Prieš šventes – sukčių ataka Pereiti į pagrindinį turinį

Prieš šventes – sukčių ataka

2017-01-02 13:27

Prieš pat Naujuosius metus klaipėdiečius ėmė atakuoti sukčiai, mėgindami išvilioti elektroninės bankininkystės kodus. Šį kartą nusitaikyta į "Danske Bank" klientus.

Apgaulė: elektroninės bankininkystės kodus sukčiai mėgina išgauti siuntinėdami elektroninius laiškus su suklastota tinklalapio nuoroda. Apgaulė: elektroninės bankininkystės kodus sukčiai mėgina išgauti siuntinėdami elektroninius laiškus su suklastota tinklalapio nuoroda.

Klaipėdiečių elektroninio pašto dėžutes užplūdo laiškai, kuriuose buvo prašoma banko klientų patvirtinti jų mobiliojo telefono numerį.

Pranešime buvo rašoma: "Gerbiamas kliente, Mums reikia patvirtinti savo mobiliojo telefono numerį. Spauskite čia, kad patvirtintumet".

Tekstas parašytas su rašybos ir gramatinėmis klaidomis. Elektroninis paštas parašytas iš keisto elektroninio pašto – [email protected]

Banko atstovė ryšiams su visuomene Vaida Bičkutė patvirtino, kad banko pranešimai tikrai nėra siunčiami iš elektroninio pašto, kuris prasideda "support" pavadinimu.

"Kartkartėmis rinkoje suaktyvėja piktavalių asmenų bandymai išvilioti iš bankų klientų konfidencialią informaciją, susijusią su banko sąskaitomis, prisijungimo kodais, mokėjimo kortelėmis, slaptažodžiais. Bankas niekada elektroniniu paštu nesiunčia prisijungimo nuorodų ir neprašo atskleisti kliento duomenų internetu. Prireikus asmeniškai susisiekiame su savo klientais ir kviečiame atvykti į padalinį", – situaciją komentavo banko atstovė.

Patys gyventojai pastebi, kad tokio pobūdžio laiškai pašto dėžutės dažniau pasirodo prieš šventes.

"Praėjusį kartą tokį laišką gavau prieš Velykas. Šį kartą sukčių laiškas buvo atsiųstas gruodžio 30-ąją. Spėju, kad neveltui. Metų pabaigoje žmonės dažniau jungiasi prie elektroninės bankininkystės – moka komunalinius mokesčius, siunčia perlaidas artimiesiems, atsiskaito už paskolas. Metų pabaiga yra įtemptas laikas, visi išvarginti pasiruošimo šventėms rūpesčiais. Gal tikimasi, kad žmonės bus mažiau atidūs?" – spėliojo akylas klaipėdietis, pranešęs apie įtartiną pašto turinį.

Prieš kurį laiką sukčiai siuntinėdavo apgaulingus elektroninius laiškus iš pašto "[email protected]".

Apgaulingas laiškas banko klientą nuveda į sukčių sukurtą tinklalapį, kuriame prašoma suvesti vartotojo ID bei slaptažodį.

Tačiau suvedus prisijungimo kodus, "elektroninė bankininkystės sistema" tampa nepasiekiama. Tinklalapyje įsižiebia įrašas, kad prisijungti prie sistemos nepavyko, o vėliau atsiverčia tikrasis banko puslapis.

Tikėtina, kad suvesti duomenys vis dėlto patenka į sukčių rankas.

Po dienraščio "Klaipėda" skaitytojo pranešimo, paskutinę metų dieną "Danske bank" savo klientams patalpino perspėjimą apie suaktyvėjusius sukčius.

Tokiu pat braižu sukčiai siekė apgauti net tik "Danske bank", bet ir DNB ir SEB bankų klientus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra