Šį klausimą sau ir publikai kelia 5-asis festivalis „Permainų muzika“, rugsėjo 18 - spalio 30 dienomis vykstantis Klaipėdos koncertų salėje. Šįvakar jo svečias - kompozitorius Mindaugas Urbaitis.
Ieškos atsakymų
„Ar žiūrėdami filmą visuomet atkreipiame dėmesį į jame skambančią muziką? Kada ji mūsų dėmesį patraukia, o kada jos nepastebime? Kokios savybės buvo būdingos kino filmų muzikai anksčiau ir kokios - dabar?“, - svarstė festivalio meno vadovė kompozitorė Loreta Narvilaitė.
Jos iniciatyva į šiuos ir kitus kino filmų muzika besidomintiems žmonėms kylančius klausimus bus ieškoma atsakymų šįvakar 19 val. festivalio „Permainų muzika“ videoklube. Jis melomanus ir sinefilus į vieną kompaniją suburs Klaipėdos koncertų salės pirmojo aukšto fojė.
Renginyje svečiuosis kompozitorius M.Urbaitis, kuris savo pasisakymą papildys įvairių kino filmų ištraukomis bei kino muzikos įrašais.
„Savi vandenys“
M.Urbaitis - kompozitorius, kurio kūriniai gausiai atliekami šiuolaikinės muzikos festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pedagogas, dažnai kviečiamas skaityti paskaitas apie lietuvių muziką užsienyje. Jis vertinamas kaip autoritetingas šiuolaikinės muzikos specialistas; su kolega Š.Naku keletą metų veda laidą apie šiuolaikinę muziką “Modus”, kuri transliuojama per Lietuvos radijo „Klasikos“ programą.
Kompozitorius taip pat yra „World Soundtrack Academy“ narys (anksčiau keletą metų buvo ir „European Film Academy“ narys). Čia jis kasmet turi balsavimo teisę renkant geriausią metų kino kompozitorių, geriausią filmo muziką ir geriausią specialiai filmui parašytą dainą. Pagal vieną WSA veiklos krypčių M.Urbaitis yra įsitraukęs į kino muzikos pedagogiką: parengė kino, TV ir multimedijos kompozicijos bakalauro studijų programą, dalyvauja įvairiose konferencijose.
„Tai „savi vandenys“, ir man tai tikrai įdomu,“ - sakė jis, kai buvo pakviestas į „Permainų muzikos“ videoklubą.
Lauktas sugrįžimas
„Paties kompozitoriaus kūrybiniame aruode rasime simfoninės, kamerinės, vokalinės, chorinės muzikos opusų. Jo kūrybos stiliui didelės įtakos turėjo akivaizdi simpatija amerikietiškajai minimalistinės muzikos tradicijai. M.Urbaičio principas - tai, kas gražu, gali tęstis be galo ilgai. Kompozitoriaus idealas yra paprasta ir natūrali kaip kasdienis gyvenimas muzika. Gal dėl tos priežasties M.Urbaičio kūryba, kartais grindžiama atpažįstamomis melodijomis, o kartais - rafinuotais ir subtiliais niuansais, atsiveria ir eiliniam klausytojui, ir muzikos žinovui“, - mano L.Narvilaitė.
M.Urbaitis yra sukūręs ir muzikos teatro spektakliams bei kino filmams. Paklaustas apie pastarąją veiklą jis šypsojosi atsakydamas, kad tai buvo jau seniai. Tačiau videoklube svečias ketina parodyti keletą fragmentų iš filmų „Benjaminas Kordušas“ ir „Vilius Karalius“, kuriuose skamba jo muzika. Be šių, jis yra parašęs muziką porai animacinių, dar dviems dokumentiniams ir tiek pat televizijos filmų, tarp kurių - ir „Barbora Radvilaitė“.
Kompozitorius M.Urbaitis viešėjo pačiame pirmajame „Permainų muzikos“ festivalio videoklube 2005-aisias, tuomet jame pristatė Johno Adamso operą “The Death of Klinghoffer” (“Klinghofferio mirtis”). Festivalio rengėjai tikisi, kad ir šio rudens susitikimas su juo bus įdomus ir naudingas uostamiesčio publikai, besidominčiai muzika ir kinu.
Naujausi komentarai