Mados kūrėja nepamiršta teatrinio kostiumo

Mados kūrėja nepamiršta teatrinio kostiumo

2003-10-17 09:00

Iš arčiau

Mados kūrėja nepamiršta teatrinio kostiumo

Dukart aukščiausiojo lietuviškos mados industrijos įvertinimo – festivalio “In Vogue” auksinės sagos – laimėtoją drabužių dizainerę Jolantą Rimkutę vis dažniau galima pamatyti Klaipėdos gatvėse. Prieš penkiolika metų Klaipėdą palikusiai mados kūrėjai darbas teatre nėra naujiena. Per savo karjerą daugiau nei dešimčiai spektaklių sceninius drabužius sukūrusi menininkė jau kurį laiką pluša Klaipėdos muzikiniame teatre, originaliais rūbais puošdama būsimojo miuziklo veikėjus su keistuole Mere Popins priešaky.

Apie Klaipėdą

Jau dešimt metų Vilniuje gyvenanti ir mados sūkuriuose „verdanti“ J.Rimkutė Klaipėdos nepamiršta. „Pradžioje gyvenau Kaune, vėliau persikėliau į Vilnių, tačiau uostamiesčiui jaučiu ypatingų sentimentų. Nors gatvėse ir pasigendu ryškių personų, apskritai klaipėdiečių stilius nėra prastesnis už tų pačių vilniečių. Norėčiau čia grįžti gyventi, bet tik antroje gyvenimo pusėje, nes Klaipėdos gyvenimo ritmas yra akivaizdžiai lėtesnis“, - teigia dizainerė, kuriai, deja, ne Klaipėda, o Vilnius davė galimybę pasiekti karjeros aukštumas. Anot J.Rimkutės, Klaipėda galėtų turėti visiškai kitokį veidą, nes strategiškai miestas yra įsikūręs labai „dėkingoje“ vietoje. Dizainerė pripažįsta, kad dažnai klaipėdiečiai patys serga provincijos sindromu, todėl ir nevertina to, ką turi visai po nosimi. „Nesu objektyvi, nes myliu šį miestą. Tačiau kur daugiau gali per dešimt minučių atsidurti prie jūros? O dažnas klaipėdietis to net neprisimena. Man po megapolio uostamiestis yra atgaiva. Be to, čia ir pailsiu, ir padirbu“, - samprotauja buvusi klaipėdietė.

Spėja visur

Šiuo metu J.Rimkutė yra be galo užsiėmusi, nes dalyvauja kone visame milijone skirtingų projektų. Nors paskutiniųjų trijų mėnesių dizainerės darbo grafikas yra tiesiog beprotiškai įtemptas, ji suranda laiko viskam ir net sugeba visuomet išlikti kupina idėjų ir energijos.

Oskaro Koršunovo spektaklio „Romeo ir Džuljeta“ premjera Vilniuje, drabužių eskizai „Merei Popins“ Klaipėdoje, Jono Vaitkaus spektaklio premjera Kauno dramos teatre, Rusų dramos teatro ir filharmonijos projektas – štai kokių minčių pilna Jolantos galva. Ir tai dar ne viskas. Be visų minėtų „įsipareigojimų“, pripažinta dizainerė dirba stiliste drabužių parduotuvių tinkle „E5 MODE“ Kaune, dėsto kostiumo dizainą Giedrės Fledžinskienės menų mokykloje Vilniuje bei kuria naują drabužių kolekciją. Su savo ilgametės darbo partnerės Ievos Ševiakovaitės pagalba Jolanta jau spėjo sukurti nemažai kolekcijų, o 1997-aisiais net turėjo galimybę pristatyti savo sukurtą kolekciją pret-a-porter stende prestižinėje mugėje Paryžiuje. „Tai yra reta sėkmė. Per daugiau nei penkerius bendradarbiavimo su Ieva metus esame šio to pasiekusios. Sukūrėme septynias ar aštuonias drabužių kolekcijas. Tiksliai neprisimenu kiek, nes nemėgstu žiūrėti atgal, be to, ir gyvenimo tempas tokių retrospektyvų daryti neleidžia. Šiuo metu su Ieva užsiimame kažkuria prasme lietuviškos mados renovacija, nes kuriame kolekcijos „LT identity“ tęsinį, su kurio pagalba bandysime į vietinę madą įvesti daugiau naujų tendencijų“, - apie dabartines aktualijas sakė be galo užsiėmusi menininkė. Kažkokiu stebuklingu būdu Jolantai pavyko surasti laiko ir uostamiesčio režisieriaus Ramūno Kaubrio į gyvenimą grąžintai legendinei auklei Merei Popins aprengti.

Mėgsta kurti vaikams

Nors kurti vaikiškiems spektakliams yra daug sudėtingiau, nei minimalistiniu stiliumi rengti dramatinių kūrinių personažus, J.Rimkutė tokių sunkumų nebijo. „Visuomet svajojau prisidėti prie tokių spektaklių kūrimo. Apskritai teatrinis kostiumas yra mano silpnybė. Net mano diplominis darbas Meno akademijoje buvo būtent toks kostiumas. Man patinka jo spalvingumas, pompastiškumas, ryškumas. Vaikams vizualinio efekto turbūt reikia labiausiai, todėl dirbti kuriant vaikiškus spektaklius yra ypač malonu“, - tvirtina nemažą patirties bagažą šioje srityje turinti dizainerė. Abu Klaipėdos teatrus Jolanta pasirinko visai neatsitiktinai. Jos senas bičiulis režisierius Ramūnas Kaubrys prikalbino dabar jau vilnietę kūrėją sukurti spalvingus kostiumus pasisekimo sulaukusiam Dramos teatro spektakliui „Coliukė“. Tad miuziklo „Merė Popins“ sceniniai drabužiai - tai jau antrasis Jolantos „produktas“ uostamiestyje. „Man patinka dirbti su gerai pažįstamais žmonėmis, nes jau žinau jų mąstyseną, reikalavimus, komandinio darbo subtilybes“, - sako dizainerė, pripažindama, kad teatras turi ir savų taisyklių, prie kurių reikia prisiderinti. „Teatre tu esi komandos žmogus ir tikrai ne pirmas, o kurdama podiumui esi pati sau šeimininkė. Teatre matai personažą, kurį turi papildyti, įvertindama kontekstą ir aktorinius sugebėjimus. Darbas teatre yra ir atsakingesnis, nes privalai įvertinti, ar kostiumas atrodys estetiškai po kelerių metų, ar nebus jis juokingai senamadiškas“, - sako J.Rimkutė, kuri pažadėjo ateityje ir toliau bendradarbiauti su Klaipėdos teatrais. Paklausta, ar turės tam laiko, ji atsakė: „Laiko visada surandu, juk drabužių kūrimas man jau seniai nebe profesija, o tiesiog gyvenimo būdas“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų