Pereiti į pagrindinį turinį

Laivavedžių girtuoklystės – nelaikomos didele nuodėme?

2018-06-14 02:00

Laivavedžių girtuoklystės yra nelaikomos didele nuodėme. Tai akivaizdu po incidento Dangės upėje, kai neblaivus katerio kapitonas taranavo vandens dviračius ir dėl to nukentėjo žmonės.

Problema: nedideliais laiveliais į jūrą išplaukusių žūklauti žvejų girtuoklystės jau ne vienerius metus kelia rimtą susirūpinimą dėl saugumo. Problema: nedideliais laiveliais į jūrą išplaukusių žūklauti žvejų girtuoklystės jau ne vienerius metus kelia rimtą susirūpinimą dėl saugumo.

Tas pats laivavedys per metus neblaivus prie katerio laivo įkliuvo du kartus, tačiau ir toliau plukdo klientus į žvejybą, nes taip nusprendė Transporto saugos administracija.

Kviečia žvejoti starkių

"Kas ryt kartu į marias starkių?" – birželio 7-ąją savo feisbuko paskyroje parašė komercinę žūklę organizuojantis ir klientus plukdantis klaipėdietis.

Tarsi nieko blogo, tačiau siūlytojas – tas pats asmuo, kuris beveik prieš pusantro mėnesio, balandžio 29-osios vakarą, Dangės upėje, vairuodamas katerį, neblaivus taranavo vandens dviračius.

Incidentas prie Biržos tilto tuokart galėjo pasibaigti sunkiu dviejų moterų sužalojimu.

Moterys buvo įlipusios į prie krantinės pririštus vandens dviračius ir juos valė, kai čia atplaukė pramoginis kateris.

Jį valdęs vyras nesugebėjo saugiai priplaukti prie medinės krantinės.

Pirmąkart jis nesmarkiai stumtelėjo plastmasinius vandens dviračius, tačiau, pamatęs, kad kateris nepasiekė krantinės, truputį atsitraukė ir staiga pajudėjo pirmyn.

Vieša paslaptis – pro jūros vartus iš žvejybos dauguma žūklautojų grįžta "komoje".

Kateris rėžėsi į abu vandens dviračius, kuriuose buvo moterys, vieną jų kliudė katerio bortas.

Tąkart incidento metu sužeistos dvi 1960 ir 1981 metais gimusios moterys, abiem joms buvo sumušti klubai.

Į įvykio vietą atskubėję policininkai konstatavo, kad katerį vairavo neblaivus vyras. Jam tada nustatytas 2,28 prom. girtumas.

Tačiau šis nemalonumas, kaip vanduo nuo žąsies – šis žmogus ir toliau plukdo klientus pramogauti ir žūklauti ir į jūrą, ir marias.

Jaučiasi kaltę atpirkęs

Dienraštis susisiekė su įvykio kaltininku. Jis neneigė savo kaltės nei dėl promilių, kurias parodė alkoholio matuoklis, nei dėl atsitrenkimo į vandens dviračius.

"Vyko tyrimas. Jis nesibaigė, kol jis nesibaigė, savo veiklą vykdau toliau. Sakote, ne pirmą kartą mane sulaikė neblaivų vairuojant katerį? Nė neatsimenu, kiek tų atvejų yra buvę. Nežinau, bet taip elgtis turbūt negalima. Aš savo kaltę atpirkau ir labai brangiai sumokėjau už tai. Maksimaliai atsiskaičiau su nukentėjusiaisiais, labai solidariai pasielgiau. Klaidų daro visi. Tos klaidos pernelyg dažnos? Bet jūs turbūt nesate už tai atsakinga? Suprantu, kad tai viešas interesas. Galbūt aš kėliau grėsmę žmonėms anksčiau, bet dabar jau ne. Girtavimą vertinu blogai ir supratau, kad man tai bus pamoka, jog taip daryti nereikia", – dėstė ne taip seniai vandens dviračius kateriu taranavęs vyras.

Dienraščio žiniomis, tas pats veikėjas pernai per Jūros šventę, taip pat būdamas neblaivus, vairuodamas katerį, krėtė įvairius "pokštus" ir kitaip "linksminosi".

Įvykis fiksuotas policijoje. Tada kažkokiais būdais šiam pokštininkui taip pat pavyko kažkaip užglaistyti šitą klausimą ir jis toliau galėjo užsiiminėti klientų plukdymu.

Per metus tai jau antras oficialus atvejis, kai šis asmuo buvo sulaikytas neblaivus, vairavęs katerį.

Beje, per šiuos metus jis neteko ir automobilio vairuotojo pažymėjimo, nes ir mašiną vairavo neblaivus.

Stebina tarnybų abejingumas

Jei analogiškas atvejis būtų nutikęs vairuojant automobilį, kaltininkas bent parą jis būtų priverstas praleisti areštinėje, būtų konfiskuotas jo automobilis, pačiam kaltininkui grėstų baudžiamoji atsakomybė.

Taigi vairuoti automobilio mūsų herojus jau nebegali, bet vairuoti katerį iš jo teisių niekas neatėmė. Galima daryti išvadą, kad girtam vairuoti laivą labiau apsimoką nei automobilį.

Po ilgokai užtrukusio aiškinimosi Lietuvos transporto saugos inspektoriai pateikė savo išvadas.

Tyrimas baigėsi gana palankiai įvykių Dangės upėje kaltininkui.

Nors vandens dviračius nuomojančios įmonės vadovas Rimas (vardas pakeistas – A.D.) dienraščiui pasakojo, kad katerį vairavęs vyras dar prieš moterų sužalojimą elgėsi įžūliai.

Jis tyčia darė taip, kad dviračius valiusios moterys būtų aptaškytos vandeniu. O kai kateris rėžėsi į vandens dviračius, jo laivagalis smogė į tuo metu kempinės pamirkyti pasilenkusios moters nugarą ir kaklą.

Supratęs, kad sužalojo moterį, vairininkas bandė ją kalbinti, prašė, kad ji nesiskųstų, meldė nekviesti policijos.

Tačiau supratęs, kad pareigūnams jau paskambinta ir jie netrukus atsiras įvykio vietoje, vyras bandė bėgti. Du įvykį matę jauni vyrai kaltininką pavijo ir sugrąžino prie krantinės.

"Jis su mumis pilnai atsiskaitė. Žinau, kad jis taip nusižengė ne pirmą kartą, ir tai, kad jis toliau gali vairuoti katerį, tai yra nenormalu. Manau, čia jau tų įstaigų atsakomybė, kurie kuruoja šiuos dalykus", – įsitikinęs Rimas.

Kontrolieriai problemos nemato

Dienraščio duomenimis, tyrimas dėl vandens dviračių taranavimo praeitą savaitę vis dėlto baigtas.

Po svarstymo minėto iš laivavedžio nutarta neatimti laivavedžio teisių.

Lietuvos transporto saugos administracijos Strateginio planavimo skyriaus vyriausiasis specialistas Irmantas Kuzas taip pakomentavo šį atvejį: "Piliečiui X, vadovaujantis LR Administracinio nusižengimo kodekso 407 str. 3 d. buvo paskirta vidutinio dydžio bauda (700 eurų). Teisės vairuoti vidaus vandenų transporto priemonės atėmimas gali būti taikomas tik esant laivybos taisyklių pažeidimui ir turto sugadinimui ar nežymiam sveikatos sutrikdymui. Nagrinėjamu atveju, įvertinus tai, kad Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Klaipėdos miesto policijos atliekamas ikiteisminis tyrimas buvo nutrauktas susijusiems asmenims sudarius taikos sutartį, teisės vairuoti vidaus vandenų transporto priemonės atėmimas nebuvo taikytas".

Kateris – ne automobilis

Vis dėlto šiuo atveju laivavedys buvo neblaivus (2,28 prom. – vidutinis girtumas), be to, buvo akivaizdžiai pažeistos laivybos taisyklės, sugadintas turtas, sutrikdyta incidento dalyvių sveikata.

Ir nesvarbu, kad kaltininkas visiems atlygino žalą su kaupu ir sudarė taikos sutartį. Kodėl minėtam asmeniui nebuvo atimta teisė vairuoti vidaus vandenų transporto priemonę, Transporto saugos administracijos atstovas pagrįsti negalėjo, o jo komentare yra prieštaravimų.

Be to, šis asmuo panašių pažeidimų per pastaruosius metus padarė ne vieną, jam atimtas ir vairuotojo pažymėjimas dėl to, kad vairavo neblaivus.

Jei minėtam vyrui tiek promilių būtų užfiksuota prie automobilio vairo, būtų pradėta baudžiamoji byla. Tačiau kateris – ne automobilis.

Girtiems jūra – iki kelių

Klaipėdietis Povilas (vardas pakeistas – A.D.), laisvalaikiu užsiimantis jūrine žvejyba, neslepia, kad alkoholis žvejybos metu liejasi laisvai. Jo teigimu, dažnas atvejis, kai patys laivelių kapitonai būna neblaivūs.

"Yra toks radijo kanalas, kuriuo kontaktuoja žvejai tarpusavyje. Pasiklausius jų pokalbių, plaukai šiaušiasi. Kodėl inspektoriai neorganizuoja reidų, kad patikrintų žvejų blaivumą, nežinau. Jie labai nustebtų, pamatę, kiek kapitonų rastų išgėrusių. Vieša paslaptis – pro jūros vartus iš žvejybos dauguma žūklautojų grįžta "komoje", nebeprašneka per raciją. Pagal visas taisykles kapitonas laive privalo būti absoliučiai blaivus, ypač tie, kurie užsiima komercija, gabena žmones į jūrą žvejoti ar pramogauti. Tik taip nėra", – dėstė klaipėdietis.

Povilas retoriškai klausė, kada pastarąjį kartą vyko reidas, kurių metu tikrintas laivavedžių blaivumas. Esą tokių dalykų nėra buvę.

"Todėl manęs net nestebina, kad asmuo, sukėlęs pavojų kitiems žmonėms, įpūtęs per dvi promiles į alkoholio matuoklį, vėl skelbia reklamą ir organizuoja komercinę žvejybą. Nenoromis peršasi mintis: gal ta inspekcija yra korumpuota – ima kyšius ir nekreipia dėmesio į neblaivius laivavedžius? O gal jie tiesiog visai aplaidžiai dirba savo darbą?" – svarstė pilietiškas klaipėdietis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų