Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos uostas vokiečio fotografo akimis

2003-10-24 09:00

PARODŲ SALĖSE

Klaipėdos uostas vokiečio fotografo akimis

Klaipėdos menininkų namuose atidaryta svečio iš Vokietijos Peterio Kocho fotografijų paroda „Klaipėdos uostas“ iš ciklo „Baltijos uostai“. Tai jau antroji šio vokiečių fotografo paroda Klaipėdoje ir jos Menininkų namuose. Šiemet birželio mėnesį čia buvo eksponuota to paties autoriaus paroda „Manheimo uostas“.

Abiejų šių fotoparodų autorius P.Kochas gimė 1966-aisiais Manheime (Vokietija). Ten jis užaugo, studijavo ekonomiką. Dabar dirba ekonomistu “H+G” banke Heidelberge. Jau daugelį metų P.Kochas užsiima nekomercine fotografija. Pastaruoju metu daugiausia dėmesio skiria industrinės architektūros, žmonių pramonėje bei pramonės ir gamtos bendrabūvio fotografavimui. Fotografas mano, kad pramonės fotografija yra viena iš menkiausiai plėtojamų moderniųjų fotografijos srovių. Tačiau, anot jo, joks kitas objektas ar reiškinys negali geriau atskleisti mūsų visuomenės kaitos, kaip nuolat šiam kaitos procesui paklūstanti pramonės ekonomika. Autorius itin mėgsta dirbti serijomis, kurios tęsiasi keletą metų. P.Kocho fotografijos spausdinamos tarptautiniuose fotografijos žurnaluose.

2001-aisiais pasirodė P.Kocho knyga „Istorinis Manheimas“ („Historisches Mannheim“), kurioje sukoncentruota daug autoriaus fotografijų apie gimtąjį miestą. Ši knyga klaipėdiečiams buvo pristatyta parodos „Manheimo uostas“ atidarymo Menininkų namuose metu.

Anksčiau eksponuotoje parodoje „Manheimo uostas“ P.Kochas pristatė senstančios pramonės veidą, savo požiūrį į žmonių suartėjimą su griūvančiais objektais, juose dar jaučiamais gyvybės buvimo pėdsakais vartojimo liekanų ar grafiti ženklų pavidalu.

P.Kocho fotografijų serija apie Klaipėdos uostą nufotografuota 2002-2003 metais daugiausia „Baltijos“ laivų statyklos, „Laivitės“ ir Vakarų laivų remonto gamyklos teritorijose. Šioje serijoje dažnai pasirodo žmogus. Tuo autorius tarsi pabrėžia paprasto darbininko vaidmenį gamybos procese. Bet fotografas savo dėmesį fokusuoja ne tik į žmones jų darbo aplinkoje. Jo žvilgsnis stabteli ir ties atskirais pramonės objektais, kurie, atskirti nuo savo aplinkos, egzistuoja tarsi savarankiškai. Dažnai tai objektai, iš pirmo žvilgsnio tikrai neatrodantys gražūs. Negražaus daikto grožis P.Kocho fotografijose netikėtai atsiskleidžia spalvomis, formomis ir atsitiktinėmis kompozicijomis, kas tai bebūtų, – ar spalvotos, šviesios elektros skydinės vaizdas, grafinės struktūros laivo šonas, ar geležinė detalė, kuri iškyla iš vandens tarsi skulptūra...

Peterio Kocho fotografijų paro-da veiks iki lapkričio 14 dienos. Ją Klaipėdos menininkų namuose (Daržų g. 10 / Bažnyčių g. 4), antrojo aukšto didžiojoje salėje, galima apžiūrėti darbo dienomis nuo 11 iki 17 val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų