Klaipėdos parodų rūmuose – tolimojo Irano menas Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos parodų rūmuose – tolimojo Irano menas

2013-06-14 00:57
Klaipėdos parodų rūmuose – tolimojo Irano menas
Klaipėdos parodų rūmuose – tolimojo Irano menas

Ką žinome apie Iraną? Arijai, zoroastrizmas, žemės civilizacijos pradžių pradžia, Babilonas, Asirija, Persija, Islamo revoliucija... Visa ši ilga istorija buvo užrašyta daugeliu variantų ir stilių. Iki mūsų dienų išliko tik keli, su kuriais susipažinti nepaprastą progą kalipėdiečiai turės jau šį penktadienį 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose.

Čia pirmą kartą Lietuvoje bus pristatyta Irano menininkų šiuolaikinės kaligrafijos ir senovinių miniatiūrų paroda „Nuo Persijos iki islamo šalies“.

Iraniečiui rašymas nėra vien tik bendravimo priemonė, bet dažnai pats raštas tampa meno kūriniu, asmenine kūrybingumo bei meistriškumo išraiška. Įvairių kaligrafijos formų vystymasis atspindi šios šalies augimo ir pokyčių procesą istorijos tėkmėje. Šią parodą sudaro trys dalys, atspindinčios persų kaligrafijos raidą nuo seniausių laikų iki šių dienų.

„Pirmojoje dalyje pristatome persų kaligrafiją – menišką (už)rašymo būdą, egzistuojantį jau tūkstančius metų. Per ilgą Persijos istoriją buvo sukurta daug (už)rašymo stilių, tačiau tėra dvi formos, kurios atlaikė laiko išbandymus – nastaliq ir shekasteh. Mes demonstruojame senuosius kiekvieno metodo pavyzdžius nuo senovės iki šių dienų. Antrojoje dalyje pateikiame knygos meną ir knygų puošybos raidą. Knygų apipavidalinimo ir dekoravimo ištakos siekia laikus dar iki islamo atsiradimo; šis menas (knygų puošyba miniatiūromis ir ornamentais) vėliau buvo skatinamas ir islamo religijos. Prie iliuminacijų suklestėjimo ypač prisidėjo Korano puošybos ir dekoravimo svarba. Koranas iki šiol išlieka neišsenkanti menininkų kūrybos versmė. Parodoje taip pat pristatome knygas, dekoruotas šiuolaikinės tapybos būdais. Trečiojoje dalyje rodome, kaip persų kaligrafija atsiskyrė nuo literatūros ir buvo pradėta naudoti kaip nauja vizualinio meno kryptis. Iš tiesų pasikeitė kaligrafijos „paskirtis“ – ji tapo ne tik komunikacijos bei idėjų išraiškos priemone, bet ir būdu išreikšti asmeninius meninius gebėjimus, kūrybiškumą“, – aiškino parodos kuratorius ir menininkas Hojatas Amani (nuotraukoje – jo kaligrafijos kūrinys).

Vakar jis su kolege Mina Mohseni KKKC Meno kieme klaipėdiečiams surengė kūrybines kaligrafijos meno dirbtuves, o šiandien jiedu Parodų rūmuose pristatys savo šalies meną. Parodoje taip pat dalyvauja iraniečiai dailininkai Asarehas Akashehas, Shamsaldinas Aboulvafa Hosseini, Omidas Bana Karas, Mohammadas Reza Amouzasdas Mahdiraji’s, Soleyman Miri, Leila Pourkhani, Tayebe Ramezani.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra