“Skambanti banga”
Mistiškos keltų melodijos iš Vokietijos
Aštuntąjį kartą uostamiestyje vykstančio jaunųjų muzikos atlikėjų festivalio “Skambanti banga” svečių sąraše puikavosi ir mistiškos keltų muzikos atlikėjų grupės “Eguana” vardas.
Nors gilias tradicijas turinčios keltų muzikos šaknų reikėtų ieškoti viduramžių Airijoje, šis dvylikos solistų ir instrumentalistų kolektyvas į Klaipėdą atvyko iš Rostoko (Vokietija). Naujam gyvenimui prikeltas, senovės didybe dvelkiančias kompozicijas atliekančios grupės vadovai neslėpė, kad pusantros valandos trunkantis pasirodymas būtų per niūrus, jei jame neskambėtų… modernus “bytas” ir bosinė gitara.
Mistika su prieskoniais
Tarp šių metų festivalio svečių – Vilniaus nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos ir Kauno J.Naujalio menų gimnazijos auklėtinių – Karlo Orfo muzikos mokyklos kolektyvas išsiskyrė atliekamos muzikos pasirinkimu. Nors keltų muzika jau senokai buvo laikoma mirusia ir neįdomia pretenzingam šių dienų klausytojui, vis daugiau atlikėjų stengiasi prikelti ją iš letargo miego.“Pagardiname mistiškas melodijas moderniu ritmu, šokiais ir net bosine gitara, - pasakojo projekto muzikos autorius Zigfridas Veberis (Siegfried Weber), - prieš dvidešimt metų aš grojau šią muziką, todėl nusprendžiau prie jos grįžti ir dabar. Keltų muzika yra puiki galimybė sukurti ką nors originalaus, išsiskiriančio, nepopsinio.” Z.Veberio teigimu, žmonėms patinka folkloro ir šiuolaikinių elementų derinys.
Patiko ir be pasakų
Klaipėdoje pusantros valandos trukusio pasirodymo metu vokiečiai tik grojo ir dainavo, nors gegužės mėnesį Rostoke vyksiančioje projekto premjeroje dalyvaus ir airių šokių grupė, šešėlių teatras, bus inscenizuota pasaka. “Jūsų miesto muzikos gerbėjams esame paruošę tik muzikinį pasirodymo variantą, nes būtų nelogiška iliustruoti muziką vokiečių kalba atliekama pasaka”, - prieš savo auklėtinių pasirodymą kalbėjo K. Orfo muzikos mokyklos direktorė Franciska Pfaf (Fransiska Pfaff). Tačiau Klaipėdos žiūrovus pasirodymas nustebino ir be pasakos atlikimo bei kitų elementų, kurių svečiai uostamiesčio festivalyje nusprendė nedemonstruoti. Keltų muzika buvo atliekama plačiausia ir netikėčiausia muzikinių instrumentų gausa. Dvylika Rostoko mokinių, kurių amžius svyruoja nuo dvylikos iki aštuoniolikos metų, grojo klarnetu, perkusija, violončele, klavišiniais, pianinu, akordeonu, smuikais ir net bosine gitara.
Vardas neatsitiktinis
“Nuolat eksperimentuojame. Mūsų kitas projektas – viduramžių muzikos ir pačių įvairiausių buities apyvokos daiktų skambesio derinys. Grosime ir smuikais, ir virtuviniais puodais, ir kavos puodeliais”, - sakė antrą kartą į uostamiestį savo vadovaujamą kolektyvą “Eguana” atvežusi F. Pfaf. Anot jos, tokį pavadinimą grupei ji parinkusi neatsitiktinai. “Taip vadinasi šalis, kuri neegzistuoja. Mūsų atliekama muzika taip pat prikelta iš senų senovės, nes buvo pamiršta per amžius. Grojame ne komercinę, bet beveik mirusią ir dingusią muziką”, - grupės pavadinimą komentavo F. Pfaf. “Eguanos” nariai nuolat keičiasi, nes visi jie mokiniai, kurie anksčiau ar vėliau baigia mokyklą ir išsibarsto po pasaulį. Po pasaulį keliauja ir pats kolektyvas, nepamiršdamas ir Klaipėdos. “Nors bendrabučio kambariuose šalta, klaipėdiečių širdžių šiluma kompensuoja už šį nepatogumą, o tai – svarbiausia”, - juokėsi “Eguanos” nariai.
Naujausi komentarai