Pereiti į pagrindinį turinį

Remontuojamame Klaipėdos dramos teatre – šiuolaikinės Lolitos istorija

2013-03-15 00:54
Remontuojamame Klaipėdos dramos teatre – šiuolaikinės Lolitos istorija
Remontuojamame Klaipėdos dramos teatre – šiuolaikinės Lolitos istorija

Nors Klaipėdos dramos teatro pastatas vis dar rekonstruojamas ir jame tebetriūsia statybininkai, publika turi galimybę apsilankyti teatre nelaukdama jo remonto pabaigos. Čia jau rodomi spektakliai. Tiesa, dar ne scenoje, o repeticijų salėje. Ten galima pamatyti viešnios iš Latvijos Maros Kimelės specialiai šiai vietai pernai rudenį pastatytą „Lūšies valandą“, rodomas ir režisieriaus Tomo Jašinsko spektaklis „Produktas“, o kovo 23 d. 18 val. naują erdvę „prisimatuos“ ir Klaipėdos Laisvojo teatro kūrinys „Sudie, derintojau!“, jau spėjęs pelnyti publikos ir kritikų palankumą.

Ne tik jaunimui

Spektaklis 2010-ųjų pradžioje rampų šviesą išvydo Klaipėdoje, kartu pareikšdamas apie naujo, Laisvuoju pasivadinusio teatro gimimą uostamiestyje, jo aktorei Augustei Pociūtei dar tebesimokant gimnazijoje. Ten ją susirado „Sudie, derintojau!“ režisierius, vienas iš Laisvojo teatro įkūrėjų Nerijus Gedminas.

Monospektaklis sukurtas pagal rusų dramaturgo Vadimo Levanovo pjesę. Jos autorius savo kūryboje daug dėmesio skyrė jauniausiems visuomenės nariams. Jis yra parašęs visą pjesių ciklą, kaip pats įvardijo – „apie vaikus ir paauglius“. V.Levanovo herojai – jaunuoliai, maištaujantys, atstumtieji, nesugebantys, o kartais ir nenorintys susitaikyti su jiems primestomis suaugusiųjų gyvenimo taisyklėmis. Jie negali apsiginti, todėl yra labiausiai pažeidžiami. Autorius teigimu, „statant šiuos tekstus, labai svarbus atlikėjų ir medžiagos autentiškumas“. Tai reiškia, kad į žiūrovus turi kreiptis jų bendraamžis jiems suprantama kalba. Tik tai padės užmegzti dialogą su auditorija. Jauniesiems aktoriams „..nieko nereikia vaizduoti. Tai – beveik jų gyvenimas, jie jį pažįsta ir supranta... Svarbiausia – kuo mažiau „pervaidinimo“ ir „vaizdavimo“, daugiau – natūralumo ir tiesos“.

Tačiau spektaklis skiriamas ne tik jaunimo auditorijai. Gal net labiau jų tėvams bei mokytojams – 30-mečiams ir 40-mečiams. Dramaturgas tarsi iš šalies žiūri į savo kartą, kalba, apie tuos žmones, kurių gyvenimas „jau įvyko“ – jie įgijo išsilavinimą, susikūrė buitį, įsitvirtino, bet palengvėjimo visi šie pasiekimai jiems neatnešė. Net priešingai. Jų egzistavimas atrodo pilkas ir nykus, o svajonės, kaip ir anksčiau, nepasiekiamos.

Įsiveržė kaip kometa

Spektaklio herojė negaili kritiškų pastabų vyresniajai kartai dėl jos silpnumo, veidmainiškumo, bet pati iš suaugusiųjų pasiima ne pačias geriausias savybes. Vaidinimo kūrėjams pavyko surasti aktorę, kuri puikiai atitinka autoriaus reikalavimus.

Dabar jau Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentė A.Pociūtė su šiuo monospektakliu tarsi kometa įsiveržė į Klaipėdos teatrinį pasaulį ir iš karto atkreipė į save žiūrovų bei teatro specialistų dėmesį. „...Ji nuoširdi, plastiška, organiška...” (G.Gugevičiūtė, „Klaipėda“ / „Durys“), „..spektaklyje apstulbino saviti merginos aktoriniai duomenys, jos gebėjimas sukurti charakterio visumos įspūdį, drąsa, skonis, lengva ironija, požiūris į heroję..“ (R.Viskauskas, „Literatūra ir menas“), „Augustės kuriamas šiuolaikinės merginos vaidmuo paperka tikroviškumu. A.Pociūtė ir plastiška, šokiu išreiškianti tikruosius, po šiurkštumo kauke slepiamus jausmus, ir muzikali, skausmo akimirką į rankas paimanti gitarą, rusiškai uždainuojanti Vladimiro Vysockio dainą“ (L.Armonaitė, „Naujoji Romuva“) – negailėjo liaupsių jaunajai aktorei kritikai.

VI tarptautiniame monospektaklių festivalyje „Atspindys“ Visagine A.Pociūtė komisijos buvo apdovanota „už subtilų jauno žmogaus išgyvenimų atskleidimą“, sulaukė daug žiuri narių, atstovaujančių Prancūzijai, Armėnijai, Baltarusijai, Ukrainai bei Lietuvai, ir jos pirmininko žinomo teatro ir kino aktoriaus Regimanto Adomaičio komplimentų. Aktorei taip pat buvo skirtas žurnalo „Naujoji Romuva“ prizas už sėkmingą debiutą.

Dabar mąsto jau kitaip...

Spektaklio „Sudie, derintojau!“ herojė – turtingų tėvų duktė, pasakoja apie didžiausią savo, dar neilgo, gyvenimo nuotykį – meilę pianinų derintojui. Merginai dar sunku suprasti ir iki galo įvertinti tai, kas su ja atsitiko. Aišku tik, kad visi tie įvykiai negrįžtamai pakeitė jos ir su ja susijusių žmonių likimus. Šis vaidinimas, tai paauglės išpažintis, pasakojimas apie bundantį moteriškumą, pirmąją meilę, aistrą. Šiuolaikinė Lolitos istorija pasakojama herojės lūpomis yra nuoširdi, intymi ir tikra.

Per tris gastrolių metus spektaklis buvo parodytas daugiau kaip 30 kartų. Jis keitėsi, augo, o kartu su juo ir jaunoji aktorė. „Dabar mąstau jau kitaip... Į daugelį dalykų žvelgiu kitaip. Kitaip pradedu suprasti ir savo vaidmenį. Per kiekvieną repeticiją apie savo veikėją suprantu vis kažką naujo. Man dar vis įdomu į ją gilintis“, – teigė Augustė.

„Apkeliavęs pusę Lietuvos, pristatytas Jungtinėje Karalystėje gyvenantiems tautiečiams, parodytas tarptautiniame festivalyje Visagine, Lietuvos teatro sąjungoje Vilniuje, pagaliau mūsų spektaklis persikels ten, kur savo darbus svajoja pristatyti kiekvienas Klaipėdos teatralas – į istorinį Dramos teatro pastatą“, – džiaugėsi „Sudie, derintojau!“ režisierius N.Gedminas.

Bilietus į spektaklį (po 10, 15 Lt) platina abu teatrai – Laisvasis ir Klaipėdos dramos teatras.

(Antono Shuminsky nuotraukoje – scena iš A.Pociūtės monospektaklio „Sudie, derintojau!“)

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų