Žaliosios bangos lygtyje – nežinomieji

Kada uostamiestyje bus įdiegta vadinamoji žalioji banga, kol kas nėra aišku. Šiuo metu tokiems planams, kuriuos įgyvendinus esą išnyktų piko metu susidarančios automobilių spūstys, koją kiša dvi didžiosios žiedinės sankryžos.

Kada uostamiestyje bus įdiegta vadinamoji žalioji banga, kol kas nėra aišku. Šiuo metu tokiems planams, kuriuos įgyvendinus esą išnyktų piko metu susidarančios automobilių spūstys, koją kiša dvi didžiosios žiedinės sankryžos.

Galimi du variantai

Naują eismo reguliavimo sistemos idėją kurį laiką svarsto įvairių sričių specialistai, tačiau bendro sprendimo nerandama.

Žaliosios bangos įdiegimo mieste galimybių studija parengta dar pernai. Tiesa, šiame dokumente nebuvo numatyta tiksli data, kada sumanymas galėtų būti pritaikytas praktiškai.

"Šioje lygtyje yra daug nežinomųjų", – pastebėjo Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Anot jo, šiuo metu įvardijami du žaliosios bangos variantai – elementari ir išmanioji. Pirmuoju būtų tiesiog atitinkamai sureguliuoti šviesoforai, kurie visą parą veiktų vienodai.

Išmanioji žalioji banga būtų pritaikyta prie konkrečių eismo sąlygų, automobilių srautų skirtingu paros metu. Šviesoforuose būtų įmontuotos indukcinės kilpos, kurios, užfiksavusios, kad viena kryptimi padidėjo automobilių srautas, automatiškai žaliąją bangą nukreiptų veikti kitaip.

Tiesa, vienareikšmiškai neteigiama, kad išmanioji žalioji banga būtų kur kas veiksmingesnė nei įprasta. Departamento direktorius pabrėžė, jog Klaipėda nėra itin didelis miestas ir spūstys čia susidaro tik piko metu ir tik kai kuriose gatvėse.

Trukdo žiedinės sankryžos

L.Dūdos teigimu, šiuo metu vyksta diskusijos, analizuojama situacija.

"Mes nuolat planuojame. Žaliajai bangai rengiamasi, tačiau dar tiksliai nesuformuota techninė užduotis, neapsispręsta dėl laiko", – teigė departamento direktorius.

Žaliosios bangos įdiegimas mieste esą yra susijęs su daug veiksnių – įvažomis bei išvažomis iš miesto, gatvių sankirtomis, esančiomis šalia jų.

Kol kas koją naujos eismo reguliavimo sistemos realizavimui kiša ir dvi didelės žiedinės sankryžos – Baltijos prospekto ir Šilutės plento bei Baltijos ir Taikos prospektų.

"Žiedinėje sankryžoje nėra šviesoforų, todėl tos bangos sureguliuoti nepavyktų. Pro žiedą galima pravažiuoti taip, kaip išeina. Pralėkus pastarąjį gali pasitaikyti ir raudonas šviesoforo signalas. Šiuo atveju žalioji banga galėtų būti iki žiedo ir tęstis už jo", – paaiškino L.Dūda.

Atsieitų kelis milijonus

Anot pašnekovo, kol nebus išspręstas žiedinių sankryžų klausimas, jokie išmanūs sprendimai miestui negelbės.

Galimybių studijoje buvo numatyta ir kiek atsieitų naujoji sistema. Paprasčiausias žaliosios bangos variantas kainuotų apie 2 mln. eurų, kiek sudėtingesnis – maždaug 4 mln., o sudėtingiausias – apie10 mln. eurų.

"Tai santykiniai skaičiavimai. Iš eskizo spręsti, kas bus iš tikrųjų, yra sunku", – pastebėjo departamento direktorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

lll

lll portretas
Sutinku su Gin.Pempininku sviesofora neimanoma pravaziuoti nesustojes, vaziojant nuo "Grandus" puses.Pesciuju nera, o masinos stovi

nmn

nmn portretas
ot problema, nu tai ir asilui aisku, kad zalia banga iki ziedo ir po ziedo, stumykla. Ir aisku imaniuosius sviesoforus laikas. Tik farykit

Gin

Gin portretas
Gal pradžiai Taikos pr nuo baltijos žiedo iki BIG'o padaryti ne automatinius pėsčiųjų šviesoforus, o valdomus. Čia tokie net 4. Nes dabar pėsčiųjų nėr - o visi automobiliai stabdomi.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių