Šį penktadienį Vilniuje prasidėsiantis trečiasis tarptautinis fotografijos meno festivalis "In Focus 2011" atidaromas Rytų Europos fotostrategijų, kurias organizatoriai vadina prieštaringomis, paroda.
Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje "Titanikas" trys kuratoriai – profesoriai Andrejus Florkovskis ir Alvydas Lukys bei festivalio vadovė Eglė Deltuvaitė – pristatys 21 projektą, keldami klausimą, kokia yra Rytų Europos fotografija, kaip ji pristatoma ir kokią vietą užima pasaulio fotografijos kontekste, skelbia organizatoriai.
Parodos svečiai – Poznanės dailės akademijos Multimedijos komunikacijų fakulteto dekano Andrejaus Florkovskio pristatomos penkios jaunos autorės, kurių darbuose interpretuojamas portreto žanras.
Kaip teigia A.Lukys, Rytų Europos fotografijos strategijų kontekste nuolat iškyla mokyklos klausimas.
Įvairovės aspektas atsispindi joje dalyvaujančių menininkų Ugniaus Gelgudos, Roberto Narkaus, Arturo Valiaugos, Dalios Mikonytės, Dalios Kavaliauskaitės, Tito Silovo, Juliaus Balčikonio, Girts Bišs ir kitų darbuose.
Parodos idėjos autorė Eglė Deltuvaitė pagrindinį dėmesį nukreipė į laiko ir fotografijos asmenybių sankirtas. Pavyzdžiui, Aistės Kisarauskaitės serija "Obelys", kurioje fotografijose užfiksuotos obelys tarp Vilniaus daugiabučių, žyminčios kadaise ten buvusias sodybas – tai fotografinė replika į Romualdo Rakausko ciklą "Žydėjimas".
Žiūrovai pamatys ir prieštaringus, bet pasaulyje įvertintus Rimaldo Vikšraičio darbus, Irenos Giedraitienės fotografijas iš 1956 metų Maskvos Tautų spartakiados, Gintaro Zinkevičiaus projektą "Akcija", Gyčio Skudžinsko portretus iš serijos "Fotografijos dokumentams" bei Joanos Deltuvaitės projektą "Vieša. Privatu", kuriame užfiksuoti didžiausios Vokietijos energetikos kompanijos "RWE" biurų stalų gyventojai.
Naujausi komentarai