingai.lt veiklą internete šalia įmonės nurodytų rekvizitų mirga dešimtys.
"Balandį pirkau 3 sukneles, bet netikus dydžiui 2 grąžinau. Parduotuvė negrąžino sumokėtų pinigų. Pateikiau savo prašymą vartotojų teisėms", – viešai piktinosi pirkėja Audronė.
"Užsisakiau dvi sukneles, kitą dieną pamačiau, jog įmonei gresia bankrotas. Nežinau, ar dar laukti, ar kreiptis į institucijas", – komentavo kita klientė.
"Pirkau ir aš šioje internetinėje parduotuvėje. Suknelė netiko, todėl grąžinau. Administracija informavo mane elektroniniu paštu, kad turi daug grąžinimų, todėl pinigus grąžinti vėluos. Kai po 14 dienų jų neatgavau, kreipiausi vėl. Atstovai patikslino, kad klientai laukia po 2–3 mėnesius ir kad tiksliai negali pasakyti, kada grąžins pinigus. Skambinau telefonu, nekelia ragelio. Kreipsiuosi į atitinkamas institucijas", – teigė dar viena nusivylusi klientė.
Telefonu neatsiliepia
Dienraščio žurnalistai norėdami išklausyti bendrovės "Intershop LT" poziciją ne kartą bandė susisiekti viešojoje erdvėje skelbiamais kontaktais.
Atstovams ne kartą bandyta prisiskambinti liepos 8, 9, 10 dienomis, tačiau telefonu niekas neatsiliepė.
Į elektroninį laišką niekas taip pat neatsakė.
Viešojoje erdvėje šalia įmonės vadovo duomenų pateiktas ir mobiliojo telefono numeris.
Bandymai susisiekti su juo vaisių taip pat nedavė.
Skambučiai buvo atmetami, o po kurio laiko į telefoną atskriejo trumpoji žinutė, kad tai privatus telefono numeris.
Gresia bankrotas?
Liepos 11 d. Kauno apygardos teisme buvo svarstytas klausimas dėl bankroto bylos iškėlimo šiai bendrovei.
Teismas pareiškimą dėl bankroto bylos iškėlimo patenkino.
"Įvertinus tai, kad įmonė neturi nekilnojamojo turto ir transporto priemonių, jos pradelsti įsipareigojimai kreditoriams viršija bendrovės turtą kelis kartus, darytina išvada, jog įmonė negeneruoja jokių pajamų bei neturi turto, iš kurio būtų galima atsiskaityti su kreditoriais. Nurodytų argumentų pagrindu atsakovei keltina bankroto byla, nustačius įmonės nemokumo faktą", – rašoma teismo nutartyje.
Paskutiniais duomenimis, bendrovės turtą sudaro 908 eurai (ilgalaikis nematerialus turtas), 24 631 euras (trumpalaikis turtas).
Pradelsti įsipareigojimai kreditoriams – 173 961 euras, 174,34 euro – "Sodrai", 16 298 eurai – skola Valstybinei mokesčių inspekcijai.
Per 10 dienų teismo nutartį dar galima apskųsti.
Įsiteisėjus nutarčiai, bendrovei bus paskirtas bankroto administratorius.
Iškėlus bankroto bylą, visi bendrovės kreditoriai, tarp jų ir pinigus sumokėję, bet prekių negavę pirkėjai, turės teisę pareikšti savo reikalavimus bankrutuojančiai įmonei per teismo nustatytą laikotarpį ir dalyvauti įmonės bankroto procese.
Komentaras
Natalija Jarmulkovič
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba šiemet gavo 33 vartotojų prašymus dėl internetinę parduotuvę www.stilingai.lt valdančios bendrovės "Intershop LT". Prašymuose vartotojai dažniausiai nurodė, kad, pasinaudojus Civiliniame kodekse įtvirtinta teise per 14 dienų atsisakyti nuotoliniu būdu sudarytos sutarties ir susigrąžinti sumokėtus pinigus, vartotojams sumokėti pinigai grąžinti nebuvo, taip pat vartotojai kreipėsi dėl užsakymo neatitikusių prekių, nepristatytų ar vėlavusių prekių. Iš jų 13 vartotojų prašymų išspręsti taikiai, 5 vartotojų prašymai, Tarnybos komisijos sprendimu, buvo patenkinti arba patenkinti iš dalies, o 15 vartotojų prašymų šiuo metu yra nagrinėjami vartojimo ginčų sprendimo ne teisme tvarka. Bendrovė informavo Tarnybą, kad šiuo metu patiria finansinių sunkumų. Pažymime, kad pagal Įmonių bankroto įstatymą, iškėlus teisme bankroto bylą, kreditoriai turi teisę per teismo nustatytą laikotarpį perduoti administratoriui savo reikalavimus ir kartu pateikti juos pagrindžiančius dokumentus. Vartotojai turi teisę pateikti pareiškimą dėl kreditinių reikalavimų patvirtinimo bankrutuojančios bendrovės administratoriui. Pagal minėto įstatymo 35 straipsnio 4 dalį, vartotojų kreditiniai reikalavimai, patvirtinti teisme, būtų tenkinami trečiąja eile. Pagal Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešai skelbiamą informaciją bendrovei "Intershop LT" bankroto byla nėra iškelta. Atkreipiame dėmesį, kad vartotojas, kurio teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Kartu su prašymu svarbu pateikti prekės ar paslaugos pirkimo dokumento kopiją. Verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas netenkina vartotojo reikalavimo, jį tenkina iš dalies arba nepateikia atsakymo per nurodytą terminą, vartotojas turi teisę kreiptis į Tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo vartojimo ginčų sprendimo ne teisme tvarka. Papildomai informuojame, kad pinigus už užsakymo neatitinkančią prekę pardavėjas vartotojui turi grąžinti ne vėliau kaip per 14 dienų nuo prekės grąžinimo pardavėjui. Taip pat informuojame, kad Tarnyba raštu kreipėsi į bendrovę, prašydama paaiškinti ir pateikti pagrindžiančius įrodymus, dėl kokių priežasčių vartotojams per nurodytą terminą nėra pristatomos prekės bei negrąžinami pinigai už nepristatytas, netikusias ar užsakymo neatitikusias prekes. Atsižvelgdama į pažeidimo mastą ir pobūdį, Tarnyba inicijuos Vartotojų teisių apsaugos įstatyme numatytą procedūrą dėl vartotojų teisių pažeidimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą6
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!5
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje4
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais8
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras10
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“2
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras8
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas20
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas4
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...