"Kokteilis" manė, kad Klaipėdoje nėra nė vieno Vokietijos (komunistinės) Demokratinės Respublikos simbolio. Pasirodo, yra.
Ne buvusio tos šalies Komunistų partijos lyderio Ericho Honeckerio, mėgdavusio glėbesčiuotis su Sovietų Sąjungos veidu Leonidu Brežnevu, nuotraukų. Ir ne griuvusios Berlyno sienos nuotrupų.
Tai – pats ryškiausias, įspūdingiausias Rytų Vokietijos simbolis – automobilis "Trabant". Jo Klaipėdoje, kai važiuoja, nepastebėti, neatkreipti dėmesio, neįmanoma.
Nuo gamyklos konvejerio pirmasis trabantas nuriedėjo prieš 62 metus – 1957-ųjų lapkritį ir techniškai buvo identiškas Vakarų Vokietijoje renkamam "Lloyd" automobiliui.
Vienintelis skirtumas – variklis ("Trabant" – dvitaktis, "Lloyd" – keturtaktis). Dėl prastos degalų ekonomijos ir aukšto taršos lygio automobiliams plastikiniais kėbulais, užmautais ant metalinių rėmų, buvo užvertos durys į Vakarų Europą.
Iki pat Vokietijos susijungimo "Trabant" buvo ryškiausias automobilių pramonės šviesulys, kurio per daugiau nei 30 metų pagaminta per 3,7 mln. Šių mašinų istorija baigėsi 1991-aisiais.
Šiandien "Trabant" automobilių pasiūla mažėja, o kainos kyla. Vokietijoje populiarūs raliai, kuriuose varžomasi šiomis mašinomis, o JAV vyksta savininkų susitikimai.
Linksmieji tirščiai
Vokiečiai iš "Trabant" šaipėsi, kaip mes sovietmečiu iš zaporožiečių.
– Kaip padvigubinti "Trabant" kainą?
– Pripildykite jo baką degalų.
Nugirstas pokalbis
Klientas šnekasi su pardavėju.
Klientas: "Norėčiau "Trabant", nudažyto keliomis spalvomis."
Pardavėjas: "Jokių problemų. Į standartinį komplektą taip pat įeina stabdžių antiblokavimo sistema, automobilio statymo jutikliai, keturios oro pagalvės, CD grotuvas ir elektriniai langai."
Klientas: "Jūs turbūt juokaujate?"
Pardavėjas: "Jūs pirmas pradėjote!"
Česka (397 719; ar prisimenate: E.Honeckeris 1973-iaisiais lankėsi Lietuvoje. Klaipėdoje nebuvo)
Naujausi komentarai