Pereiti į pagrindinį turinį

Primadonos Klaipėda neišgąsdino

2010-04-22 02:02
Primadonos Klaipėda neišgąsdino
Primadonos Klaipėda neišgąsdino / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Klaipėdoje viešinti pasaulinio garso operos primadona Violeta Urmanavičiūtė-Urmana šiandien po pirmųjų repeticijų su uostamiesčio Muzikinio teatro orkestru sakė nenusivylusi.

Honoraras - iš kasos

Garsiausiuose pasaulio teatruose bei koncertų salėse dainuojanti lietuvė šeštadienį su savo vyru - italu tenoru Alfredo Nigro pasirodys Klaipėdos muzikinio teatro scenoje.

Kaip prasitarė teatro vadovė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė, už šį koncertą svečiams pažadėtas 100 tūkst. litų honoraras iš teatro kasos. Todėl bilietai - po 250 ir 300 litų. Tačiau atskaičiavus visus mokesčius, jiedu gaus tik 62 tūkst. litų.

„Simbolinė suma, palyginti su tomis, kurias V.Urmanavičiūtė-Urmana gauna už pasirodymus koncertuose ir operos spektakliuose užsienyje. Ten jos honorarai siekia 40-50 tūkst. eurų“, - atskleidė pašnekovė, pabrėždama, kad garsi dainininkė gali pati rinktis - dainuoti su vienu ar kitu dirigentu, jos koncertų ir spektaklių kalendorius suplanuotas keleriems metams. Todėl jos sutikimas surengti koncertą Klaipėdoje yra išskirtinis ir labai svarbus įvykis visam miestui. Čia V.Urmanavičiūtė-Urmana yra dainavusi vienintelį kartą - prieš 20 metų, kai buvo dar studentė.

Dabar pakliūti į jos koncertą galės toli gražu ne kiekvienas to trokštantis klaipėdietis. Kalbinti muzikai apgailestavo, kad jiems bilietai - ne pagal kišenę. Tačiau neradęs koncertui rėmėjų teatras neturėjo kitos išeities - teko pakelti bilietų kainas.

Pagyrė orkestrą

Į Klaipėdą atvykusi antradienio popietę V.Urmanavičiūtė-Urmana su vyru tik trečiadienį apžiūrėjo Muzikinį teatrą, kuriame jiems teks dainuoti. Po pirmųjų dviejų repeticijų solistė sakė nenusivylusi nei teatro akustika, nei orkestru.

„Panašioje salėje esu surengusi koncertą kažkur Ispanijoje. Įprastai dainuoju tam skirtuose pastatuose - operos teatruose. O čia gi buvę kultūros namai, salė tik pritaikyta teatrui. Stebuklų mes ir nesitikėjome. Nors čia gal ir ne optimali muzikinė akustika, bet dainuodama repeticijoje nepajutau, kad būtų trukdžių dėl to. Orkestras groja puikiai, įsiklauso į solistą, labai gerai akompanuoja. Šaunuoliai! Esame teigiamai nustebinti“, - dalijosi įspūdžiais optimistiškai nusiteikusi dainininkė.

Labiau koncertuoti nei dalyvauti operos spektakliuose mėgstanti solistė tvirtino, kad mielai dainuojanti Lietuvoje. Šiauliuose jai yra tekę pasirodyti ir kino teatro salėje, ne tik Kauno muzikinio teatro scenoje bei Nacionalinėje filharmonijoje Vilniuje.

 „Man patinka dainuoti žmonėms, neišlepintiems muzikinių įvykių. Ypač malonu matyti jų entuziazmą, degančias akis - tai svarbiausia“, - įsitikinusi operos žvaigždė.

Atidūs vienas kitam

Kad išgirstų nuostabų V.Urmanavičiūtės-Urmanos balsą visu jo grožiu, smalsuoliams klaipėdiečiams, bandantiems prasmukti į repeticijas, dar teks palūkėti, kol jis išsiskleis. Gali būti, kad tik per koncertą, perspėjo nekantraujančius primadona. Ji sakė ir pati nežinanti, kada tikėtis jo proveržio, būna visaip, bet jos balsas dar niekada nėra nuvylęs savininkės.

Šiandien per repeticijas solistė parodė tik kruopelytę jo grožio. O A.Nigro jau nuo pat pradžių dainavo kone visa jėga. Primadona juokėsi, kad ne tik šiuo aspektu jiedu skirtingi.

„Mudviejų temperamentai ir gyvenimo ritmai skiriasi. Todėl abiems reikia daugiau erdvės. Malonu, kad į tai buvo atsižvelgta užsakant mums viešbutį. O daugiau jokių ypatingų pageidavimų klaipėdiečiams neturėjome. Nebent, kad orkestras būtų gerai pasiruošęs“, - dėstė operos žvaigždė, nepamiršusi pridurti, kad jiedu su vyru labai atidūs vienas kito dainavimui ir yra patys geriausi vienas kito kritikai.

Jiedu kalbasi itališkai, bet A.Nigro daug supranta ir lietuviškai. V.Urmanavičiūtė-Urmana dar truputį moka prancūziškai, daug ką supranta ispaniškai, geriausiai kalba vokiečių, italų, anglų ir lenkų kalbomis. O dainuoti tenka daugeliu pasaulio kalbų. „Kartą pasitaikė net vengriškai. Tuomet po pasirodymo Budapešte prie manęs priėjo Vengrijos prezidentas ir pradėjo kalbėtis su manimi savo gimtąja kalba, tarsi su tautiete. Labai nustebo, kai pradėjau aiškinti, kad nesuprantu“, - juokėsi dainininkė.

Kaip piligrimė

Beveik du dešimtmečius V.Urmanavičiūtė-Urmana Vokietiją vadina antrąja gimtine. Tai šaliai dėkinga už stulbinančią karjeros pradžią.

O jos su vyru namai - netoli Miuncheno, pamiškėje, kurioje galima pamatyti ramiai žolę rupšnojančias briedžių šeimynas.

„Įsikūrėme užmiestyje, nes norėjome ramios aplinkos. Mudviejų darbas - kaip sportas, labai įtemptas. Milanas, Niujorkas, Viena, Madridas, Londonas, Paryžius - tenka dainuoti visur. Jei dvi savaites praleidžiame namuose - tai tikros atostogos“, - atsiduso viešnia, neslėpdama, kad nostalgiją Lietuvai jaučia visuomet.

„Atkeliavau čia kaip piligrimė“, - šypsojosi dainininkė, prisimindama alinančią 17 valandų kelionę čionykščio verslininko Raimondo Karpavičiaus pasiūlytu limuzinu iš Berlyno į Klaipėdą, nes oro susisiekimas Europoje buvo paralyžiuotas dėl ugnikalnio Islandijoje išsiveržimo. Didvyrišku ji pavadino dviejų klaipėdiečių vairuotojų poelgį - automobiliu sukarti 24 valandų kelią per Lenkiją į Vokietiją, kad ją su vyru parsivežtų į Lietuvos uostamiestį.

Pakeliui dar pusvalandžiui buvo užsukę į Marijampolę, papusryčiavo pas dainininkės tėvus, kurie ruošiasi atvažiuoti į dukters koncertą Klaipėdoje.

Vaišino pietumis

Po varginančios kelionės pora sakė puikiai išsimiegojusi Klaipėdos „Navalio“ viešbučio apartamentuose ir pagyrė jo restorano virtuvę. Maistui svečiai sakė esą ne itin išrankūs - valgo kas patinka, nors pastaruoju metu ir ne viską, ką valgydavo anksčiau. Tačiau, anot jų, šventės leidžia nukrypti nuo normos.

Šiandien restorane „Vivalavita“ Klaipėdos apskrities viršininkas Artūras Burkšas surengė iškilmingus pietus brangių svečių garbei. Į juos buvo pakviesti ir Klaipėdos, Telšių bei Tauragės savivaldybių merai.

Vaišių stalui buvo patiekta Cezario salotų, oto filė su pelėsinio sūrio užpilu, kiaulienos kepsnių su garstyčių ir česnako padažu, garnyrui - šviežių ir keptų daržovių bei virtų ryžių. Prie maisto buvo pasiūlyta šaltinio ir mineralinio vandens bei Čilės vyno „Kiwi Blanc“, o desertui - varškės pyrago su apelsinų padažu ir kavos su pienu bei grietinėle. Pietumis rūpinosi pati „Klaipėdos“ restoranų šefė Zigrita Kamandulienė.

Prie „Vivalavita“ vaišių stalo 20-ajame „Klaipėdos“ viešbučio aukšte kalbos sukosi apie pro langus atsivėrusią nuostabią uostamiesčio panoramą, būtinybę ir galimybes joje matyti naują operos teatro pastatą. A.Žigaitytė-Nekrošienė džiaugėsi, kad V.Urmanavičiūtė-Urmana sutiko tapti jo statybos globėja, šio siekio „emociniu talismanu“.

Penktadienį - tylos diena

Vakare svečiai vėl skubėjo į repeticiją. Dar dvi suplanuotos ketvirtadienį.

„Labai norėčiau nors dešimčiai minučių ištrūkti prie jūros, savo vyrui parodyti Palangą ir Kuršių neriją. Tačiau ilgiau nei planavome užtruko kelionė, gali tekti apriboti išvykų programą, nes reikia gerai pasiruošti koncertui, kad nenuviltume publikos“, - sakė primadona.

Penktadienį repeticijų nebus. Kaip paprastai, dieną prieš spektaklį ar koncertą saugodama balsą solistė tyli, nesikalba net telefonu. Gerai, kad dainuos abu - todėl nereikės kalbėtis ir su savo vyru, juokavo ji.

V.Urmanavičiūtė-Urmana - ypatingos atsakomybės menininkė. Ji nuolat kontroliuoja savo balsą, labai gerai apgalvoja, kurią soprano partiją dainuoti, o kurios atsisakyti, nes dar ne laikas. „Svarbiausia - ne per anksti, kad nepakenktum balsui. O per vėlai... Tuomet geriau lai kita sudainuoja“, - mano ji, be baimės pripažinusi, kad balsas neina jaunyn. Todėl, jos žodžiais, ir dainavime, ir gyvenime reikia tvirtai stovėti abiem kojom ant žemės, nešvaistyti pinigų ir rūpintis sveikata. „Idealu būtų laiku susiprasti pasitraukti iš scenos ir turėti susitaupius pinigų, kad ramiai gyventum toliau. Pedagoginė veikla su talentingais jaunais dainininkais irgi būtų puiku“, - mano ji.

Krizė nebaisi

Anot solistės, dainavimas - gana sudėtingas darbas. Juolab kad ji nėra pratusi atsisakyti planuotų pasirodymų, balsą treniruoja ir dainuoja nuolat, net būdama ir ne idealios formos. Bet per metus V.Urmanavičiūtė-Urmana scenoje pasirodo ne daugiau kaip pusšimtį kartų. Ir kiekvienąsyk jai paklūsta sudėtingiausias pasaulyje repertuaras. Kritikai primadonai gali prikišti nebent tobulumą.

Iš Klaipėdos dainininkų pora ketina išvykti pirmadienį, jei iš Vilniaus bus atnaujinti tarptautiniai lėktuvų skrydžiai į Vokietiją. Jei ne, tuomet teks atgal vėl keliauti automobiliu ir susiruošti kelionei sekmadienį. Nes kitą savaitę V.Urmanavičiūtė-Urmana turi dainuoti jau Berlyno operos teatre.

V.Urmanavičiūtės-Urmanos pasirodymai pasaulio teatrų ir koncertų scenose suplanuoti iki 2015 metų. Anot jos, daugelis teatrų savo repertuarą planuoja 4-7 metams. Bet dainininkui tai ne taip paprasta, nes negali numatyti, kokia bus jo balso būklė po tiek metų, - „vienas rizikingas sprendimas gali kainuoti karjerą“.

Dainininkė pastebėjo, kad dėl krizės labiausiai kenčia Italijos teatrai, nors ir kiti spektaklių rodo mažiau, pristabdė repertuaro planavimą. Tačiau dėl to jos honorarai nesumažėjo, neslėpė V.Urmanavičiūtė-Urmana.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų