Lietuvos stendą šiose tarptautinėse profesionalų mugėse organizuoja Lietuvos muzikos informacijos centro eksporto projektas „Music Lithuania“, tokio profilio renginiuose dalyvaujantis daugiau kaip 10 metų. Dalinį finansavimą šiemet projektams suteikė Lietuvos kultūros taryba ir asociacija LATGA.
Ateitis yra tarptautinė
Gegužės 25–28 d. Roterdame vyks šiuolaikinės kompozicinės kūrybos (art music) ir klasikinės muzikos kultūros forumas „Classical:NEXT“, šiemet rengiamas penktą kartą ir toliau siekiantis sukurti koncentruotą tarptautinę aplinką informacijos, kontaktų, kūrybinių produktų, idėjų, žinių ir praktikų mainams. Pagrindinė „Classical:NEXT“ idėja – vienoje platformoje sutelkti ir ieškoti sąsajų tarp klasikos ir eksperimentikos, „pasidaryk pats“ kultūros ir valstybinių institucijų sektoriaus, pagrindinės srovės ir nišinių reiškinių, pagaliau tarp ekonominių ir kūrybinių aspektų.
„Klasikinė muzika mirė? Jūs mirtinai klystate!“ – pareiškia „Classical:NEXT“ organizatoriai, išryškindami, jog ji kaip niekada įsitraukusi į metamorfozes ir jungtis su kitais žanrais, stiliais, rūšimis, medijomis, būdais ir vietomis. „Akivaizdu, kad nebegalima pasikliauti senais modeliais ir praktikomis, norint išlaikyti klasikinės muzikos kultūros auditorijas, ekonominį stabilumą ir kūrybinę galią“ – tvirtina forumas, kviesdamas muzikos profesionalus atšviežinti veiklos strategijas ir koncepcijas.
„Classical:NEXT“ šiemet dalyvaus daugiau kaip 1000 muzikos profesionalų, atstovausiančių 600 organizacijų ar kompanijų iš 45 (daugiausia Europos) valstybių. Čia veiks 180 stendų, tarp jų ir Lietuvos, kuriame dirbs Lietuvos muzikos informacijos centro, Lietuvos nacionalinės filharmonijos, Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos, nepriklausomos kūrybinės grupės „Operomanija“ ir festivalio „Naujosios operos akcija“, Lietuvos kompozitorių sąjungos ir šiuolaikinės elektroninės bei elektroakustinės muzikos festivalio „Jauna muzika“ delegatai.
Projektų „greitašaudis“
„Classical:NEXT“ struktūrą sudaro keturios pagrindinės dalys: dalykinė stendinė aplinka arba mainų mugė, kurioje vyksta tinklaveika, kūrybinės produkcijos ir profesionalios informacijos apykaita; konferencija, kurioje „įjungiamas“ žinių ir idėjų dušas bei vykdomas mąstymo išplėtimas „už dėžės ribų“; speciali koncertų serija, funkcionuojanti kaip gyva ryškiausių atlikėjų vitrina (showcase); ir filmuotos medžiagos peržiūrų programa, papildyta „pičingu“ – trumpu projektų koncepcijų pristatymu. Dvi pastarosios programos nutaikytos į muzikos „pirklius“, ieškančius ryškių naujų kūrybinių produktų.
Antrus metus „Classical:NEXT“ vykdys „Project Pitches“ programą, suteiksiančią galimybę „staigiai ir raiškiai“, per 9 minutes pristatyti projektą. Tarptautinė ekspertų komisija atrinko 10 tokių „greitašaudžių“ pristatymų, kurių metu bus demonstruojama eksperimentinių tarpdisciplininių sumanymų, ambicingų muzikos spektaklių, specifinių gatvės performansų ar postdraminių muzikinio teatro pastatymų videomedžiaga. Greta Vokietijos, Nyderlandų, Argentinos, Meksikos didelio formato darbų ir koprodukcijų iš Jungtinės Karalystės-Nyderlandų, Jungtinės Karalystės-Švedijos, Kolumbijos-Prancūzijos, bus pristatyta ir Lietuvos nepriklausomos kūrybinės grupės „Operomanija“ produkcija.
„Muzikos industrija yra ekosistema“
Birželio 3–6 d. Kanuose 50-tą kartą vyks tarptautinė muzikos industrijos mugė MIDEM – didžiausias ir krizėms atspariausias muzikos forumas Europoje, skirtas globaliai visų muzikos žanrų profesionalų auditorijai. Šią muzikos kūrybos, ekonomikos, politikos, teisės ir technologijų sąsajų platformą galima vadinti legendiniu įvykiu, nes jis veikė visą tarptautinę muzikos industriją, duodamas didelį impulsą ir žanrinių mugių bei specializuotų industrijos konferencijų atsiradimui (pavyzdžiui, ką tik minėta „Classical:NEXT“ užgimė būtent MIDEM ekosistemoje).
Su 50-metį mininčiu MIDEM susiję tokie muzikos vardai kaip Tina Turner, Eltonas Johnas, „Pink Floyd“ ir Amy Winehouse, Nina Simone ir Dee Dee Bridgewater, Herbie Hancockas ir Lionelis Hamptonas, Placido Domingo, Yehudi Menuhinas, Danielis Barenboimas, Mstislavas Rostropovitčius ir daugelis kitų „kultūros paveldo atlikėjų“, kurių karjeros posūkiai vyko MIDEM „teritorijoje“ arba tiesiog tų, kurie čia surengė sensacingus pasirodymus, žinodami, jog jų klauso sausakimša muzikos profesionalų auditorija.
Anot MIDEM organizatorių, šis įvykis skirtas tiems muzikos profesionalams, kurie nusiteikę tarptautinei plėtrai ir bendradarbiavimui, intensyvioms ir ekstravertiškoms kontaktų paieškoms, netikėčiausioms naujoms pažintims ir smegenis sprogdinantiems naujos informacijos srautams. 2016-aisiais čia susirinks 5500 dalyvių iš 75 pasaulio valstybių, beveik 200 žiniasklaidos kompanijų, čia bus įkurta beveik 700 stendų. Lietuvos stende šiemet dirbs Lietuvos muzikos informacijos centro, Lietuvos kompozitorių sąjungos, muzikos agentūrų „Monokey“ ir „Damn Good“, leidybos kompanijos „Semplice“ ir Jono Meko vizualiųjų menų centro atstovai.
Naujausi komentarai